شناسه خبر: 23117 منتشر شده در مورخ: 1399/12/9 ساعت: 21:12 گروه: اجتماعی  
برای اولین بار بخش ویژه کودکان دارای معلولیت در ششمین جشنواره ملی اسباب بازی + فایل صوتی

برای اولین بار بخش ویژه کودکان دارای معلولیت در ششمین جشنواره ملی اسباب بازی + فایل صوتی

ششمین جشنواره ملی اسباب بازی از 28 بهمن تا 11 اسفند در فضای مجازی برپاست.

به گزارش ایران سپیدمحسن حموله مدیر کل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در باره این جشنواره و بخش فراگیر ویژه کودکان استثنایی در آن می گوید: این جشنواره به دلیل بیماری کرونا به صورت مجازی از 28 بهمن تا 11 اسفند ماه برگزار می شود. البته امسال جشنواره از اول زمستان با فراخوان بخش رقابتی شروع به کار کرد.

در بخش رقابتی یا داوری 440 اثر به دبیرخانه رسید که در دو بخش اسباب بازی و عروسکهای ایرانی دو سری داوری مجزا داشتیم و برگزیدگان این دو بخش در 28 بهمن معرفی شدند. بعد از آن نوبت به فراخوان نشستهای علمی رسید که این بخش امسال به صورت وبینار برگزار شد. و فرصت برای همه هموطنان داخل و خارج از کشور فراهم شد تا از این نشستها آگاه شوند.

در هر نشست تعدادی از اساتید از کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن، سوئد، سوئیس، هندوستان و آمریکا را داشتیم که در مجموع شش نشست با موضوعات مرتبط با حوزه اسباب بازی برگزار و تجربه بین المللی ششمین جشنواره به دوره های قبلی جشنواره اضافه شد. در ضمن تمام بخشهایی که در جشنواره های قبلی به صورت حضوری برگزار می شد امسال به صورت مجازی برای همه هموطنان برپا شد.

سایت جشنواره نیز به نشانی: iran toy festival.ir نیز به عنوان یک مرجع برای همه قابل دسترس است. و به روز رسانی خواهد شد. در بخش تخصصی صنعت اسباب بازی هم 140 تولید کننده شرکت کردند که 112 تولید کننده اسباب بازی و 28 تولید کننده عروسکهای ایرانیبودند .و بیش از 1250 عروسک و اسباب بازی ایرانی در سایت معرفی شده و مردم می توانند به بازار اسباب بازی مراجعهکنند و خرید داشته باشند. ارسال از بازار اسباب بازی به هر نقطه کشور هم رایگان خواهد بود. و خانواده ها می توانند با توجه به گروههای سنی به سایت مراجعه و از اسباب بازیها دیدر و خرید داشته باشند. در جشنواره به بخش کودکان با نیازهای ویژه هم توجه خاص داشته ایم.

کانون پرورشی مراکزی به نام فراگیر دارد که در آن مربیان ویژه با این کودکان کار می کنند. در جشنواره هم بخش فراگیر برای معرفی اسباب بازیهای مناسب این کودکان برقرار است. به عنوان نمونه کانون اسباب بازی با نام معمای جورچین را تولید کرده است که برای کودکان نابینا و کم بینا هم قابل استفاده است و دو هزار مسئله و راه حل دارد که بچه ها را به تفکر وا می دارد. 
 

فایل صوتی جشنواره اسباب بازی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *