شناسه خبر: 230 منتشر شده در مورخ: 1392/7/30 ساعت: 12:27 گروه: اجتماعی  
پول باشد سالی 30 کیلومتر مترو تحویل می دهیم
جتماعی > شهری

پول باشد سالی 30 کیلومتر مترو تحویل می دهیم

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: اگر پول داشته باشیم سالانه 30 کیلومتر مترو تحویل شهروندان می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، هابیل درویش با بیان اینکه در حال حاضر سه خط 6،7 و 3 در تهران در حال ساخت است، گفت: خط 6 از دولت آباد در شمال شهرری آغاز و با تغییر جهت به کن و سولقان امتداد می یابد که تا کنون 6 کیلومتر از خط 6 هم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه همزمان در تهران 4 دستگاه تی بی ام فعال است، اظهار کرد: برای ادامه پروژه ها به تامین اعتبار نیازمندیم . زمانیکه کار در مترو کلید می خورد نمی توان آن را تعطیل کرد. این در حالی است که ماهانه 5 میلیارد تومان لازم است تا پروژه ادامه یابد.

درویش تصریح کرد : در حال حاضر 200کارگاه مترو در تهران فعالیت دارند که سرپا نگه داشتن این کارگاه ها در شرایط فعلی و با کمبود اعتبار بسیار سخت است.

وی گفت: اولویت امسال و سال 93 در تهران بهره برداری از خط 3 بوده است. این خط طولانی ترین خط متروی تهران است که 37 کیلومتر طول دارد .

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه افزود: در حال حاضر 13 کیلومتر نیمه جنوبی خط 3 مراحل پایانی خود را طی می کند که در روزهای آینده با 9 ایستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته وی با افتتاح و بهره برداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو روزانه 700هزار سفر به سفرهای خط 3 اضافه می شود .

وی با بیان اینکه با احتساب نیمه میانی و نیمه جنوبی 20 کیلومتر از خط 3 مترو زیربار ترافیک خواهد رفت،گفت: مشکل عمده ما در احداث مترو تامین اعتبار است.

درویش خطاب به نمایندگان گفت: ما اگر پول داشته باشیم سالانه 30 کیلومتر مترو تحویل شهروندان می دهیم و این در حالی است که در صورت تامین اعتبار و رفع موانع فاینانس طی سه سال خطوط در دست احداث ، به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در اواخر دولت دهم فاینانسی برای ما باز شد که با آن توانستیم تا حدودی کارها را پیش ببریم اما بعد از آن دیگر فاینانس ها با مشکلاتی مواجه است.

درویش افزود: امروز مدیریت در مترو، مدیریت جهادی است و به اصطلاح مدیریت 57 است که با آن مترو در حال ساخت است.

در این مراسم همچنین جعفر تشکری هاشمی خطاب به نمایندگان تهران گفت: متروی تهران 8 خط داخلی و 4 خط حومه نیاز دارد که تنها 7 خط تهران در شورای عالی ترافیک به تثبت رسید . در عین حال که 4 خط حومه ای نیز نیاز است، خط 8 آن به تثبت نرسیده است.

وی گفت: 4 خط حومه ای ریلی نیز نیاز داریم که انبوه جمعیت داخل شهر را که به اطراف تهران سفر می کنند ساماندهی کنند . خط 3،6 و 7 از سال 82 مطرح بوده که به دلیل مشکلات داخلی و فاینانس بر زمین مانده بود.

معاون شهردار تهران از نمایندگان خواهش کرد، مشکلات نقدینگی و تامین اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: در حال حاضر ساخت تونل صددرصد با تلاش مهندسین داخلی است و 60 درصد واگن سازی هم بومی شده است که امیدواریم با اهتمام ویژه نمایندگان مجلس به تامین اعتبارات روند ساخت مترو در داخل تهران افزایش یابد .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *