شناسه خبر: 273 منتشر شده در مورخ: 1392/8/1 ساعت: 11:47 گروه: اجتماعی  
چابهار بهشت گمشده

چابهار بهشت گمشده

چابهار را بهشت گمشده ایران میخوانند خلیجی که کمتر بین ایرانیان شناخته شده اما زیباییهای طبیعی و گردشگریش آنقدر زیاد است که این منطقه را جزو بینظیرترین مناطق گردشگری دنیا محسوب کرده است. تالاب لیپار در نزدیکی روستای رمین و در 15 کیلومتری شرق چابهار در مسیر جاده ساحلی چابهار - گواتر قرار گرفته است.

تالاب لیپار در نزدیکی روستای رمین و در 15 کیلومتری شرق چابهار در مسیر جاده ساحلی چابهار - گواتر قرار گرفته است. لیپار چشم انداز فوق العاده ای دارد به گونه ای که رویش گونه های بلوط و گزنه در آب صحنه فوق العاده زیبایی خلق کرده که در هیچ جای دیگر ایران دیده نمیشود. تالاب لیپار از مناطق زیبا و طبیعی چابهار است که در آن پرندگانی چون لک لک، طاووس، کبک و مرغ ماهی خوار زندگی میکنند. همجوار با این تالاب زیبا منطقه ای با نام دشتار قرار دارد که بومیان به آن عروس نیز میگویند، علت این نامگذاری زیبایی منطقه و وجود درختان سرسبز و خرم است که میتواند پذیرای علاقه مندان به طبیعت باشد. (دشتار در زبان بلوچ به دخترانی اطلاق میشود که هنوز ازدواج نکرده اند.) در این منطقه پنبه هایی وحشی به عمل میآید که بومیان از آن تشک و بالش تهیه میکنند. همچنین این منطقه، تاریخی طولانی را یدک میکشد و دارای جاذبه هایی از جمله چاه های عمیق و گورستانهای تاریخی است. جنگل حرا این جنگل زیبا در ناحیه ساحلی خلیج گواتر در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان میریزد قرار دارد و درختان آن همراه با جزر و مد دریا در طی روز و شب به زیر آب رفته و باری دیگر سر از آب بیرون میآوردند. حرا درختچه ای است که در مردابهای نواحی گرم در کرانه های عربستان، مصر و جنوب ایران میروید. این بخش از سواحل را به خصوص در هنگام غروب آفتاب میتوان به عنوان یکی از دیدنیترین سواحل جنوبی ایران نام برد زیرا با دیواره های صخره ای و مناظر دلنشین مانند آکواریومی طبیعی با انواع ماهیها و زمین هموار، بینندگان را به شگفتی و تحسین وا میدارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *