شناسه خبر: 264 منتشر شده در مورخ: 1392/8/1 ساعت: 10:51 گروه: اجتماعی  
120هزار میلیارد تومان پروژه در وزارت راه، ۵ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه
وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان راهداری اعلام کرد

120هزار میلیارد تومان پروژه در وزارت راه، ۵ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نگهداری از راه های اصلی و شبکه راهداری نیاز به 5 هزار میلیارد تومان سرمایه داریم، گفت: حجم طرح های در دست اقدام وزارت راه 120 هزار میلیارد تومان است در حالی که بودجه ای که در اختیار ما قرار دارد کمتر از 5 هزار میلیارد تومان با تخصیص 10 درصد است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نگهداری از راه های اصلی و شبکه راهداری نیاز به 5 هزار میلیارد تومان سرمایه داریم، گفت: حجم طرح های در دست اقدام وزارت راه 120 هزار میلیارد تومان است در حالی که بودجه ای که در اختیار ما قرار دارد کمتر از 5 هزار میلیارد تومان با تخصیص 10 درصد است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از منابع خبری، عباس آخوندی امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه آمارها نشان از ساخت 220 هزار کیلومتر راه در کشور می دهد، گفت: سرمایه بسیار عظیمی در حوزه شبکه راه ها در اختیار داریم و باید به فکر استفاده از این سرمایه باشیم.

وی با بیان اینکه برای نگهداری از راه های اصلی و شبکه راهداری نیاز به 5 هزار میلیارد تومان سرمایه داریم، اظهار داشت: این در حالی است که کمتر از 600 میلیارد تومان بودجه عملیاتی در اختیار ما قرار دارد به همین جهت نگران وضعیت راه های ایران در چند سال آینده هستم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر بودجه وزارت راه برای راهسازی به کار می رود نه راهداری، افزود: حجم طرح های در دست اقدام وزارت راه 120 هزار میلیارد تومان است در حالی که بودجه ای که در اختیار ما قرار دارد کمتر از 5 هزار میلیارد تومان با تخصیص 10 درصد است.

آخوندی تصریح کرد: برفرض محال که این پول از آسمان برای ما نازل شود اما باید دید از راه های موجود چه استفاده ای کرده ایم و از راه های جدید چگونه بهره برداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نباید به راهداری فقط در فصل زمستان توجه کرد، اظهار داشت: مهندس کشاورزیان هم باید در ادامه فعالیت های دکتر افندی زاده توسعه پایدار را در حوزه حمل و نقل جاده ای ایجاد کنند به نحوی که راه ایمن، سریع و با کیفیت دراختیار مردم قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با وجود کاهش تلفات جاده ای اما هنوز هم با کشورهای پیشرفته فاصله زیادی داریم، گفت: باید هر چه سریعتر از موضوع راهداری الکترونیک و استفاده از دانش IT و مدیریت اطلاعات برای راهداری استفاده کنیم.

آخوندی افزود: با توجه به اینکه در 10 هزار کیلومتر از راه ها عمده تردد انجام می شود بنابراین باید هرچه سریعتر این راه ها مجهز به دوربین های الکترونیک شوند تا مدیریت شبکه را برقرار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات نیاز به بودجه زیادی دارد که در اختیار وزارت راه نیست بنابراین باید با هماهنگی با بخش خصوصی و سرمایه گذاران عملیاتی شود ضمن آنکه باید بدون ایجاد انحصار از طریق رقابت در بازار راهداری الکترونیک را فعال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به ضرورت حضور رئیس سازمان راهداری در استان ها و پایانه های مرزی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی باید در پایانه ها حضور فعال داشته باشد و این بخش ها را فعال کند.

آخوندی یکی از فواید ادغام وزارت راه و مسکن را نگاه یکپارچه به توسعه حمل و نقل در حومه و پایانه های مرزی دانست و افزود: در بسیاری از کشورها مردم در حومه شهرها زندگی می کنند اما زندگی در حومه نیازمند سیستم حمل و نقل ایمن و سریع و مطمین است بنابراین باید در دستور کار سازمان قرار گیرد.

وی به نقش حمل و نقل در تجارت بین المللی اشاره کرد و گفت: استفاده بهینه از کریدورهای بین المللی از موضوعات مهم است که برای این منظور باید پایانه های مرزی را فعال کنیم و متاسفانه پایانه های خوبی در غرب کشور و منطقه کردستان و مابقی مناطق نداریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند در توسعه پایانه های مرزی به دولت کمک کند، گفت: ارتباط مستقیم و مستدام با حرفه ورزان در بخش حمل و نقل و ایجاد حمل و نقل ترکیبی از مسایلی است که بخش خصوصی می تواند به آن بپردازد.

آخوندی با تاکید بر اینکه سهم بنگاه های بزرگ مقیاس در اقتصاد ایران اندک است، افزود: بخش عمده ای از فعالیت در سازمان باید برای رفع موانع در حوزه حمل و نقل گذاشته شود تا امکان تجهیز سرمایه و تکمیل منابع در بازار سرمایه ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم داود کشاورزیان جایگزین شهریار افندی زاده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *