شناسه خبر: 262 منتشر شده در مورخ: 1392/8/1 ساعت: 10:23 گروه: سیاسی  
اخضر ابراهیمی هفته آینده به تهران سفر می کند

اخضر ابراهیمی هفته آینده به تهران سفر می کند

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، شنبه هفته آینده (چهارم آبان ماه) به منظور گفت و گو و رایزنی با مقامات کشورمان به تهران سفر می کند

به گزارش ایران سپید «اخضر ابراهیمی» در راستای فراهم کردن مقدمات نشست بین المللی ژنو -2 که قرار است در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار شود، شنبه هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.


کنفرانس ژنو- 2 همچون ژنو- 1 قرار است به دنبال راه حلی برای پایان دادن به بحران سوریه باشد. 

در کنفرانس ژنو-1 ایران و عربستان سعودی دو غایب بزرگ بودند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که بحران سوریه تنها از راه سیاسی و گفت و گوهای سوری- سوری حل خواهد شد. تهران همچنین مخالف هرگونه دخالت خارجی و حمایت از گروه های مخالف مسلح دولتی است.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش در نشستی خبری درباره شرط آمریکا برای حضور ایران در این نشست گفته بود: ایران باید پیش از شرکت در این مذاکرات از «بیانیه ژنو» که در سال 2012 در حمایت از تشکیل «دولت گذار» در سوریه صادر شده بود، رسما حمایت کند. 

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همان زمان در پاسخ به این اظهارات گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به حل بحران سوریه بوده و اگر حضور ما به نفع رسیدن به راه حل است، مشروط کردن دعوت از تهران غیرقابل پذیرش است و شرطی را نمی پذیریم.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب اکنون سرگرم دیدار از مصر است و پس از این کشور، وارد شهر دمشق خواهد شد تا با مقامات سوری دیدار و گفت و گو کند.

اخضر ابراهیمی پس از دیدار با مقامات سوری، به تهران سفر خواهد کرد.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه 23 مهر سال گذشته نیز به تهران سفر کرده بود.

ابراهیمی علاوه بر دیدار و گفت و گو با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، احتمالا با حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درباره آخرین تحولات سوریه گفت و گو خواهد کرد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *