شناسه خبر: 22905 منتشر شده در مورخ: 1399/11/14 ساعت: 12:01 گروه: اجتماعی  
ساخت سالن ورزشی معلولان چهارمحال و بختیاری ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساخت سالن ورزشی معلولان چهارمحال و بختیاری ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی عملیات ساخت سالن ورزشی معلولان استان گفت: برای تکمیل این فضای ورزشی سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا نرگس عسگری افزود: سالن ورزشی معلولان استان از طرح‌های مشترک بهزیستی و ورزش و جوانان محسوب می‌شود که عملیان اجرایی آن از سال ۹۳ آغاز شد و تاکنون ۱۱ میلیارد ریال برای ساخت این سالن ورزشی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این سالن با استانداردهای ورزشی ویژه معلولان مناسب‌سازی شده است و اجرای کف‌پوش، برقراری انشعاب آب، برق و گاز و تامین تجهیزات ورزشی و فضای اداری آن به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون این مبلغ به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص نیافته است.

عسگری اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم به‌منظور تامین تجهیزات ورزشی با سازمان بهزیستی کشور انجام‌شده است و امید می‌رود این فضای ورزشی که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز معلولان به فضای اختصاصی را رفع کند در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.وی در ادامه تعداد معلولان ورزشکار چهارمحال و بختیاری را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۵ نفر از این افراد در رقابت‌های ملی، آسیایی و جهانی صاحب نشان شده‌اند و تاکنون هشت نفر از معلولین استان نیز توانسته‌اند در دوره‌های مختلف به مسابقات پاراالمپیک راه یابند.

عسگری درباره حمایت‌های بهزیستی از ورزش معلولان یادآور شد: بخشی از هزینه‌های ورزشی معلولان همچون هزینه ایاب و ذهاب و تهیه وسایل ورزشی به آنان پرداخت می‌شود و قهرمانان ورزشی نیز می‌توانند از کمک‌هزینه خرید تجهیزات بهره‌مند شود.وی با بیان اینکه قیمت تجهیزات ورزشی در برخی رشته‌ها با افزایش قابل‌ توجهی روبه‌رو شده است، افزود: کمک‌هزینه‌هایی که در حال حاضر به قهرمانان ورزشی استان پرداخت می‌شود جوابگوی تمام نیاز آن‌ها نیست اما با افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی در سال آینده می‌توان به افزایش اعتبارات حوزه ورزش معلولین نیز امید داشت.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: تاکنون با همکاری هیات ورزشی جانبازان و معلولان، ناشنوایان و نابینایان برای استفاده معلولان از فضاهای ورزشی موجود در استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و سعی خواهد شد همسو با تفاهم‌نامه‌های سازمان بهزیستی و فدراسیون‌های ورزشی، برای توسعه ورزش این قشر در استان اقدامات مؤثرتری انجام شود. ۳۲ هزار و ۶۰۰ معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی ‌شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *