شناسه خبر: 23039 منتشر شده در مورخ: 1399/11/29 ساعت: 14:12 گروه: اجتماعی  
چگونگی ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی

چگونگی ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی

معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار داشت: آمار رسمی و اطلاعات رسمی در خصوص ابتلا یا فوت دانش‌آموزان استثنایی یا معلمان تا حالا به دست ما نرسیده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا، «مجید هداوند» معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی درباره ارزیابی وضعیت امتحانات دانش‌آموزان استثنایی بیان کرد: در ارتباط با سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه، بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیل بودن کلاس‌های حضوری، باعث شده که در فرآیند ارزشیابی دانش آموزان تغییراتی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه ما شرایط خاصی برای دانش‌آموزان گروه‌های مختلف استثنایی تدارک دیده‌ایم، گفت:‌ در این راستا گفته شد، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان با توجه به مجوز کتبی از کارگروه ستاد کرونای استان فراهم شود، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با رعایت کامل شیوه نامه‌ها به شکل حضوری انجام می‌گیرد و در غیر این صورت به شکل غیر حضوری خواهد بود.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: ارزشیابی دوره پیش‌دبستانی با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

هداوند گفت: این ارزشیابی بر اساس مستندات جمع‌آوری شده در طول امتحانات نوبت اول اعم از کار پوشه‌ها، مشاهدات، فعالیت‌های یاددهی، یادگیری و آزمون‌های عملکردی و مداد کاغذی و بازخوردهایی که خود معلم از آموزش‌های مجازی و بسته‌های آموزشی به دست می‌آورد به شکل غیرحضوری انجام می‌شود و نمره دانش آموز را ثبت می‌کند.

وی در خصوص ارزشیابی نوآموزان گفت: ارزشیابی نوآموزان که دسترسی به آموزش‌های مجازی نداشتند در صورت حضور در مناطق با وضعیت زرد با مجوز کتبی از ستاد کرونای استان به شکل حضوری، انفرادی در مدرسه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: گزارش نتایج پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در این دوره هم متناسب با فرایند آموزش و مستنداتی است که خود معلم با آزمون‌هایی که به شکل مجازی یا بسته‌های آموزشی است، ارزشیابی انجام می‌گیرد.

هداوند اضافه کرد: همچنین آن‌هایی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند؛ تا حصول اطمینان از دستیابی به اهداف ارزشیابی، می‌توانند دروس فارسی و ریاضی پایه اول و دوم ابتدایی را در صورت بودن در وضعیت زرد با مجوز کتبی و با تایید شورای مدرسه به صورت حضوری و انفرادی بگذرانند.

وی درباره گزارش‌های نهایی از آزمون‌های پیشرفت تحصیلی بیان کرد: گزارشاتی که از سطح استان‌ها واصل شده، نشان از برگزاری خوب و منظم آزمون‌های پیشرفت تحصیلی می‌دهد. خوشبختانه گزارش خاصی در ارتباط با وجود مشکل در استان‌ها نداشتیم. همچنین آموزش دروس اول متوسطه پیش حرفه‌ای و متوسط حرفه‌ای به شکل غیرحضوری انجام خواهد شد.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان اظهار داشت: آمار رسمی و اطلاعات رسمی در خصوص ابتلا یا فوت دانش‌آموزان استثنایی یا معلمان تا حالا به دست ما نرسیده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *