شناسه خبر: 2663 منتشر شده در مورخ: 1392/11/29 ساعت: 10:20 گروه: اجتماعی  
محیط شهری مناسب شرط اصلی توانمندسازی معلولان است

محیط شهری مناسب شرط اصلی توانمندسازی معلولان است

کارشناس مناسب سازی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ایجاد محیط شهری مناسب شرط اصلی برای توانمندسازی معلولان است.

حسین شجاع در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان، اظهار داشت: مناسب سازی محیط شخصی و خودرو معلولان، محیط اداری و گزارش گیری از مناسب‌سازی سایر دستگاه‌های اجرایی از وظایف ستاد مناسب‌سازی بهزیستی است.

وی  با بیان اینکه هر سه ماه جلسات ستاد مناسب‌سازی برگزار می‌شود، افزود: تامین یک دستگاه ون مناسب سازی شده جهت تردد معلولین،هماهنگی با شهرداری و سازمان اتوبوسرانی در راستای مناسب سازی پایانه های سوار و پیاده شدن مسافر در میدان ابوذر و آزادی شهر بیرجند، پیگیری مناسب سازی دو دستگاه اتوبوس به بالابر توسط شهرداری و سازمان اتوبوسرانی به منظور سرویس دهی در شهرک بهزیستی، فعال شدن کمیته مناسب‌سازی حمل و نقل و .... از جمله اقدامات ستاد مناسب‌سازی در استان بوده است.

کارشناس مناسب سازی بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی سال گذشته در ردیف شش استان برتر کشور در امر مناسب‌سازی قرار گرفته است.

شجاع داشتن محیط شهری مناسب را شرط اصلی توانمندسازی معلولان دانست و ادامه داد: در سطح استان شش درصد افراد دارای معلولیت شدید و 10 درصد دارای معلولیت خفیف هستند که این افراد حق دارند مانند سایر افراد بی‌خطر وارد جامعه شده و از حقوق خود دفاع کنند.

 مدیر کل صدا و سیما خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری‌های که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم آگاهی افراد از حقوقشان است.

محمد ثقفی با بیان اینکه باید در این راستا مطالبه و نظارت مردمی ایجاد شود، گفت: صداو سیما آمادگی دارد با همکاری دستگاه‌ها برای آگاهی مردم از حقوق شهروندی اطلاع‌رسانی کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *