شناسه خبر: 22930 منتشر شده در مورخ: 1399/11/17 ساعت: 19:11 گروه: اجتماعی  
بهره‌برداری از کارگاه آموزشی معلولان ذهنی در دو ماه آینده

بهره‌برداری از کارگاه آموزشی معلولان ذهنی در دو ماه آینده

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور از بهره‌برداری از کارگاهی آموزشی و سالن غذاخوری به مساحت ۱۰۰۰ متر دو ماه آینده در سرای احسان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم، شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعم از کشورمان مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد ایجاد کرده است بر همین اساس بود دستگاه‌ها و نهاهادی حمایتی و موسسات و خیرین همزمان با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در آستانه ماه رمضان سال گذشته ورود جدی را داشتند و در این مسیر گام‌های موثری برداشته شد.

مجمع خیرین کشور نیز در ایام بالغ بر 300 میلیارد تومان برای مهار کرونا و حوادث غیرمترقبه هزینه کرده است که این کمک‌ها ،بخشی در قالب تأمین بسته‌های معیشتی و کمک به مراکز درمانی و... بوده است. همچنین این مجمع در احداث مسکن برای خانواده‌های چند معلول و تأمین تجهیزات درمانی بیمارستان‌های اقدامات موثری را انجام می‌دهد.

علی روحی‌فردپور عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور درباره کمک به اقشار ضعیف و نیازمند  به خبرنگار تنسیم اظهار کرد: از  دوران بچگی بنده به کارهای خیر در حد بضاعت و توانم مشغول بوده‌ام و قبل از عضویت در مجمع خیرین بنده در احداث ساختمان‌های ملاقات خصوصی زندان اوین فعالیت داشته‌ام که در این مرحله 96 واحد در سال 94   احداث شد. هزینه این امکان همه شخصی بوده  و برای تأمین منابع نه گلریزان می‌کنیم و نه از کسی می‌گیریم نه جزو مالیاتمان حساب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سایر امکان از جمله زندان فشافویه 40 سوئیت، زندان قزل حصار و رجایی شهر نیز مکان‌های برای حضور خانواده زندانیان ساخته شده است، گفت: در حال حاضر بالغ بر 300 سوییت در سطح کشور احداث شده و این فرایند ادامه دارد همچنین چندی پیش با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس تهران کلنگ احداث 30 سوییت در مرکز بازپروری معتادان به زمین خورد.

روحی فردپور ادامه داد: کمک به افراد حس و حال خوبی را دارد و خداوند را شاکرم که مرا در این مسیر قرار داده است و تلاش خواهم کرد تا پایان عمر در این مسیر حرکت کنم.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور از کمک به اقشار نیازمند و ضعیف اشاره کرد و گفت: بنا به پیشنهاد رئیس پلیس تهران به تعدادی از خانواده‌های که همسرانشان به گونه‌ای در بند هستند کمک می‌شود. لیستشان تهیه شده است و تعداد زیادی هستند که هر ماه به این خانواده‌ها بسته‌های معیشتی با حفظ کرامت و عزتشان داده می‌شود. ضمن اینکه برای تمام آنها شماره حساب بانکی باز شده است که هر ماه مبلغی به عنوان کمک هزینه واریز به حساب آنها واریز می‌شود.

وی در رابطه با احداث مسکن برای خانواده‌های چند معلول، احداث مرکز برای معلولان ذهنی اظهار کرد: این فعالیت‌ها آغاز شده و ادامه دارد که بر همین اساس در سرای احسان که بیش از 600 نفر اعصاب و روان نگهداری می‌شودند قرار است کارگاهی آموزشی و سالن غذاخوری برای این  بچه‌ها احداث شود.

روحی‌فردپور درباره بهره‌برداری این ساختمان در سرای احسان تصریح کرد:  مساحت این بنا حدود هزار متر است  و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با تأکید بر اینکه بازوی دولت‌ها هستند، گفت: مجمع از سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیاری را برای احداث مسکن خانواده‌های چند معلول انجام داده است از خانواده‌های 5 معلول، 6 معلول تا 3 و 2 معلول  که اکثر اینها صاحب خانه شدند و الان من فکر می‌کنم تعدادی دو معلول داشته باشیم و تک معلول که خانه ندارند و ما هم در این بخش باز به اندازه بضاعتمان همیشه سعی کردیم همراه باشیم.

وی در ادامه به احداث بیمارستانی در خمینی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: درسال 92، 93  احداث آن شروع کردم و 35 هزار متر بنا دارد و  به نام بیمارستان ساعی، در خمینی شهر احداث شده است ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است و بخشی جزئی از کارهایش مانده است که در هفته گذشته که در دفتر دکتر نمکی بودیم باز خواهش کردیم که برای تجهیزات این بیمارستان همراهی کنند و نمکی هم قول مساعد داد.

روحی فردپور اضافه کرد: در حال حاضر احداث مسکن برای خانواده‌های دو معلول در دستور کار مجمع خیرین کشور قرار دارد و این فعالیت با همراهی خیرین و به مدیریت مهندس بوربور بنیانگذار این  تشکیلات ادامه دارد.

عضو مجمع خیرین کشور در ادامه با اشاره اقدامات انجام شده از سوی مجمع خیرین کشور در ایام کرونا خاطرنشان کرد: از شروع کرونا و طبق فرمان حضرت آقا که فرمودند کمک کنید به خانواده‌ها، ما خودمان بیش از ده هزار بسته مواد غذایی اساسی توزیع کردیم از کارگرهای بازار گرفته و خانواده‌های بی بضاعت. همچنین در بخش تولید و توزیع ماسک رایگان نیر اقدامات موثری انجام گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *