شناسه خبر: 22999 منتشر شده در مورخ: 1399/11/26 ساعت: 14:07 گروه: اجتماعی  
مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی معاف شدند

مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی معاف شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مددجویان، معلولان و ایثارگران را از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یکسال معاف کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (یکشنبه) مواد ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ طرح جهش تولید و تامین مسکن را بررسی کردند.

در جریان بررسی این مواد، ماده ۱۴ جهت رفع ابهامات آن به کمیسیون عمران ارجاع شد. در این ماده موضوع نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار مصالح ساختمانی و تامین آن با قیمت تمام شده متعارف آمده است.

نمایندگان ماده ۱۵ را تصویب کردند که به موجب آن هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار ساختمان کلی برنامه‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌شود.

ماده ۱۶ نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که به موجب آن وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست‌های تشویقی، مهندسین داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرح‌های حمایتی تأمین مسکن را معرفی نماید.

همچنین در تبصره این ماده آمده است؛ مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف هستند و مابه التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می گردد.

ماده ۱۷ نیز جهت رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع شد که در آن سه وزارتخانه‌های نفت، نیرو و ارتباطات مکلف شده بودند که برای واحدهای مسکونی برنامه‌های حمایتی مسکن فقط حق انشعاب دریافت کرده و هیچ مبلغی برای تامین و انتقال آن دریافت نکنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *