شناسه خبر: 22920 منتشر شده در مورخ: 1399/11/15 ساعت: 13:39 گروه: اجتماعی  
اعتبارات اشتغال بهزیستی خراسان شمالی در جیب بانک‌های خصوصی
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی مطرح کرد

اعتبارات اشتغال بهزیستی خراسان شمالی در جیب بانک‌های خصوصی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی جذب شده و مابقی اعتبار جذب نشده مربوط به بانک‌های خصوصی است که همکاری لازم را با بهزیستی ندارند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مددجو در بهزیستی خراسان شمالی حاضر هستند که ۲۵ هزار نفر آنان معلول، ۹ هزار نفر زن سرپرست خانوار و ۶۰۸ نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: فعالیت بهزیستی محدود به قشر خاصی نیست لذا سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده کردند و طی ۹ ماه سال جاری نیز ۱۹۰ هزار نفر از خدمات بهره‌مند شدند.وی با تاکید بر اینکه ۹۴ درصد فعالیت‌های بهزیستی خراسان شمالی از سمت بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: ۲۹۸ مرکز و مؤسسه غیردولتی اجرای خدمات را برعهده دارند.

قربانی تصریح کرد: ۲۳۶ مهد کودک، ۴۴ مرکز مشاوره، ۲۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد، ۷۱ مرکز کلینیک ترک اعتیاد، ۱۴ مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و ۳۴ مرکز در حوزه معلولان در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از اهدای ۳۲۰ واحد مسکن به معلولان استان خبر داد و افزود: تا پایان سال ۱۵۰ واحد دیگر نیز واگذار می‌شود و از نظر تعداد واحد واگذار شده در کشور رتبه چهارم را داریم.

وی با تاکید بر اینکه ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم بهزیستی از اعتبارات اشتغال است، افزود: ۷۰ درصد اعتبارات جذب شده و مابقی اعتبار جذب نشده مربوط به بانک‌های خصوصی است که با بهزیستی همکاری لازم را ندارند.قربانی اضافه کرد: ۱۵ تا ۱۸ درصد پرونده‌های طلاق که به مراکز مشاوره رجوع می‌کنند به سازش ختم می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در خصوص بازدهی کمپ‌های ترک اعتیاد استان گفت: خدمات ترک اعتیاد نباید به صورت اجباری باشد و از این رو مراکز ماده ۱۶ بازدهی لازم را ندارند زیرا فرد به اجبار در کمپ حاضر است.وی در انتها گفت: طی سال ۹۹ به کمپ‌ها بدهی نداشتیم و بدهی‌ها مربوط به سال‌های گذشته است که دستگاه قضائی بدون محدودیت افراد را به کمپ‌ها معرفی می‌کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *