شناسه خبر: 22892 منتشر شده در مورخ: 1399/11/13 ساعت: 13:34 گروه: ورزشی  
اعزام 50 ورزشکار در 10 رشته ورزشی به پارالمپیک توکیو

اعزام 50 ورزشکار در 10 رشته ورزشی به پارالمپیک توکیو

هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به پارالمپیک توکیو گفت: تا کنون، اعزام ۵۰ ورزشکار و ۲۰ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته ورزشی به توکیو قطعی شده است.

به گزارش ایران سپید محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست مجازی که برای پارالمپیک توکیو برگزار شد گفت: برای پارالمپیک توکیو مبلغی در قالب لایحه برای بودجه ۱۴۰۰ به مجلس پیشنهاد نشده بود و فقط بودجه جاری پارالمپیک دیده شده بود که اقداماتی با همکاری وزارت ورزش و مجلس انجام شده تا تخصیص ویژه توکیو را داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه با گذشت حدود ۱۱ ماه از سال، فقط کمتر از ۵۰ درصد بودجه تخصیص یافته است. کل بودجه امسال ۴۹ میلیارد تومان بوده است.

تابع در ارتباط با اسلامی بیان کرد: تست دوپینگ حمید اسلامی ورزشکار پارا دو و میدانی مثبت بوده است و شامل محرومیت های وادا خواهد شد و ایشان پارالمپیک توکیو را از دست داده است. برای ویزای ورزشکاران دو و میدانی جهت شرکت در مسابقات دو و میدانی امارات، در حال پیگیری هستیم . از طرف رئیس IPC قول پیگیری این مسئله را داده اند تا بتوانیم ویزای ورزشکاران را دریافت کنیم.

هادی رضایی سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در توکیو ۲۰۲۰ نیز در این نشست گفت: طبق آخرین هماهنگی، پارالمپیک توکیو برگزار می شود و دستورالعمل های فنی هم واصل شده است. البته مراسم برافراشتن پرچم کشورها در دهکده حذف شده است.

وی افزود: در پارالمپیک ۲ پرچمدار آقا و خانم خواهیم داشت. به دلیل حمایت از شرکت کنندگان این تصمیم گرفته شده است. ۲ شهریور افتتاحیه است و اختتامیه ۱۴ شهریور خواهد بود.

هادی رضایی گفت: در آستانه آغاز ثبت نام کاروان هستیم. تا آخر اسفند باید کادر پزشکی را معرفی کنیم. تا آخر اردیبهشت کل کاروان باید به ژاپنی ها اعلام شود. محدودیت هایی برای اصحاب رسانه داریم. برای مثال، هر عکاس در ۴ متر مربع باید قرار گیرد.

سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به توکیو گفت: طبق مصوبات پارالمپیک، برای ورزشکاران شانس طلا ۲ سفر تدارکاتی و ورزشکاران نقره ای ۱ سفر پیش بینی شده است. البته دعوتنامه باید از کشور مقصد بیاید و کشور ضعیفی هم نباشد. رضایی گفت: شعار و برگزار کننده المپیک و پارالمپیک برای اولین بار یکیست. ترکیب کاروان را تا شرایط موجود امروز، اعلام می کنیم. اگر رکوردها تغییرات داشته باشد، بر مبنای مصوبات ستاد افزایش یا کاهش خواهیم داشت. ولی در رشته های اعزامی تغییری نداریم.

رضایی در ارتباط با رشته های اعزامی گفت: پاراتکواندو ۲ ورزشکار آقا و ۱ مربی. اگر بانوان سهمیه بگیرند و طبق مصوبات ستاد باشد، در این رشته افزایش داریم. برای پارا تیراندازی ۳ ورزشکار خانم و ۲ مربی اعزام می شوند. ۲ ورزشکار آقا هنوز به حد نصاب رکورد نرسیده اند. در تیر و کمان، 5 ورزشکار( ۴ آقا و ۱ خانم) و ۳ مربی در پارالمپیک حضور می یابند. تا کنون، حد نصاب ها برای ۵ نفر مورد تایید بوده است. جودوی نابینایان با ۲ آقا و ۱ مربی در پارالمپیک حاضر می شود. البته شانس یک ورزشکار دیگر برای کسب سهمیه داریم.

شرایط سایر رشته ها نیز به شرح زیر است:

پاراوزنه برداری ۶ ورزشکار و ۲ مربی.

والیبال نشسته ۱۲ ورزشکار و ۳ مربی

بسکتبال با ویلچر ۱۲ ورزشکار و ۲ مربی و ۱ تکنسین ویلچر.

پارا دو و میدانی جانبازان و معلولین، آقایان ۵ ورزشکار( ۱ خانم ۴ آقا) و ۳ مربی( ۲ آقا و ۱ خانم).

طلایی ها، می توانند مربی اختصاصی داشته باشند.

 دو و میدانی نابینایان ۲ ورزشکار، یک سهمیه طلا و یک نفر هم نیاز به تأیید کلاس بندی با اعزام ضروری. ۲ مربی در صورت ۲ ورزشکار.

قایقرانی ۱ ورزشکار خانم و ۱ مربی.

رضایی در ارتباط با کل نفرات اعزامی کاروان ایران تصریح کرد: تا کنون، جمعاً ۵۰ ورزشکار و ۲۰ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته در نظر گرفته شده است. همراهان شامل: سرپرست، مترجم، کادر پزشکی و ... جدا از این افراد هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *