شناسه خبر: 2385 منتشر شده در مورخ: 1392/11/16 ساعت: 09:36 گروه: دانش و فن آوری  
کارآزمایی «دستیار چشم‌پزشک جیبی» در مدارس کنیا

کارآزمایی «دستیار چشم‌پزشک جیبی» در مدارس کنیا

یک «دستیار چشم‌پزشک جیبی» ساخته شده با تلفن هوشمند قرار است توسط معلمان کنیایی به عنوان بخشی از یک کارآزمایی به منظور شناسایی مشکلات چشم دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

 دسترسی به مراقبتهای چشمی در کشورهای در حال توسعه یکی از مشکلات اساسی به شمار می‌رود.این کیت در زمان استفاده بر روی افراد مسن از نتایج امیدوارکننده‌ای برخوردار بود و منجر به دریافت درمان توسط بیش از هزار تن شد.محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری که این پروژه را طراحی کرده‌اند، بر این باورند که با این وسیله می‌توان به کودکان برای جلوگیری از عقب ماندن از درسها در مدرسه کمک کرد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 285 میلیون انسان نابینا یا کم‌بینا هستند اما چهار نفر از هر پنج انسان می‌توانند مورد درمان قرار گرفته و از نابینایی جلوگیری شود.مشکل اصلی در میان کودکان، بینایی ضعیف بوده که به معنی نیاز به استفاده از عینک است. اما در بخشهای وسیعی از جهان بویژه در مناطق دور از شهرهای بزرگ، کمبود افراد متخصص برای انجام آزمایش به چشم می‌خورد. در این پروژه، هشت معلم در یکی از دورافتاده‌ترین مناطق کنیا یعنی کیتاله برای استفاده از کیت قابل حمل معاینه چشم آموزش خواهند دید. برنامه گوشی هوشمند از یک حرف کوچک شونده استفاده می‌کند که به عنوان یک آزمایش بینایی پایه بر روی نمایشگر ظاهر شده و از چراغ دوربین برای روشن کردن شبکیه به منظور بررسی بیماری استفاده می‌کند. سوابق بیمار بر روی تلفن همراه ثبت شده و نتایج را می‌توان با ایمیل برای دکتر ارسال کرد. این کارآزمایی در 10 مدرسه آغاز خواهد شد و سپس در مناطق اطراف گسترش خواهد یافت. کودکان دارای مشکلات چشمی به واحد چشم کیتاله برای ارزیابی بیشتر و درمان فرستاده خواهند شد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *