شناسه خبر: 260 منتشر شده در مورخ: 1392/8/1 ساعت: 10:29 گروه: گزارش تصویری  
پردرآمدترین کشورها از «پول مهاجران» / وقتی پول کارگران مهاجر از صادرات فناوری اطلاعات هند پیشی می‌گیرد

پردرآمدترین کشورها از «پول مهاجران» / وقتی پول کارگران مهاجر از صادرات فناوری اطلاعات هند پیشی می‌گیرد

امید برای کار و درآمد بهتر باعث شده نیروهای کار همواره بین شهرها و کشورهای مختلف در حرکت باشند. در این بین کشورهایی هستند که بیشترین درآمد را مهاجران خارج‌نشین خود کسب می‌کنند که بعضا رقم‌های هنگفتی هم هست

به گزارش ایران سپید به نقل از شبکه ایران امید برای کار و درآمد بهتر باعث شده نیروهای کار همواره بین شهرها و کشورهای مختلف در حرکت باشند. در این بین کشورهایی هستند که بیشترین درآمد را مهاجران خارج‌نشین خود کسب می‌کنند که بعضا رقم‌های هنگفتی هم هست. روزنامه وال استریت ‌ژورنال به این مساله پرداخته است.

یک عکس کارخانه آچرپزی در نپال با کارگران هند. کارگران هندی در خارج از این کشور سالانه 71 میلیارد دلار پول را به کشور خود میفرستند. بر اساس آمار بانک جهانی، این مساله هند را به پردرآمدترین کشور از مهاجران تبدیل کرده است. درآمد کشور هند از این طریق بیشتر از میزان صادرات فناوری اطلاعات این کشور بوده است.

کارگران مهاجر از مکزیک در کنتاکی آمریکا را در این تصویر می‌بینید. بیش از 75 درصد از پول مهاجران آمریکای لاتین و ناحیه دریای کاراییب از آمریکا می‌آید.

بیشتر ماهیگیران در بنغازی لیبی نظیر این مرد که در تصویر می‌بینید به دنبال دستمزد بالاتر به این کشور آمده اند. ارزآوری این کارگران برای کشور مصر از سال 2009 تاکنون سه برابر شده و به 20 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس آمار بانک جهانی، این میزان ارز، سه برابر درآمدی است که این کشور از حق رفت و آمد کشتی‌ها در کانال سوئز دریافت می‌کند.

این نمودار روند افزایشی «پول مهاجرت» برای کشورها را در جهان و در کشورهای در حال توسعه نشان می ‌دهد. سال ۲۰۰۹ درآمد کشورهای جهان از این طریق، ۴۰۰ میلیارد دلار بوده در حالیکه کمتر از ۱۰۰ میلیارد آن سهم کشورهای در حال توسعه بوده. این نسبت در سال ‌های بعد هم تقریبا تکرار شده و پیش بینی می شود با اندکی افزایش سهم کشورهای در حال توسعه از درآمد «مهاجرانشان» به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برسد. درآمد برآوردی برای امسال ۵۵۰ میلیارد دلار است و پیش ‌بینی می ‌شود در سه سال آینده این رقم ۷۰۰ میلیارد دلار را هم پشت سرگذارد.

 

کارگران مهاجر که در اسکله‌های ماهیگیری در بانکوک تایلند کار می‌کنند به تصویر کشیده شده است. با همان سرعتی که کشورهای کم‌درآمد جنوب شرق آسیا در حال رشد سریع هستند، کارگران مهاجر آن‌ها هم در حال بازگشت به خانه‌ّای خود هستند واین مساله البته آمار این کشورها را از نظر درآمد ارز از محل کار این کارگران مهاجر به شدت کاهش داده است.

یک عکس یادگاری در یک روز تعطیل در هنگ‌کنگ برای ۲۷۰هزار کارگران مهاجر آنجا کافی است. به طور متوسط برای هر کارگر اندونزیایی ، هزینه های استخدام، بیمه سلامت و تست سلامت و اثرانگشت حدود ۲۷۰۸ دلار آب می‌خورد که بیش از حقوق ۵ ماه آن ها را در بر می‌گیرد.

در این تصویر، کارگران چینی در یک کارگاه ساخت و ساز در خارطوم سودان مشاهده می‌شود. کارگران چینی به دلیل پروژه‌های ساخت و ساز متعدد در این کشورها از طرف مهندسان این کشور، به محلی برای درآمدهای ارزی چین تبدیل شده است. پس از هند این چین است که بر اساس آمار بانک جهانی، ۶۰ میلیارد دلار ارز این طریق به درست می‌آورد.

در این تصویر، عکس یک مرد کامبوجی به چشم می‌خورد که با روش سنتی حمل بار می‌کند. بانک جهانی گزارش داده که تعداد افرادی که از جنوب شرق آسیا در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند در ۱۴ سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته و به ۳۵ میلیون نفر رسیده است. درآمد کشورها از محل «پول مهاجران» به ۱۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ رسیده است و برای سه سال آینده این میزان، ۱۵۴ میلیارد دلار را هم رد می‌کند.

این نمودار میزان درآمد کشورها از «پول مهاجران» را نشان می ‌دهد. کارگران هندی که در خارج از این کشور کار می ‌کنند حاصل دسترنج خود را برای اهالی خانواده خود به هند می ‌فرستند که بیش از ۷۰ میلیارد دلار می ‌شود. این درآمد هند، چین را با ۶۰ میلیارد دلار در مکان دوم قرار داده است. اگر به نمودار دقت کرده باشید در میان ده کشور، ۶ کشور از جنوب و جنوب شرق آسیا بوده، یک کشور از اروپای شرقی، یک کشور از آمریکای لاتین و دو کشور از آفریقا حضور دارند. در میان این کشورها، کمترین درآمد مربوط به اوکراین است که کمتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال کارگرانش برای خانواده  ‌های خود میفرستند.

این عکس کارگران لهستانی را به تصویر کشیده که در آلمان مشغول کار کشت هستند. بانک جهانی گزارش داده که پول مهاجران به کشورهای درحال توسعه از کشورهای شرق اروپا و ناحیه مرکزی آسیا امسال با ۱۱ درصد رشد به ۴۲.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

این عکس یک کارگر اندونزیایی را نشان می‌دهد که قرار است در یک پست بازرسی از مهاجران غیرقانونی بازرسی شود. کارگران خارجی-تقریبا نیمی از آنان از کشور اندونزی هستند- ۹.۵ درصد از نیروی کار مالزی را در سال ۲۰۱۰ تشکیل می‌دادند که ۳.۵ درصد بیشتر از سال ۱۹۹۰ است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *