شناسه خبر: 249 منتشر شده در مورخ: 1392/8/1 ساعت: 09:44 گروه: سیاسی  
عصبانیت اسراییل نشان می دهد که ایران در مسیر درست گام بر می دارد
خزاعی :

عصبانیت اسراییل نشان می دهد که ایران در مسیر درست گام بر می دارد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان در پاسخ به اظهارات تکراری و بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت، گفت : خشم و عصبانیت دشمن متجاوز و جنایتکار نشانه خوبی است که بر اینکه شما در مسیر درست گام بر می دارید.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا محمد خزاعی در نشست امروز شورای امنیت که به بررسی آخرین تحولات مربوط به خاورمیانه اختصاص داشت، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد خواستار اقدام شورای امنیت علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن مذهبی در قدس شد


وی نگرانی عمیق اعضای جنبش عدم تعهد را از تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حرم شریف و مسجد الاقصی و توهین شهرک نشینان افراطی به اماکن مذهبی در بیت المقدس اعلام کرد و از شورای امنیت خواست برای متوقف کردن این اعمال که صلح و امنیت منطقه و خاورمیانه را به خطر انداخته فورا وارد عمل شود.

وی اظهار داشت جنبش عدم تعهد بشدت درباره تجاوزگری رژیم اسراییل در بیت المقدس شرقی بویژه در اطراف حریم شریف و مسجد الاقصی نگران بوده و آن را نتیجه رفتار تحریک آمیز تندروهای اسراییلی از جمله مقام های دولتی و شهرک نشینان می داند.

وی تاکید کرد: توهین آشکار به مقدسات و مکان های مقدس و نمازگذاران به تحریک مذهبی و حساسیت دینی انجامیده و وضعیت تنش آمیز کنونی را بدتر می کند. مقام های رژیم اسراییل به شکل بی پروا به تحریک افراط گرایان مذهبی و دامن زدن به تنش مذهبی مشغول هستند که می تواند به درگیری مذهبی منجر شده و پیامدهای خطرناک آن دامنگیر منطقه شود.

خزاعی افزود: جنبش عدم تعهد از شورای امنیت می خواهد به این مساله خطرناک که صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند توجه نشان داده و برای توقف رفتار تحریک آمیز رژیم اسراییل و بی احترامی به مقدسات وارد عمل شود.

سفیر ایران در سازمان ملل همچنین به نگرانی عمیق جنبش عدم تعهد درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به حقوق بشر مردم فلسطین اشاره کرد و کشتار غیرنظامیان در حملات نظامی و کاربرد بیش از حد زور، دستگیری و زندانی کردن را بخشی از این رفتارها و نقض حقوق بشر فلسطینی ها دانست.

خزاعی به رفتار وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها اشاره کرد و گفت: گسترش شهرک ها و ساخت دیوار حایل در سرزمین های فلسطینی، نقض آشکار کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه های شورای امنیت است. 

وی افزود: محاصره غیرقانونی نوار غزه یکی دیگر از مسایل نگران کننده است که به مردم غیرنظامی آسیب جدی رسانده است. جنبش عدم تعهد این اعمال را بشدت محکوم کرده و خواستار پایان دادن به اعمال غیرقانونی و تجاوزگری های رژیم اسراییل می باشد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *