شناسه خبر: 23006 منتشر شده در مورخ: 1399/11/27 ساعت: 11:46 گروه: اجتماعی  
دستگاه‌های اجرایی کردستان موظف به اجرای قانون مناسب‌سازی هستند

دستگاه‌های اجرایی کردستان موظف به اجرای قانون مناسب‌سازی هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف به اجرای قانون جامع مناسب‌سازی معلولان هستند.

به گزارش ایران سپید شهرام ملکی در دومین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان کردستان  اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی بایستی نسبت به اجرا کردن ضوابط و مقررات قانون جامع مناسب سازی با هدف تسهیل در تردد افراد سالمند و افراد معلول و کم توان جسمی حرکتی اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی افزود: فرمانداری‌ها نیز باید با تشکیل جلسات شهرستانی مصوبات جلسات ستاد استانی را اجرا و گزارش عملکرد خود در حوزه شهری و روستایی را به ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان ارسال کنند.ملکی یادآور شد: شهرداری‌ها نیز موظفند تا نسبت به باز آفرینی و مناسب سازی و نیز تسهیل تردد این افراد در معابر شهری و اماکن عمومی تلاش خود را مضاعف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: شهرداری سنندج نیز باید با بهبود و بازآفرینی وضعیت معابر شهری به خصوص در پیاده راه فردوسی و نیز پارک سوار میدان آزادی برای رفاه حال معلولین و افراد سالمند و کم توان جسمی حرکتی  اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: معلولان و سالمندان بر طبق حقوق شهروندی نیازمند ارایه خدمات مناسب در معابر شهری هستند و باید برای ارتقا بهتر خدمات به آنها تلاش خود را مضاعف کنیم.براساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۴۹ هزار معلول در کردستان به صورت مستمر و غیرمستمر زیرپوشش بهزیستی هستند که از این تعداد، ۳۱ هزار نفر آنان به صورت مستمر و بقیه به شکل غیرمستمر حمایت می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *