شناسه خبر: 23166 منتشر شده در مورخ: 1399/12/13 ساعت: 09:29 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 13 اسفند ۱۳۹۹

روزنامه چهارشنبه 13 اسفند ۱۳۹۹

عناوین امروز: ترونمایی از 37 فیلم آموزش مقدماتی خط بریل- از ابتدای سال آینده قالب و فرمت چک‌ها تغییر می‌کند- تکمیل واکسیناسیون کرونای سالمندان تا تیر- دو و میدانی ایران از ۱۴ مدال امارات چند سهمیه پارالمپیک می‌گیرد؟- یا شغلت را عوض کن یا طلاقم بده‌.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

۱۹ رجب ۱۴۴۱

 ۳ مارس ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۶۵۱

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*رونمایی از 37 فیلم آموزش مقدماتی خط بریل

* از ابتدای سال آینده قالب و فرمت چک‌ها تغییر می‌کند

*تکمیل واکسیناسیون کرونای سالمندان تا تیر

*دو و میدانی ایران از ۱۴ مدال امارات چند سهمیه پارالمپیک می‌گیرد؟

*یا شغلت را عوض کن یا طلاقم بده‌

 

.........خبر ویژه

*رونمایی از 37 فیلم آموزش مقدماتی خط بریل

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و اعضای شورای راهبری در بیست و نهمین نشست شورای راهبری سازمان از 37 فیلم آموزش مقدماتی خط بریل رونمایی شد.

فیلم مستند آموزش مقدمات خط بریل در یک قسمت مقدمه و  36 قسمت شامل توضیحات کارشناسی و آموزش عملی، مسائل آموزشی نوآموزان دارای آسیب بینایی را مورد بررسی قرار داده است.

این مجموعه فیلم‌ها با معرفی روش­ها و ابزار آموزشی مناسب، چگونگی تربیت و تقویت حواس به‌ویژه حس لامسه را به مخاطبان نمایش دهد و معلمان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و سایر علاقه‌مندان به حوزه آموزش افراد با آسیب بینایی می­توانند با بهره مندی از این فیلم آموزشی گام‌های موثری در زمینه آشنا ساختن افراد دارای آسیب بینایی  با مقدمات خط بریل بردارند.

گفتنی است هر بخش این فیلم‌های آموزشی بین 3 تا 12 دقیقه می‌باشد و در مجموع بعد از تدوین 278 دقیقه فیلم آموزشی تهیه شده است.

تصویب بخشودگی سود بازرگانی ورود تبلت و تجهیزات هوشمند آموزشی در کمیسیون اقتصاد دولت

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و جانشین وزیر در طرح هدایت در کمیسیون اقتصاد دولت که با ریاست دکتر دژ پسند وزیر اقتصاد و با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر انصاری و دکتر ستاری معاونین رئیس‌جمهور تشکیل شد، از طرح معافیت سود بازرگانی تجهیزات آموزشی هوشمند برای ورود به ایران و استفاده دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت دفاع نمود.

سید جواد حسینی در این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین، مؤثرترین و فراگیرترین شیوه آموزشی، آموزش مجازی است که در قالب شبکه شاد ارائه می‌گردد، گفت: متأسفانه نزدیک به 30 درصد دانش‌آموزان یعنی حدود 3 میلیون دانش‌آموز از این تجهیزات هوشمند بی‌بهره‌اند.

حسینی گفت: حدود 20  شرکت داخلی این تجهیزات را تولید یا مونتاژ می‌کنند که تنها 8 شرکت از آن‌ها تبلت یا تجهیزات هوشمند مناسب را تولید، مونتاژ و یا توزیع می‌کنند.

وی افزود: این تجهیزات هوشمند عبارت‌اند از گوشی‌های هوشمند، تبلت، اندروید باکس، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ که توسط شرکت‌هایی مثل انارستان، ارد، ارتباط همراه گویا اروند، اروند رایانه پارس و صنایع آموزشی تولید، مونتاژ و یا توزیع می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه حداکثر حجم موجودی این شرکت‌ها 50 هزار عدد است، گفت: این در حالی است که دست‌کم 3 میلیون تجهیزات هوشمند برای اتصال دانش‌آموزان نیازمند به آموزش‌های مجازی نیاز است.

وی افزود: باتوجه ‌به این حجم نیاز و موجودی بازار داخلی، بخشودگی سود بازرگانی برای واردات مغایرتی با قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را باتوجه‌به ماده 5 و تبصره 1 و 2 ندارد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات تداوم آموزش، کیفیت و عدالت آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل دختران و دانش‌آموزان محروم را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: این تجهیزات در واقع مدرسه، آزمایشگاه و کتابخانه را به خانه دانش‌آموز آورده و همراه او می‌سازد و یکی از خشن‌ترین و عینی‌ترین جلوه‌های بی‌عدالتی را از بین خواهد برد.

شایان‌ذکر است در این نشست پس از بحث‌ و بررسی بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مناطق محروم و روستایی ریاست‌جمهوری، بخشودگی سود بازرگانی ورود به‌شرط استفاده و تأیید آموزش‌وپرورش به تصویب رسید.

 

..‌‌‌.......اخبار روز

* از ابتدای سال آینده قالب و فرمت چک‌ها تغییر می‌کند

مدیراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی:

از ابتدای سال ۱۴۰۰، چک‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، فرمت و قالبشان تغییر می‌کند. این تغییرات به این دلیل است که مردم این چک‌ها را از چک‌های قدیمی تشخیص دهند و تفکیک کنند.

* ریچارد نفیو معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شد

ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران انتخاب شد. / باشگاه خبرنگاران جوان

*دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور:

برخی که در کارنامه خود اجرای یک پروژه کوچک را هم ندارند، دولت را متهم به ناکارآمدی می‌کنند در حالی که کارشناسان می‌دانند، تامین مالی پروژه های راهبردی کشور آن هم در سخت ترین سال مالی پس از انقلاب، چه کار بسیار سختی بوده است.

*معاون وزارت بهداشت:

۷۳ درصد فوت ناشی از کرونا مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

 دکتر علیرضا رئیسی:

هرچند ۷۳ درصد فوت ناشی از شیوع ویروس کرونا مربوط به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ، فشارخون و دیابت است، این موضوع نشان می‌دهد که همچنان بیماری‌های غیرواگیر باید در صدر حوزه سلامت کشور قرار گیرد./ ایرنا

* ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به زلزله زدگان سی سختی

روحانی نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

رهبر معظم انقلاب فرمودند که سلام من را به تک تک مردم شهر زلزله زده سی سخت برسانید. کار بگونه ای تدبیر شود که در حداقل زمان مردم بتوانند خانه هایشان را بسازند و به زندگی عادی برگردند.

* ۶۸۰ میلیارد تومان وام کرونایی به تاسیسات گردشگری پرداخت شد

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از پرونده‌های تاسیسات گردشگری برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به بانک معرفی شده که از این رقم، افزون بر ۶۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است./ ایرنا

*ابتکار:

همچنان منتظر بررسی لایحه حمایت از زنان در مجلس هستیم

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت بیش از یک ماه است به مجلس شورای اسلامی ارسال شده اما هنوز بررسی آن شروع نشده است.

این لایحه نتیجه همکاری و هم پیمانی قوه مجریه و قضاییه یعنی دو بخش مهم حاکمیت است.

 کسانی که دغدغه کاهش نرخ ازدواج را دارند باید بدانند هر واقعه ای از خشونت که اتفاق می افتد  و در رسانه ها مطرح می شود باعث ایجاد تکانه هایی در جامعه و ایجاد ترس هایی می شود که آثار ضداجتماعی و فرهنگی دارد./ رصد

*سهم صدا و سیما از درآمد تبلیغات ورزشی مشخص شد

مجلس، وزارت ورزش و صدا و سیما را مکلف کرد که ۳۰ درصد منابع حاصل از تبلیغات پخش مسابقات ورزشی را برای کمک به فدراسیون‌های ورزشی اختصاص دهد.

۷۰ درصد دیگر این منابع در اختیار سازمان صدا و سیما قرار می‌گیرد./ تسنیم

* هشدار سازمان جهانی بهداشت: تضمینی برای پایان زودهنگام کرونا نیست

دکتر مایکل رایان مدیر برنامه  قدامات اضطراری سازمان جهانی بهداشت:

تمرکز جهان اکنون فقط باید این باشد که انتقال کووید-۱۹ را به پایین ترین سطح برساند.

 اگر  باهوش باشیم می توانیم شمار بستری ها در بیمارستان ها و مرگ و میر ناشی از کرونا و مسائل ناخوشایند مربوط به همه گیری را تا پایان سال کاهش دهیم.

اطلاعات جدید به سازمان جهانی بهداشت اطمینان داده که بسیاری از واکسن هایی که مجوز گرفته اند به مهار گسترش انفجارگونه ویروس کمک کرده اند.

«زودهنگام» و «غیرواقع گرایانه» است که فکر کنیم همه گیری کرونا تا پایان سال متوقف خواهد شد اما واکسن های جدید می توانند به کاهش چشمگیر بستری در بیمارستان و مرگ کمک کند./ ایرنا

*بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد FATF

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند که با شروع بررسی لوایح  FATF  در مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی «نشانی‌های غلط» داده شده و مشکلاتی همچون عدم راه‌اندازی اینستکس، عدم امکان انعقاد قرارداد برای خرید ایرباس، عدم امکان خرید واکسن و عدم امکان پرداخت به مربیان فوتبال و از همه مهمتر نوسانات و افزایش نرخ ارز، به  FATF  ربط داده شده است.

 

...‌‌‌‌‌.........سلامت و بهداشت

*تکمیل واکسیناسیون کرونای سالمندان تا تیر

۱۴۰۰معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تزریق واکسن کرونا به سالمندان، گفت: بسته به ورود واکسن‌های تولید داخل، پیش‌بینی می‌کنیم از فروردین ماه واکسیناسیون این افراد را آغاز و تا آخر تیرماه به اتمام برسانیم.

به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی افزود: در سطح کشور حدود ۸ میلیون نفر فرد بالای ۶۵ سال داریم که این تعداد در فاز دوم واکسیناسیون قرار گرفتند. در این فاز  به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ سال، ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال واکسن دریافت میکنند.

وی افزود: پس از این گروه سالمندان، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای نیز در فاز دوم واکسیناسیون خواهند بود. پیش بینی ما این است که اواخر فروردین بخش عظیمی از این عزیزان را واکسینه کنیم.

*قلیان باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود: معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه استعمال قلیان باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای داده شده در برخی موارد شاهد استعمال قلیان در پارک‌های دزفول هستیم.

به نقل از ایرنا، میثم مرد سلطانی افزود: برخی مدعی مبتلا نشدن افراد سیگاری و معتاد به کرونا هستند که این گفته علمی نیست و صحت ندارد.

وی ادامه داد: برخی افراد تصور می‌کنند در یک دوره به کرونا مبتلا شده‌اند حال آنکه ۹۰ درصد افرادی که به صورت خفیف تا متوسط به کرونا مبتلا می‌شوند متوجه بیماری خود می‌شوند و درصد کمی متوجه بیماری نمی‌شوند.افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند ممکن است دوباره هم مبتلا شوند ضمن اینکه قابلیت‌های کرونای انگلیسی بالا رفته و ممکن است واکسن‌های موجود را نیز دور بزند.

وی با توصیه محدود کردن ارتباطات خانوادگی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی افزود: تا زمانی که ۸۰ درصد مردم با واکسن و ابتلا ایمن نشوند نمی‌توانیم خیال راحتی داشته باشیم.

مرد سلطانی با بیان اینکه دورهمی خانوادگی عامل ۶۰ درصد انتقال کرونا در دزفول است، گفت: ۱۷ تا ۴۷ درصد افراد در کل دنیا از طریق ارتباط خانوادگی به کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار در دزفول بالای ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ارتباط خانوادگی باعث سرایت کرونا از افراد بزرگسال به کودکان می‌شود، افزود: زمانی که آموزش‌ها به عمل و تغییر رفتار ختم نشود، اثربخشی ندارد.

*هشدار جدی عضو ستاد کرونا درباره خریدها و سفرهای نوروزی: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیب افزایشی بیماری در کشور و سه رقمی شدن دوباره مرگ های ناشی از کرونا، نسبت به هر گونه تجمع، شلوغی و ترافیک در بازارها و خریدهای عید و همچنین برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی هشدار داد.

به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی با اشاره به اینکه علائم کرونای جهش یافته انگلیسی با گونه قبلی تفاوت چندانی ندارد، گفت: البته ممکن است در گونه جهش یافته علائم به شکل شدیدتری تجربه شود.

مردانی با اشاره به شرایط بیماری در کشور و با بیان اینکه تمام شرایط به رفتار مردم بستگی دارد، بیان کرد: اگر مردم خریدهای غیر ضروری شب عید را کنار بگذارند شرایط پیش رو بهتر خواهد شد. مسلما ادامه این روند بی‌توجهی به بیماری می‌تواند سبب تکرار وضعیت سخت ماه‌های گذشته شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هنوز شاهد هستیم اما گویا برخی از مردم تصور می‌کنند کرونا دارد تمام می‌شود؛ این یک ساده‌انگاری است که به ضرر ما تمام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش موارد بستری و سرپایی بیماری را شاهد هستیم، ادامه داد: البته این شیب افزایشی مشابه سه ماه قبل و به صورت یک طغیان نیست اما شیب ملایم افزایشی را شاهد هستیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر دو یا سه هفته منتهی به سال نو رعایت پروتکل‌ها تقویت شود ممکن است که عید شرایطمان بد نباشد اما اگر شرایط به همین شکل پیش برود و با ترافیک‌های عظیم شب عید و خریدهای مردم روبرو باشیم احتمالا مانند عید سال قبل مجبور به تعطیلی اکثر فعالیت‌ها خواهیم شد.

مردانی تاکید کرد: می‌شنویم عده‌ای قصد سفر در عید نوروز را دارند، ما هم دلمان می‌خواهد بعد از یک سال سخت به سفر برویم اما مگر شرایط را نمی‌بینند؟ به هیچ عنوان رفتن به سفر را توصیه نمی‌کنیم، هنوز کرونا تمام نشده است که کسی بخواهد به سفر برود.

 

...‌‌‌‌‌....ورزشی

*دو و میدانی ایران از ۱۴ مدال امارات چند سهمیه پارالمپیک می‌گیرد؟

سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان می‌گوید به واسطه مسابقات بین‌المللی فزاع امارات و نتایج به دست آمده، احتمالا سه سهمیه پارالمپیکی جدید به ایران داده خواهد شد.

در جریان این رقابت‌ها، تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان که با هشت ورزشکار عازم امارات شده بود صاحب ۲ مدال طلا و ۴ مدال نقره شد. در بخش نابینایان و کم بینایان هم تیم اعزامی ایران به ۸ مدال دست یافت.

محمد رضایی فرعی سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان با اشاره به مسابقات فزاع و نتایج به دست آمده در آن گفت: کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) پیش از برخی از رویدادها که در آستانه پارالمپیک برگزار می‌شود، شرایط آن و چگونگی تأثیرگذاری‌اش برای کسب سهمیه را مشخص می‌کند. به طور مثال در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ که سال گذشته ایران هم در آن حضور داشت از قبل مشخص بود که نفرات اول تا چهارم هر کلاس صاحب سهمیه پارالمپیک می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مورد مسابقات بین‌المللی فزاع امارات اما قرار بر این نبود تا همزمان با برگزاری رقابت‌ها، وضعیت سهمیه‌های توزیعی در آن هم مشخص شود. قرار است کمیته بین‌المللی پارالمپیک با ارزیابی این مسابقات و نتایج به دست آمده در آن نسبت به سهمیه‌های پارالمپیکی تصمیم‌گیری کند.

مسئول انجمن پارادوومیدانی کشور با بیان اینکه IPC هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده است، خاطرنشان کرد: قطعاً ایران از سهمیه‌هایی که به واسطه مسابقات فزاع و نتایج به دست آمده در آن توزیع می‌شود، سهم خواهد داشت. با توجه به عملکرد ورزشکاران و مدال‌های به دست آمده فکر می‌کنم بین ۲ تا ۳ سهم یه به ایران اختصاص پیدا کند.

رضایی فرعی با یادآوری اینکه در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک ۸ سهمیه دو و میدانی در بخش جانبازان و معلولان و ۲ سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان را برای اعزام به توکیو قطعی کرده است، تصریح کرد: افزایش تعداد سهمیه‌ها قطعی است اما این به منزله اعزام صد درصدی صاحبان سهمیه‌های جدید به توکیو نیست. اینکه این افراد در ترکیب کاروان پارالمپیک ایران جایی داشته باشند یا نه به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک بستگی دارد.

سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان خاطر نشان کرد: کمیته ملی پارالمپیک بر اساس گروه‌های چهارگانه پیش بینی شده در مورد سهمیه‌های اختصاص یافته به ورزش ایران و اعزام دارندگان آنها به توکیو تصمیم‌گیری خواهد کرد.

.......حوادث

*یا شغلت را عوض کن یا طلاقم بده‌

در حالی که برخی از زوجین به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری ادامه زندگی مشترک را غیرممکن می‌دانند، این‌بار داستان زندگی میترا و بابک که پس از یک‌سال به‌خاطر کار شوهر به بن‌بست ظاهری رسیده بیشتر شبیه طنز است.میترا زن ۲۳ ساله تا لحظه ورود به شعبه فقط یک خواسته دارد و یک راه پیش‌روی همسر جوانش گذاشته یا بیکار شو یا من را طلاق بده! پاسخ بابک ۲۵ ساله هم فقط  در محدوده این جملات خلاصه می‌شود که اگر بیکار شوم از کجا خرج زندگی‌مان را بدهیم؟ منشی شعبه بالاخره آنها را به اتاق قاضی هدایت کرد. قاضی میانسال همان‌طوری که به پرونده و دادخواست زن جوان نگاه می‌کرد رو به میترا گفت: کجا با همسرت آشنا شدی؟میترا جواب داد: بابک انتخاب من نبود و به صورت سنتی و به خواست پدرم با او ازدواج کردم.

خانواده‌ام پیش از ازدواج مدام به من می‌گفتند که خانواده خوبی دارد و حتماً خوشبختت می‌کند و من هم بعد از ۲ جلسه رفت و آمد در نهایت به عقد او در آمدم و یک ماه بعد هم عروسی کردیم و در طبقه پایین خانه پدر بابک ساکن شدیم. بــــا اینکه یک‌سال از زندگی مان گذشته اما هنوز نه من بابک را به خوبی شناخته‌ام و نه او مرا. بعد همسرم از من می‌خواهد که به او اعتماد داشته باشم. در این میان بابک حرف میترا را قطع کرد و گفت: جناب قاضی بحث شناخت نیست. همسرم بعد از یک‌سال هنوز به من شک دارد. من در یک تولیدی لباس کار می‌کنم که اغلب همکارانم خانم هستند و به خاطر شرایط کارم با آنها به صورت تلفنی در ارتباط هستم اما هربار که هرکدام از آنها با من تماس می‌گیرند ما باهم جر و بحث داریم و همسرم من را متهم به ارتباطات پنهانی می‌کند.میترا گفت: روز خواستگاری غیر از چند کلمه با من حرف نزدی و خانواده ات تأکید داشتند که تو آدم محجوب و خجالتی‌ای هستی اما بعد از ازدواج نه از آن حجب و حیا خبری بود و نه از خجالتی بودنت. جناب قاضی وقتی یکی از همکارانش تماس می‌گیرد آنقدر با آنها راحت صحبت می‌کند که حرف‌هایش آزارم می‌دهد هربار هم که اعتراض می‌کنم به شکاک بودن و سوء‌تفاهم متهم می‌شوم. بابک جواب داد: این ادبیات کلام من است و من هیچ محبتی به همکارانم ندارم.

اما چون تو من را نمی‌شناسی فکر می‌کنی با آنها رابطه غیرمعمول دارم وگرنه من فقط با آنها رابطه کاری دارم.میترا نگاه معناداری به بابک کرد و به قاضی گفت: جناب قاضی چه ضرورتی دارد که همکاران همسرم وقت و بی‌وقت با او تماس بگیرند و پیامک بدهند. مگر زمانی که ساعت کاری تمام شده چند بار باید برای امور فردا باهم هماهنگ شوند. مگر نمی‌توانند در همان محیط کار برنامه‌های روزهای بعد را مشخص کنند. من دیگر تحمل رفتارهای او را ندارم و حالا هم اگر من را می‌خواهد یا باید از کارش استعفا بدهد و به کار دیگری مشغول شود یا من را طلاق بدهد.بابک جواب داد: در این وضعیت آشفته بازار از کارم استعفا بدهم چگونه خرج زندگی مان را دربیاوریم. جناب قاضی همسر من با افکار منفی خیالبافی می‌کند وگرنه من هیچ کار خلافی نکردم.

میترا گفت: بیکار شوی و با سختی زندگی کنیم بهتر از آن است که هر روز از ترس خیانت به من تنم بلرزد و در ساعاتی که سر کار هستی هزار جور فکر و خیال کنم. اصلاً چرا باید در جایی کار کنی که تنها مرد آنجا تو باشی و با ۵-۶ زن همکار باشی.در این لحظه بابک که عصبانی شده بود گفت: اصلاً فکر کن طبق قانون می‌خواهم چند تا زن دیگر هم بگیرم و اگر مشکلی با این قضیه‌داری از من جدا شو و بزار من راحت زندگی بکنم. قاضی حرف‌های بابک را قطع کرد و گفت: این شیوه حرف زدن با همسرت اشتباه است مشکل شما آنقدر شدید نیست که بخواهید طلاق بگیرید. ۲ ماه به واحد مشاوره بروید تا مشکلتان حل شود و در غیر این‌صورت در خصوص پرونده‌تان تصمیم‌گیری می‌کنم.

امیرحسین صفدری کارشناس حوزه خانواده‌

مشکل اصلی این زوج نبود شناخت کافی نسبت به هم قبل از ازدواج است این زوج باید قبل از ازدواج حداقل چندماه از هم شناخت پیدا می‌کردند و به یک توافق می‌رسیدند تا بعد از ازدواج دچار دوگانگی نشوند.

مشکل دیگر این زوج ناآگاهی نسبت به سواد عاطفی است به زبان ساده‌تر نبود شناخت نسبت به هم باعث شده به مسائل عاطفی همدیگر توجه نداشته باشند و همین مسأله کافی است تا سوء‌تفاهم به وجود بیاید.‌

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *