شناسه خبر: 2613 منتشر شده در مورخ: 1392/11/26 ساعت: 12:52 گروه: دانش و فن آوری  
نخستین بازی رایانه ای وارد مرحله پیش تولید شد

نخستین بازی رایانه ای وارد مرحله پیش تولید شد

بازی رایانه ای ˈپرونده ابر سیاهˈ اولین بازی رایانه ای است که مراحل پیش تولید آن در گروه مهندسی کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات آغاز شده است و در سومین جشنواره بازی های رایانه ای موفق به کسب رتبه اول در بخش نگاه ویژه بازی نامه نویسی شده بود.

به گزارش ایران سپید، سید شروین استادزاده سرپرست تیم سازنده بازی رایانه ای ˈپرونده ابر سیاهˈ این واحد دانشگاهی در این زمینه گفت: داستان این بازی که با محوریت پیشرفت های علمی کشور بیان می شود، روایت گر تحقیق گروهی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات است که با همکاری یکدیگر، سعی در انجام یک پروژه ملی را دارند. 


وی با بیان این مطلب که هدف این گروه تحقیقاتی، طراحی و تولید نانو ذرات هوشمندی است که در پزشکی کاربرد دارند، ادامه داد: قرار است از این نانو ذرات هوشمند برای رساندن مستقیم داروهایی شیمیایی به سلول های سرطانی در بدن استفاده شود.

استادزاده به روند داستانی این بازی رایانه ای اشاره کرد و افزود : در پی رخ دادن انفجاری در آزمایشگاه تولید نانو ذرات، متاسفانه یکی از دانشجویان کشته شده و علت حادثه، خراب بودن رگولاتور کپسول هلیم و سهل انگاری دانشجو اعلام می شود. با این حال، آرش (قهرمان بازی)، بر حسب اتفاق متوجه می شود که این حادثه اتفاقی نبوده و ظاهرا توطئه ای در کار است. 

وی با بیان این اینکه چنین به نظر می رسد که افرادی قصد کارشکنی در روند پیشرفت پروژه را دارند، گفت : از طرف دیگر، آرش و سایر دانشجویان متوجه می شوند که از دست آورد پروژه آن ها برای اهداف شوم دیگری استفاده شده است.

وی ادامه داد: اهدافی که می تواند کشور را با یک فاجعه روبه رو کند. پیدا کردن راز این حوادث، آرش را درگیر ماجراهایی پیچیده می کند و ابعاد توطئه ای را آشکار خواهد ساخت که بسیار فراتر از تصور او و دیگران است.

استاد زاده با بیان این مطلب که بازی پرونده ابر سیاه ،در سبک ماجرایی و از نوع اشاره و کلیک است که بر عکس بازی های رایج اکشن، بر روی حل معماها تاکید دارد، افزود: این بازی با روایت یک داستان پیچیده و جذاب، بازی کنندگان را درگیر چالش هایی می کند که منجر به تقویت قوه تحلیل و استنتاج آن ها شود. 

به گفته وی ، بازی پرونده ابر سیاه از گرافیک دو بعدی و تصاویر نقاشی شده دستی بهره می برد و همه فضاهای آن بر پایه مکان های واقعی واحد علوم و تحقیقات طراحی شده است.

لازم به ذکر است ، داستان بازی ˈپرونده ابر سیاهˈ که به سرپرستی سید شروین استادزاده، عضو هیات علمی تمام وقت گروه مهندسی کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات نوشته شده است ، در سومین جشنواره بازی های رایانه ای موفق به کسب رتبه اول بخش نگاه ویژه بازی نامه نویسی شده بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *