شناسه خبر: 22851 منتشر شده در مورخ: 1399/11/8 ساعت: 19:15 گروه: اجتماعی  
نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از نهادهای حمایتی معلولان

نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از نهادهای حمایتی معلولان

علی بابایی کارنامی گفت: طبق پیش بینی های مجلس حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از نهادهای،حمایتی به ویژه سازمان بهزیستی در سال آینده نیاز است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از برنا، علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال افزایش بودجه پیشنهادی دولت برای اجرای قانون حمایت از معلولین در صحن علنی قوه مقننه در زمان بررسی لایحه بودجه 1400، گفت: این قانون سرجمع حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرا نیاز دارد که باید در بودجه‌های سنواتی این عدد تامین شود.

او با بیان این که باید اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در نظر گرفته شود، ادامه داد: البته برای سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که با عدد مورد نیاز فاصله زیادی دارد.

نماینده ساری در مجلس با بیان کرد: طبق پیش بینی های مجلس حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از نهادهای،حمایتی به ویژه سازمان بهزیستی در سال آینده نیاز است که در کمیسیون تلفیق تلاش بر این است از محل تبصره ۱۴ که همان هدفمندی یارانه است منابع لازم برای این موضوع تامین شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که بودجه در نظر گرفته شده برای نهادهای متولی اجرای قانون حمایت از معلولین افزایش یابد، ادامه داد: قطعاً با پیگیری نمایندگان در صحن علنی مجلس و البته در کمیسیون تلفیق بودجه ای که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده است افزایش خواهد یافت.

بابایی کارنامی با بیان اینکه سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب هزار و ۱۰۰ و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز در حوزه اجرای قانون افراد دارای معلولیت اختصاص یافت که کم بود، باید  رویکرد دولت و مجلس برای تصویب بودجه ۱۴۰۰ درباره حوزه توانمندی سازی به ویژه برای معلولان روند روبه رشدی داشته باشد که قطعاً عزم نمایندگان مجلس در همین راستا خواهد بود.

 
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *