شناسه خبر: 22840 منتشر شده در مورخ: 1399/11/8 ساعت: 14:17 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی فضاهای کالبدی آموزش عالی ویژه معلولین
مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم:

مناسب‌سازی فضاهای کالبدی آموزش عالی ویژه معلولین

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، گفت: مناسب‌سازی فضاهای کالبدی آموزش عالی برای استفاده معلولین و افراد کم‌توان جسمی باید از اولویت‌های اجرایی دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، دکتر اسماعیلی در نشست مشترکی که با حضور جانشین دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و کارشناسان حوزۀ طرح‌های عمرانی وزارت علوم با محوریت بررسی اقدامات انجام شده و مورد نیاز برای مناسب‌سازی فضاهای کالبدی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری برای استفاده افراد کم‌توان جسمی در محل اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی این وزارت برگزار شد، بر ضرورت و اهمیّت موضوع مناسب‌سازی فضاهای آموزش عالی برای افراد کم‌توان جسمی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در حوزه مناسب‌سازی اقدامات مهّم و تأثیرگذاری در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری انجام شده و لازم است همۀ فضاهای دانشگاهی به طور کامل پاسخ‌گوی دسترسی راحت افراد کم‌توان بوده و به عنوان الگوی جامعه برای توجه به این مسئولیت اجتماعی عمل نمایند.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم با بیان اینکه ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی ابلاغ بخشنامه‌های متعدد به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اهمیت اجرای موضوع مناسب‌سازی فضاهای آموزشی را به عنوان یکی از مهّم‌ترین دغدغه‌های وزارت متبوع یادآور شده است، تصریح کرد: وزارت متبوع با تأکید بر بهبود قابلیت دسترس‌پذیری فضاها مطابق با ضوابط و استانداردها، پیگیر اجرای مناسب‌سازی در حد مناسب و قابل قبول است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *