شناسه خبر: 23047 منتشر شده در مورخ: 1399/12/3 ساعت: 10:28 گروه: اجتماعی  
معلولانی زنجانی از خدمات ستاره‌دار بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند

معلولانی زنجانی از خدمات ستاره‌دار بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: معلولان دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت می‌توانند از هشت خدمت ستاره‌دار کاردرمانی، توانبخشی، آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی که تحت پوشش بیمه نیست، برخوردار شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: در تفاهم‌نامه‌ منعقده بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت که در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت منعقد شد، وزارت بهداشت مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را طوری تامین کند که علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات توانبخشی جسمی و روانی نیز ارائه دهد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی این استان دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستند و مددجویان در صورتی می‌توانند دفترچه سازمان بهزیستی را دریافت کنند که هیچ دفترچه فعالی نداشته باشند.

این مسوول ادامه داد: تمامی اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی در سامانه ای به نام "ارمغان" بارگذاری می شود و افراد دارای معلولیت، افراد بی بضاعت، زنان سرپرست خانوار از جمله افراد واجد شرایط دریافت خدمات از سازمان بهزیستی هستند.به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، بیش از هفت هزارو ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از هشت خدمت توانبخشی ستاره‌دار بهره مند می شوند.

وی همچنین با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی نیز گفت: نزدیک به یک هزارو ۴۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری هستند و این مددجویان علاوه بر خدمات درمانی می‌توانند از امکانات بیمه بازنشستگی، فوت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.محمدی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم بهزیستی حمایت های بیمه ای به منظور تثبیت اشتغال های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون به ۴۳۷ نفر از افراد تحت پوشش، مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در قالب بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و به ۳۸ نفر از افراد تحت پوشش شاغل در بخش های غیردولتی نیز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ارتقای کارآیی معلولان پرداخت شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *