شناسه خبر: 23160 منتشر شده در مورخ: 1399/12/12 ساعت: 12:47 گروه: اجتماعی  
فرماندار: مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان مراغه جدی گرفته شود

فرماندار: مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان مراغه جدی گرفته شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ درصد محیط‌های شهری و ادارات شهرستان برای معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده، گفت: شهرداری و نظام مهندسی عهده‌دار بخش مهمی از این مسئولیت هستند و باید آن را جدی بگیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی در جلسه مناسب‌سازی ادارات مراغه افزود: با توجه به ضرورت بهبود فضاها و معابر شهری برای استفاده مناسب عموم شهروندان و نیز قشر معلولان، بخش مهمی از مناسب‌سازی شهری بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: بر این اساس، در اجرای طرح‌های خیابان‌سازی و احداث زیرساخت‌های شهری، شهرداری به عنوان متولی توسعه شهری باید توجه ویژه‌ای به عبور و مرور و نیز استفاده جامعه معلولان از معابر مختلف و زیرساخت‌ها داشته باشند.وی اضافه کرد: نظام مهندسی ساختمان نیز با نظارت مستمر بر مناسب‌سازی اماکن عمومی و مسکونی در قالب ساخت‌وسازها به ویژه در مجتمع‌ها، زمینه‌ تسهیل عبور و مرور معلولان و شهروندان کم‌توان جسمی را فراهم کند.«موسوی» با اشاره به اینکه در اجرای نقشه‌های اجرایی و صدور پروانه‌های ساختمانی، مناسب‌سازی باید از اولویت‌های نظارتی محسوب شود، اظهار داشت: مهندسان ناظر شهرداری و نظام مهندسی نیز مناسب‌سازی این اماکن را در اولویت خود قرار دهند.

نقی مسکینی، معاون عمرانی فرمانداری مراغه نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید اهتمام ویژه‌ای برای مناسب‌سازی محیط‌های اداری خود در راستای ارائه خدمات به شهروندان و جامعه معلولان داشته باشند. شهین صادقی، رییس سابق اداره بهزیستی مراغه پیش از این گفته بود که ۹۰ درصد «ادارات» برای تسهیل تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده است و اکنون فرماندار این شهرستان ویژه در مجموع میزان مناسب‌سازی محیط‌های شهری و ادارات را ۶۰ درصد عنوان کرده و بر جدی گرفته شدن این موضوع تاکید می‌کند.شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *