شناسه خبر: 2374 منتشر شده در مورخ: 1392/11/15 ساعت: 16:36 گروه: فرهنگی  
دارنده گواهینامه رهبران موسیقی از یونسکو در تهران می‌نوازد
در روزهای سوم و پنجم جشنواره موسیقی فجر:

دارنده گواهینامه رهبران موسیقی از یونسکو در تهران می‌نوازد

در بخش بین‌المللی جشنواره بیستم و نهم موسیقی فجر، رامیز قلی‌اف از آذربایجان که سرپرستی و رهبری موسیقی آذربایجان را در دانشگاه موسیقی باکو برعهده دارد و گواهینامه رهبران کمیته موسیقی یونسکو را از آن خود کرده، دو اجرا دارد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، رامیز قلی‌اف روز شنبه 26 بهمن ماه ساعت 21 در ایوان شمس برنامه دارد و یک اجرای ویژه روز دوشنبه 28 بهمن ساعت 18:30 در تلار وحدت خواهد داشت.

رامیز قلی­اف در 30 آوریل 1947 در آغدام آذربایجان به­دنیا آمد. در سال 1964، دبیرستان فنی موسیقی را به­پایان رساند. سپس با موفقیت امتحانات ورودی را گذراند و در دانشگاه آکادمی موسیقی باکو ثبت نام کرد و در سال 1969 از این دانشگاه فارغ­التحصیل شد. در سال 1974 در ژاپن جایزۀ ایفا کنندگان موسیقی قفقازی و در پنجمین مسابقۀ اتحادیۀ هنرمندان مقام اول را در مسکو کسب کرد. او با ارکستر دی سولور و ارکستر سمفونیک دانشگاه موسیقی آذربایجان و رادیو تلوزیون همکاری می­کند.

قلی‌اف کنسرت­های موفقیت­آمیزی را در کشورهای ترکیه، افغانستان، سوریه، هند، سویس، آلمان، پاکستان، تونس، ژاپن، آمریکا، کاندا، دانمارک، ایران، عراق، فرانسه و هلند برگزار کرده است و در سال 1998 در سوییس در همایش موسیقی بین ملتهای سمرقند به عنوان رهبری گروه سه نفری ظاهر شد. در فستیوال بین­المللی موسیقی توسط یونسکو در آمریکا برگزار شده بود وی گواهینامه رهبران کمیته را برای اجرای استادانه خود گرفت. در حال حاضر رامیز قلی اف سرپرستی و رهبری موسیقی آذربایجان را در دانشگاه موسیقی باکو عهدار است.

رامیز قلی اف تا کنون چندین اجرا در دوره های مختلف جشنواره موسیقی فجر و اجرا با ارکستر موسیقی ملی ایران را در کارنامه هنری خود دارد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *