شناسه خبر: 23077 منتشر شده در مورخ: 1399/12/4 ساعت: 14:10 گروه: اجتماعی  
افزایش قابلیت دسترسی برای معلولان در لتونی

افزایش قابلیت دسترسی برای معلولان در لتونی

مردم دارای معلولیت جسمی در ریگا، پایتخت و بزرگترین شهر در لتونی، به زودی امنیت و راحتی بیشتری در شهر خواهند داشت.

به گزارش ایران سپید به نقل از  ایمنا، طی چند هفته گذشته، اعضای شورای شهر ریگا جلسات متعددی با نمایندگانی از سازمان‌های غیر دولتی مبنی بر لزوم افزایش قابلیت دسترسی و شمول اجتماعی افراد دارای معلولیت برگزار کردند. در نتیجه گفتگوهای متعدد، مقامات شهری ابتدا مفهوم قابلیت دسترسی از جنبه‌های مختلف تشریح کردند سپس متعهد شدند اقدامات و قوانین جدیدی برای حل این مسئله اتخاذ کنند تا از این طریق گامی در بهبود شرایط موجود، هم در کوتاه مدت و هم دائمی برداشته باشند.

البته پیش از این نیز، اقدامات زیادی نظیر افزودن یک رمپ در قسمت ورودی ساختمان‌ها و ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده بود، با این حال، برنامه‌ریزان ریگا از تعمیم چنین فعالیت‌هایی در سایر نقاط شهر خبر دادند.اعضای شورای شهر ریگا طی مذاکرات خود به این نتیجه رسیدند که فراهم آوردن آسایش افراد دارای معلولیت باید در سطح سیاستگذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد و قوانین خاصی برای آن اتخاذ شود.

در واقع، مقررات لازم برای طراحی و مراحل اجرای پروژه‌های مربوط به افزایش قابلیت دسترسی معمولان به فضاهای شهری باید شکل مستند به خود بگیرد تا به فرآیندی دائمی برای تضمین ایمنی و تامین رفاه حال این افراد تبدیل شود. تنها در این صورت، برنامه‌ریزان شهری از نوعی طرح کلی به منظور دستیابی به قابلیت بهتر برای شهروندان و مهمانان دارای معلولیت جسمی پیروی خواهند کرد.

نمایندگان نهادهای غیر دولتی نیز بر این باور بودند که نحوه قابلیت دسترسی نه تنها باید به طور کامل شفاف‌سازی شود، بلکه لازم است تشریح کامل زیرساخت‌های شهری و دسترسی به خدمات فرهنگی و زیست اجتماعی را نیز در بر بگیرد. بدون شک، مشارکت افراد دارای معلولیت جسمی در طراحی‌های مختلف نظیر خانه‌سازی یا تغییر زیرساخت‌ها بسیار مؤثر واقع خواهد شد چرا که این افراد می‌توانند مطالبات خود را به طور کامل برای طراحان بازگو کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *