شناسه خبر: 22947 منتشر شده در مورخ: 1399/11/19 ساعت: 13:16 گروه: اجتماعی  
حذف برخی معلولان جسمی و حرکتی شدید از دریافت کمک معیشتی بهزیستی

حذف برخی معلولان جسمی و حرکتی شدید از دریافت کمک معیشتی بهزیستی

در حالی رئیس سازمان بهزیستی از افزایش کمک هزینه معیشتی برای معلولان شدید بالای 18سال بدون شغل خبر می‌دهد که برخی معلولان جسمی و حرکتی شدید از لیست دریافت‌کنندگان حمایت معیشتی این گروه از معلولان حذف شده‌اند.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری، در حالی رئیس سازمان بهزیستی از افزایش کمک هزینه معیشتی برای معلولان جسمی و حرکتی شدید بالای 18سال بدون شغل خبر می‌دهد که  برخی معلولان جسمی و حرکتی شدید به همشهری می‌گویند، با نگاه سلیقه‌ای برخی مدیران کل در استان‌ها و کارشناسان مربوط از لیست دریافت‌کنندگان حمایت معیشتی این گروه از معلولان حذف شده‌اند.

محمد کاظم، معلول جسمی و حرکتی که در کارت معلولیت خود درجه معلولیت او خیلی شدید درج شده است در این‌باره می‌گوید: مدیرکل بهزیستی استانی که در آن زندگی می‌کنم انتظار دارد کم و کاستی‌ها و بی‌توجهی او را به معلولان نادیده بگیریم و درباره عملکردش به کسی اعتراض نکنیم. او ادامه می‌دهد: به همراه برخی دیگر از معلولان جسمی و حرکتی با نماینده شهرمان دیدار کردیم و از وضعیت بهزیستی استان انتقاد کردیم.

این دیدار باعث شد از حقوق قانونی که براساس ماده27 قانون حمایت از معلولان از آن برخوردار هستیم، محروم شویم. محمد کاظم، که به سختی حرف می‌زند و توانایی ایستادن روی پاهای خود را ندارد، ادامه می‌دهد: بسیاری از معلولان جسمی و حرکتی را از لیست دریافت خدمات بهزیستی حذف کرده‌اند. کدام معلول جسمی و حرکتی شدید را سراغ دارید که وضعیت مالی خوبی داشته باشد درحالی‌که اصلا نمی‌تواند کار کند و درآمدی داشته باشد.

استانداردی که مسئولان بهزیستی برای حذف افراد از دریافت حمایت معیشتی تدوین کرده‌اند به قدری غیراستاندارد و عجیب است که باور آن ممکن نیست. براساس اعلام سازمان بهزیستی کشور، دست‌کم 450هزار معلول جسمی و حرکتی در سامانه‌های این سازمان ثبت و شناسایی شده‌اند اما، بخش اندکی از این افراد توانسته‌اند از فیلتر غیرشفاف شناسایی دهک‌های درآمدی سازمان بهزیستی عبور کنند و از کمک هزینه معیشتی این سازمان که هر 3‌ماه یک‌بار پرداخت می‌شود بهره‌مند شوند.

آنطور که رئیس سازمان بهزیستی می‌گوید، تنها 148هزارو227خانوار مشمول دریافت کمک هزینه معیشتی معلولان جسمی و حرکتی خیلی شدید بالای 18سال بدون شغل هستند. وحید قبادی‌دانا با بیان اینکه معلولان جسمی و حرکتی شدید در قالب ماده27 قانون حمایت از حقوق معلولان این بسته کمک معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌گوید: افرادی مشمول دریافت این کمک معیشتی هستند که در دهک‌های اول تا سوم قرار داشته باشند.

این افراد در 3مرحله قبل براساس بعد خانوار بین 360 تا 480هزار تومان کمک‌ معیشت دریافت می‌کردند. در مرحله چهارم پرداخت کمک معیشت، همه افراد بدون درنظر گرفتن بعد خانوار 480هزار تومان کمک نقدی دریافت کردند. او می‌گوید: سازمان بهزیستی نمی‌تواند به ماده27 قانون حمایت از حقوق معلولان به شکل کامل عمل کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *