شناسه خبر: 22846 منتشر شده در مورخ: 1399/11/8 ساعت: 14:27 گروه: اجتماعی  
مجوز جذب 12 هزار نیرو در آموزش و پرورش استثنایی کشور اخذ شد

مجوز جذب 12 هزار نیرو در آموزش و پرورش استثنایی کشور اخذ شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اخذ مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی مورد نیاز این سازمان خبر داد و گفت: ضوابط درجه‌بندی برای مناسب سازی نیروها نیز تدوین شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، سید «جواد حسینی» در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک افزود: بودجه آموزش استثنایی کشور پارسال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۹ ابتدا یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین شد اما با نگاه ویژه مجلس، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر به آن اضافه شد که در رفع مشکلات این حوزه نقش به سزایی داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از ظرفیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در برنامه‌های سال آتی هدفگذاری شده است، اظهار داشت: ۲۴ نوع مدرسه در کشور وجود دارد ولی در راستای عدالت آموزشی باید به سمت یک مدرسه حرکت کرد و شرایط به گونه‌ای باشد که دانش آموزان استثنایی، تیزهوش و  عادی در یک نوع مدرسه تحصیل کنند.

وی بیان کرد: اگر به بحث آموزش دیجیتالی و برقراری عدالت در این خصوص پرداخته نشود، شکاف عینی در جامعه ایجاد خواهد شد که ممکن است فرصتی برای جبران پیش نیاید و باید به این بخش به صورت ویژه پرداخته شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی کشور اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کرونایی آموزش مجازی را به خوبی انجام داد اما با این شرایط تنها ۷۰ درصد از دانش آموزان امکان استفاده از آموزش مجازی و حضور در شبکه شاد را دارند و ۳۰ درصد معادل سه میلیون نفر هیچ امکانی ندارند و ۲ میلیون دانش آموز نیز مجبور به استفاده از تلفن همراه دیگران هستند که امکان ارتباط همیشگی برای آنها میسر نیست.

حسینی بیان کرد: فاصله دیجیتالی دانش آموزان یک درد خشن است که ممکن است منجر به بازماندن تحصیل جمعی از افراد شود و برای جلوگیری از این امر، وزیر آموزش و پرورش در یک ماه گذشته ماموریتی را به اینجانب محول کرده است.

وی گفت: در راستای تهیه وسایل هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند،  همه ظرفیت‌های دولت در بخش عمومی، مردمی و خیران به کار گرفته شده است و در یک ماه گذشته ۱۷۰ هزار وسیله ارتباطی تحویل شده و برای  ۱.۵ میلیون  دستگاه نیز تامین اعتبار شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در راستای تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند، ۲۷ تفاهم نامه با استانداران کشور از جمله استاندار مرکزی منعقد شده است.

حسینی بیان کرد: در راستای تفاهم نامه با استانداری مرکزی، تهیه ۲ هزار تبلت در استان هدفگذاری شده که ۵۰ درصد آن از سوی استانداری و  بقیه از سوی موزش و پرورش تهیه می‌شود که این آمار جدا از بحث دانش آموزان استثنایی است.

وی اظهار داشت: اهدای تبلت به دانش آموزان یعنی اهدای یک مدرسه و کلاس درس است و نباید هیچ دانش آموزی به دلیل نبود بستر ارتباطی از تحصیل جدا شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: به ازای هر پنج هزار دانش آموز استثنایی یک مرکز ویژه یادگیری نیاز است که در استان مرکزی ۱۵ مرکز وجود دارد و بر اساس استانداردهای مورد نیاز ۱۴ مرکز ویژه یادگیری دیگر نیاز است.

حسینی عنوان کرد: ۲۱۰ مدرسه برای آموزش استثنایی در کشور نیاز است که برنامه از خشت تا بهشت در این راستا از ۱۰ ماه گذشته کلیدخورده و تاکنون عملیات ایجاد ۱۳۰ مدرسه آغاز و یا افتتاح شده است.

وی بیان کرد: سهم استان مرکزی در راستای اجرای این طرح، ۶ مدرسه است که انتظار است عملیات ساخت یک مدرسه آن که ویژه اوتیسم است تا یک ماه آتی آغاز شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آمادگی لازم برای ساخت سالن‌های ورزشی ۲۰۰ متری در داخل ۶ مدرسه استثنایی استان مرکزی وجود دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در این استان وجود دارد که ۱۶ هزار معلم مسئولیت آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.
«بهرام حسین‌آبادی» افزود: کرونا وضعیت بحرانی در امر آموزش دنیا و کشور ایجاد کرده، اما با تلاش مضاعف آموزش و پرورش، کوچکترین خلایی در امر آموزش دانش‌آموزان ایجاد نشده  و  آموزش دروس دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن در فضای مجازی و هم‌اکنون در فضای حقیقی در مدارس دنبال می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی هم در این نشست گفت: یک هزار و ۱۳۲ دانش‌آموز ویژه در این استان وجود دارد که ۸۰۷ نفر از آنها پسر و بقیه دختر هستند و ۳۹۶ معلم مسئولیت آموزش این دانش‌آموزان را برعهده دارند.
«محمود عسگری» با بیان اینکه ۱۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی و چهار مرکز خصوصی در استان وجود دارد، افزود: ۸۶ درصد از دانش‌آموزان استثنایی این استان معادل ۹۷۶ نفر و در قالب ۵۲۴ گروه در شبکه شاد حضور دارند.
وی ادامه داد: ۱۶۴ دانش‌آموز استثنایی استان مرکزی از داشتن گوشی و تبلت محروم هستند و تاکنون ۷۱ دستگاه اهدا شده که امید است به زودی همه دانش‌آموزان استثنایی برای استفاده از فضای مجازی به گوشی و یا تبلت مجهز شوند.
عسگری تصریح کرد: از ابتدای بهمن‌ماه که آموزش حضوری در کشور و استان مرکزی با رضایت اولیای دایر شده، ۲۴۷ نفر از دانش‌آموزان استثنایی این استان در مدارس ویژه و ۱۹۴ نفر در مراکز علمی حضور دارند.

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در نواحی یک و ۲ اراک، یک مرکز تخصصی سنجش، یک مرکز جامع توانبخشی و مشاوره دانش آموزان با نیازهای ویژه و استودیو تولید محتوای ویژه دانش آموزان استثنایی استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

 استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۲۴۰ هزار نفر از آنان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *