شناسه خبر: 2293 منتشر شده در مورخ: 1392/11/12 ساعت: 10:58 گروه: دانش و فن آوری  
کتاب پوشیدنی هم آمد

کتاب پوشیدنی هم آمد

محققان دانشگاه فناوری ماساچوست(MIT) در آمریکا، موفق به ساخت نوعی کتاب پوشیدنی شدند که به خواننده کمک می کند احساسات شخصیت های داستان را درک کند.

نمونه اولیه این کتاب که با استفاده از ترکیبی از حسگر ها و محرک ها ساخته شده است، به لباس فرد متصل می شود. با پیشرفت داستان، این کتاب برای تقلید احساسات شخصیت های داستان، حس های فیزیکی تولید می کند.

برای مثال اگر شخصیت داستان بترسد کیسه های فشار هوا در این جلیقه منقبض می شوند تا خواننده در سینه اش احساس فشردگی کند. وقتی قهرمان داستان ناراحت می شود، 150 لامپ LED بر روی جلد کتاب نور محدودی را از خود ساطع می کنند که این حس را منعکس می سازد.

همچنین سینه فرد خواننده هنگام هیجان می لرزد تا ضربان قلب او را افزایش دهد و اگر شخصیت داستان حس شرمندگی و خجالت کند، یک دستگاه گرم کننده روی این جلیقه تعبیه شده که دمای پوست خواننده را تغییر می دهد.

این پروژه ˈداستان حسیˈ نامیده می شود و در نمونه اولیه این کتاب از داستان ˈ دختر برق گرفتهˈ اثر جیمز تیپ تری استفاده شده است.

فیلیکس هایبک مجری این تحقیقات گفت: این پروژه روش های جدیدی را برای مطالعه با تجهیزات دیجیتال بررسی می کند.

علمی(5)**م.پ**1599

 

 

انتهای پیام 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *