شناسه خبر: 2379 منتشر شده در مورخ: 1392/11/15 ساعت: 16:36 گروه: فرهنگی  

مهرداد نجفیان با گیتارش والس‌های پیر لیریک را می‌نوازد

مهرداد نجفیان در نخستین روز از جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، مهرداد نجفیان نوازنده گیتار کلاسیک، یکی از نوازندگانی است که در این دوره از جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازد. نجفیان در بخش تکنوازی جشنواره  در بخش استعدادهای درخشان در تالار رودکی به مدت ۸ دقیقه برنامه اجرا می​کند.

نجفیان در باره حضور در جشنواره موسیقی فجر گفت: من پیش از این نیز در جشنواره شرکت کرده بودم. امسال نیز با حمایت آقایان  تهرانیان و ریاحی در جشنواره حاضر هستم. خوشحالم که با این حضور، میزان تجربه‌ام را در نوازندگی بیشتر می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ارزش‌های حضور در جشنواره موسیقی فجر امکان رقابت با دوستان نوازنده است. همچنین این فرصت را داریم که اثبات کنیم؛ هنوز هم می‌توان با این شرایط به روی صحنه رفت و در سالن‌های خوبی چون تالار رودکی به اجرای کنسرت پرداخت.

او درباره سابقه نوازندگیش گفت: من ۲۳ سال سن دارم و نوازندگی را از ۱۵ سالگی آغاز کردم. سبک نوازندگی گیتار کلاسیک را به طور حرفه‌ای در نزد آقای کیمیایی فرا گرفتم. در این سال‌ها نیز در مستر کلاس‌های لیلی افشار و آقای پاکباز حضور داشته‌ام.

این نوازنده گیتار کلاسیک با اشاره به نوازندگی در قالب جشنواره گفت: در جشنواره موسیقی فجر، سالن اجرا‌ها با حضور کسانی پر می‌شود که واقعا موسیقی را دوست دارند و می‌شناسند. این موجب تشویق نوازنده‌های جوانی چون من می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینیم که مخاطب می‌آید و موسیقی را با علاقه و اشتیاق می‌شنود، برایمان جذاب است. همین مسئله موجب می‌شود که ما به دنبال اجراهای بیشتر باشیم. نوازنده‌هایی که در سن و سال من هستند با حضورشان در جشنواره میزان اشتیاقشان برای ادامه راه موسیقی بیشتر و بیشتر می‌شود.

این نوازنده با اشاره به قطعاتی که برای نواختن در جشنواره در نظر گرفته اظهار کرد: برای اجرا در جشنواره سه قطعه را در نظر گرفته‌ام که قطعه نخست، نامش «رویا» است که ملودی آن را خودم نوشته‌ام. برای نوشتن قطعه «رویا» از یکی از قطعات مورد علاقه‌ام الهام گرفته‌ام.

وی افزود: قطعه دومی که برای اجرا انتخاب کرده‌ام نیز مجموعه‌ای از آثار آهنگساز معاصر فرانسوی «پیر لیریک»است. این مجموعه شامل سه «والس» است. هر کدام از این والس‌ها یک دقیقه زمان دارند.

نجفیان گفت: ‌ قطعه سوم نیز «تانگو در آسمان» نام دارد که ساخته رولند بینز از کشور تونس است.

این نوازنده گیتار کلاسیک اظهار کرد: ‌ از اواخر آبان که حضورم در جشنواره مشخص شد، با مشورت استادم آقای تهرانیان این قطعات را برای نواختن در جشنواره انتخاب کردم و از‌‌ همان زمان نیز مشغول تمرین هستم.

مهرداد نجفیان با تکنوازی گیتار در ۲۴ بهمن سال جاری، ‌ ساعت 15:30 دقیقه، در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *