شناسه خبر: 22901 منتشر شده در مورخ: 1399/11/14 ساعت: 12:03 گروه: اجتماعی  
بهزیستی زنجان رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب کرد

بهزیستی زنجان رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب کرد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور و بر اساس نتایج نظام نامه نظارتی، بهزیستی این استان رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: این رتبه نشان از پیگیری و اهتمام بهزیستی استان در اطلاع رسانی و طرح مشکلات افراد دارای معلولیت در خصوص مناسب سازی معابر، اماکن عمومی، محیط‌های شهری و ساختمان‌های اداری و برطرف کردن مشکلات و معضلات موجود در زمینه دسترسی  به معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد این افراد است.

وی اضافه کرد: بر این اساس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در خصوص  پیگیری بهزیستی استان زنجان در ایجاد سیستم یکپارچه شهری  با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی GIS  "جی آی اس" و تهیه بانک جامع اطلاعات مکان ها و مکان های نیازمند مناسب سازی و برخی معابر و اماکن عمومی برای استفاده افراد کم توان جسمی و حرکتی شهر زنجان توسط شهرداری تقدیر کرد.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون در استان معابر وساختمان های  عمومی ۳۷معبر اصلی شهر شامل هفت هزار و ۵۰۰ نقطه که قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و کم توان نیست شناسایی و نشان گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی یک پیشنهاد نیست، بلکه الزام قانون است، اظهار داشت: ارزیابی شاخص های مناسب سازی در جشنواره شهید رجایی، ارزیابی و تحلیل دقیق و واقعی از میزان دسترسی افراد جامعه از جمله معلولین، جانبازان و سالمندان به اماکن عمومی، فضاها و خدمات شهری انجام می گیرد که خوشبختانه در طی سال های گذشته و با همکاری جمعی و همت عمومی نهادهای تاثیرگذار،  فرهنگ مناسب سازی در استان زنجان نهادینه شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در ارزیابی ادارات و دستگاه های دولتی، تیم های ارزیاب، شاخص های مناسب سازی دستگاه های اجرایی در خصوص آسانسور، ورودی ها، سرویس های بهداشتی و سطح های شیب دار را برای استفاده تمامی ارباب رجوع به ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان  را بررسی می کنند.وی خاطر نشان کرد: پس از اتمام فرایند ارزیابی، نتایج در سامانه "تسما" سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بارگذاری می شود تا در ارزیابی کلی دستگاه های اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی لحاظ شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *