شناسه خبر: 22964 منتشر شده در مورخ: 1399/11/20 ساعت: 16:56 گروه: اجتماعی  
2381 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان بهزیستی واگذار می شود

2381 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان بهزیستی واگذار می شود

2381 واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور در قالب مشارکت با نهادها و دستگاه‌های مختلف به معلولان و مددجویان بهزیستی در ایام دهه فجر واگذار می‌شود.

به گزارش ایران سپید پویش «سقف همدلی» با شعار «در سایه همدلی سقفی بنا کنیم» به منظور جلب مشارکت خیرین و مردم نیکوکار برای ساخت و تکمیل تعداد ۳۴ هزار  واحد  مسکونی  افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.

از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی کشور، ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیلگری و واگذار شده که ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آن برای افراد دارای معلولیت بوده است.

درباره مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا نیز در سال ۹۴، پنج مجموعه بهزیستی با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز پروژه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا را آغاز کردند که در آن زمان ۱۴ هزار خانوار احصا شد.

همچنین در ارتباط با خانواده های دارای دو معلول به بالا در حوزه مسکن شهری، ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود و در حوزه مسکن روستایی نیز ۸۵ میلیون میلیون تومان بلاعوض از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کشور تامین می شود.

براساس آمار سازمان بهزیستی کشور از ابتدای دولت یازدهم ۹۴ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده که ۷۵ هزار واحد آن به متعلق به خانواده های دارای معلول بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *