شناسه خبر: 23098 منتشر شده در مورخ: 1399/12/6 ساعت: 18:00 گروه: اجتماعی  
۳۴۰ هزار نفر در نوبت دریافت مستمری سازمان بهزیستی

۳۴۰ هزار نفر در نوبت دریافت مستمری سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در واکنش به افزایش سرقت ویلچر معلولان گفت:‌ با وضعیت تورم و رکود و تحریم‌های آمریکا و گران شدن دلار، قیمت وسایل توانبخشی خیلی بالا رفته و متاسفانه متناسب با آن بودجه سازمان بهزیستی افزایش نیافته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که چه تعداد در انتظار هستند تا تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرند؟ گفت: بهزیستی در حال حاضر یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو دارد که به آن‌ها مستمری پرداخت می‌شود.۳۴۰ هزار نفر در نوبت دریافت مستمری از سازمان بهزیستی و حدود ۶۰۰ هزار خانوار در انتظار نوبت دریافت مستمری از کمیته امداد امام خمینی قرار دارند. 

قبادی دانا درباره بودجه‌ مورد نیاز بهزیستی برای تحت پوشش بردن پشت نوبتی‌ها اظهار کرد: اگر قرار باشد پشت نوبتی‌های بهزیستی هم تحت پوشش قرار بگیرند و مستمری دریافت کنند، این سازمان سالانه به ۷ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. 

۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره بودجه مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ برای تامین مستمری خانواده‌های تحت پوشش گفت: هم اکنون حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کمیته امداد و یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار در سازمان بهزیستی در حال دریافت مستمری هستند و اگر قرار باشد، همه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پوشش مستمری برخوردار باشند و براساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه ۲۰ درصد حداقل دستمزد سالانه به آن‌ها پرداخت شود، در مجموع بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بودجه نیاز است. 

قبادی دانا گفت: در مجموع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که از محل تبصره ۱۴ می‌تواند پیش‌بینی و پرداخت شود. 

او در واکنش به مخالفت شورای شهر با واگذاری ۸ مرکز بهاران به سازمان بهزیستی گفت: براساس مواد برنامه ششم توسعه برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از جمله افراد دارای اعتیاد و هم چنین کودکان کار و خیابان شهرداری‌ها باید با سازمان بهزیستی همکاری کنند. 

درخواست بهزیستی از شهرداری درباره مراکز بهاران

قبادی‌دانا ادامه داد: بر همین اساس از شورای شهر درخواستی داشتیم که این مراکز را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند تا ان. جی. او‌ها و موسسات غیر دولتی در چارچوب دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی، اقدامات لازم را انجام دهند و امیدواریم این اقدام صورت گیرد. 

رئیس سازمان بهزیستی در واکنش به اینکه اما لایحه واگذاری در شورای شهر رد شد، گفت: بحث سازمان بهزیستی این نیست که بخواهیم این املاک به نام سازمان بهزیستی شود، بلکه می‌خواهیم فعالیت‌های کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی توسط مجموعه‌ها و موسسات غیردولتی ساماندهی و انجام شود و امیدواریم بشود در قالب‌های دیگری این کار انجام شود. 

قبادی دانا در پاسخ به این سوال که پیشنهاد سازمان بهزیستی در این زمینه چیست؟ اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که مراکز بهاران و یا فضاهای دیگری که شهرداری صلاح می‌داند در موضوع کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوع اعتیاد و کودکان کار و خیابان قرار داده شود. 

درخواست اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین وسایل کمک توان‌بخشی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در واکنش به افزایش سرقت ویلچر و عصای نابینایان به دلیل افزایش قابل توجه قیمت آن‌ها گفت: با وضعیت تورم و رکود و تحریم‌های آمریکا و گران شدن دلار، قیمت وسایل توانبخشی خیلی بالا رفته و متناسب با آن بودجه سازمان بهزیستی افزایش نیافته است. 

او ادامه داد: برخی از اقلام مانند سمعک و سایر اقلام کمک توانبخشی افزایش بسیار زیادی یافته و بودجه ناچیزی درنظر گرفته شده در سازمان بهزیستی برای تامین این وسائل به هیچ وجه جوابگوی این میزان از رشد قیمت‌ها نیست. 

قبادی دانا با درخواست برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در تهیه وسائل توانبخشی گفت: تقاضا داریم که برای وسایل کمک توان بخشی و مواد سازنده، تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع می‌شود، در نظر گرفته شود تا فشار کمتری به جامعه افراد دارای معلولیت وارد شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *