شناسه خبر: 22907 منتشر شده در مورخ: 1399/11/14 ساعت: 11:59 گروه: اجتماعی  
کمیته نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان در اردبیل تشکیل شود
عضو هیئت مدیره انجمن معلولان اردبیل:

کمیته نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان در اردبیل تشکیل شود

عضو هیئت مدیره انجمن معلولان استان اردبیل گفت: با هدف ارتقاء جایگاه و کیفیت زندگی معلولان ضروری است تا کمیته ای برای نظارت بر اجرای قوانین حمایت از حقوق معلولان در اردبیل تشکیل شود.

به گزارش ایران سپید  به نقل از مهر، رضا محمدی با بیان اینکه با وجود بسیاری از محدودیت‌ها، معلولین بزرگترین اقلیت موفق و توانمند جامعه هستند، اظهار کرد: معلولان همواره در تمام عرصه‌ها ثابت کرده اند با تکیه بر خودباوری و پشتکار خود، به خوبی موانع را پشت سر گذاشته و می‌توانند در زمینه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و شغلی حضوری فعال و مؤثر داشته باشند.

وی فراتر رفتن مشکلات و موانع پیش روی معلولان استان اردبیل را از مسائل جزئی و سطحی یادآور شد و گفت: مهم‌ترین مطالبه جامعه معلولان جسمی و حرکتی استان طبق ماده‌های ۳۱ و ۳۲ قانون از استاندار اردبیل صدور دستور تشکیل کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است چراکه با تحقق این امر ضمن ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو کمیته به ارتقا جایگاه معلولان و بهبود کیفیت زندگی این قشر از جامعه کمک شایانی خواهد شد.

اختلاف فاحش در بودجه پیشنهادی دولت برای معلولین

عضو هیئت مدیره انجمن معلولان جسمی و حرکتی استان اردبیل از پیشنهاد مبلغ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت برای اجرای قوانین معلولان در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: این در حالی است که برای تحقق مواد همین قانون اعتباری بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده‌اند که در صورت تصویب و تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه پیشنهادی دولت باز اختلاف فاحشی بین بودجه پیشنهادی و بودجه پیش بینی شده وجود دارد.

در تصمیم گیری ها از جامعه معلولین نظرخواهی نمی‌شود

محمدی با انتقاد از عدم اجرای قوانین حمایت از معلولان و نظارت بسیار اندک مسئولان و نمایندگان مجلس به اجرای قوانین افزود: این اختلاف فاحش در پیش بینی، پیشنهاد، تصویب و تخصیص نشان از عدم احساس مسئولیت در قبال معلولان است که حق خود می‌دانیم مراتب اعتراض و مطالبه گری قانونی خود را به قوای مقننه و مجریه اعلام کنیم.وی عدم تأمین بودجه لازم برای معلولان را وجود نا عدالتی در برابر نیازهای اولیه و اساسی این قشر از جامعه عنوان کرد و گفت: ضروری است قبل از هرگونه اقدامی از طریق مسئولین مرتبط نیازها و مشکلات معلولین شناسایی و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری لازم انجام شود.

پرداخت هزینه‌های جبران ناپذیر جامعه معلولین برای مطالبه گری

عضو هیئت مدیره انجمن معلولان جسمی و حرکتی استان اردبیل از تشکیل نهضت‌های مطالبه گری توسط معلولین در استان اردبیل خبر داد و افزود: اگر امروز نهضت مطالبه گری جامعه معلولان توانسته با قدرت روی پای خود بایستد نتیجه تحمل رنج‌های طاقت فرسا و پرداخت هزینه‌های جبران ناپذیر تک تک معلولان نخبه استان بوده که امیدواریم نهضت به هدف نهایی اش که همان احقاق حقوق به حق جامعه معلولین است دست یابد.

استاندار اردبیل کمیته حمایت از حقوق معلولان را تشکیل دهد

محمدی با درخواست از استاندار اردبیل برای تشکیل کمیته حمایت از حقوق معلولان، گفت: نهضت مطالبه گری به همت جامعه معلولان و همراهی رسانه‌ها، و سازمان‌های مردم نهاد حامی معلولان به روند خود ادامه داده و از پرداخت هزینه‌های دیگر باکی ندارد و تا قانع شدن مسئولین صحنه را خالی نمی‌کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *