شناسه خبر: 2606 منتشر شده در مورخ: 1392/11/26 ساعت: 11:56 گروه: فرهنگی  
هنرمند نیاز به امید و دیده شدن دارد
فیروزه نوایی:

هنرمند نیاز به امید و دیده شدن دارد

فیروزه نوایی روز سوم جشنواره به همراه آرپینه اسیرائلیان (نوازنده پیانو) در تالار رودکی به صحنه می‌رود و قطعاتی از دبوسی، برتن، بوزا، مرلاچی را اجرا می‌کند.

 فیروزه نوایی نخستین بانویی است که در ایران فلوت یاد گرفته و به استخدام ارکستر سمفونیک تهران درآمده است. او  امسال با دوئت فلوت و پیانودر جشنواره حضور دارد .
 
این موسیقیدان که هم اکنون در کشور اتریش زندگی می‌کند با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهد به کشورش بازگردد و به جوانان خدمت کند، اظهار داشت: شاید کوتاهی از خود موسیقیدانان هم باشد ولی آنچه مهم است این است که هنرمند نیاز به امید و دیده شدن دارد و اگر راه برای فعالیت گسترده آنها باز شود می‌توان شاهد پویایی و خلاقیت جوانان موسیقیدان بود.
 
وی ادامه داد: رسانه یکی از ابزارهای مهمی است که می‌توان با استفاده از آن روح جوانان راضی کرد؛ به همین دلیل علاوه بر فضای مکتوب رسانه باید بتوانیم از فضاها و امکانات رسانه‌ای مثل تلویزیون نیز بهره بگیریم تا بخشی از فعالیت این جوانان انعکاس داده شود.
 
وی درباره اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر گفت:  26  بهمن به همراه  آرپینه اسیرائلیان (نوازنده پیانو) در ساعت 21:30 در تالار رودکی   به صحنه می‌روم. در این اجرا قطعاتی از دبوسی، برتن، بوزا، مرلاچی و ... اجرا خواهیم کرد.
 
این موسیقیدانان با اشاره به اینکه می‌توان  در خلال جشنواره از کارگاه‌های آموزشی اساتید نیز بهره گرفت، تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره جوان هستند و  اغلب مشکلات و اشتباهات کوچکی دارند که می‌توان برای کمک به آنها، با بهره‌گیری از حضور اساتید بزرگ و پیشکسوت کارگاه‌های آموزشی  برگزار کرد.
 
وی در پایان گفت: اگر بتوان ذهن جوانان را به هدایت کرد می‌توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد و راه را برای خلق آثار نو پدید آورد.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *