شناسه خبر: 2347 منتشر شده در مورخ: 1392/11/14 ساعت: 15:05 گروه: سیاسی  
جشنواره بین المللی موسیقی فجر وارد دهه شکوفایی شد

جشنواره بین المللی موسیقی فجر وارد دهه شکوفایی شد

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: با گذشت 29 سال از برگزاری جشنواره ، این رویداد در آستانه ورود به دهه سوم خود به شکوفایی قرار گرفته است .

به گزارش ایران سپید علی ترابی روزدوشنبه در نشست خبری جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: جشنواره ، بیست ونهمین سالگرد خود را پیش رو دارد که در میان کشورهای منطقه رویدادی با این سابقه کمتر به چشم می خورد.


وی ادامه داد : برنامه ریزی دوره بیست و نهم پس از اختتامیه دوره گذشته و انتخاب ریاحی به عنوان دبیر جشنواره آغاز شد .

ترابی با بیان اینکه تلاش شده تا جشنواره امسال با پیشرفتی محسوس نسبت به دوره گذشته برگزار شود، گفت: تمام ظرفیت های موسیقی در اختیار این رویداد قرار گرفته است .

رییس انجمن موسیقی ایران ادامه داد: در این دوره شاهد ورود بخش کودک و بانوان که در سال های اخیر از جشنواره حذف شده اند ، خواهیم بود .

وی گفت که کارگاه های آموزشی مربوط به گروه های شرکت کننده در بخش رقابتی از دیگر دستاوردهای جشنواره بیست و نهم موسیقی است .

ترابی این توضیح را نیز داد که برای نخستین بار در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر اطلاعات گروه های شرکت کننده و نکات قابل توجه جشنواره در قالب لوح های فشرده (سی دی ) دیجیتالی در اختیار حاضران در سالن ها قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند با سهولت بیشتری به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند .

ترابی راه اندازی سایت جشنواره موسیقی فجر را یکی دیگر از دستاوردهای این دوره برشمرد و گفت : 9 سالن موسیقی نیز میزبان بخش های مختلف جشنواره موسیقی در تهران خواهند بود .

وی به مشارکت چند استان در جشنواره موسیقی امسال اشاره کرد و گفت: گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برنامه های استانی خواهند داشت .

وی ادامه داد: 112 گروه در قالب بخش های جنبی، پاپ، بانوان ، کودک ، رقابتی ، استعدادهای درخشان ، نسل دیگر و بین الملل به روص صحنه خواهند رفت .

ترابی از تخصیص تسهیلات تخصیص یافته باز تخفیفات بلیت ها برای داشنجویان موسیقی و دیگر رشته خبر داد و گفت : دانشگاهیان یکی از اصلی ترین مخاطبان جشنواره موسیقی هستند که باید امتیازی برای آنها در نظر گرفته می شد .

وی گفت : همچنین جایگاه های ویژه برای استادان و موسیقیدانان در ردیف های 1 همه سالن ها اختصاص داده شده است تا بتوانند اجرا ها را از نزدیک مشاهده کنند .

ترابی در پایان افزود : جشنواره موسیقی فجر ویترنی از هنرمندان است در کشاندن مخاطبان برای شنیدن موسیقی موثر مواقع شود

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *