شناسه خبر: 22839 منتشر شده در مورخ: 1399/11/8 ساعت: 14:19 گروه: اجتماعی  
اجرای درصد کمی از قانون جامع معلولان/ پیشنهاد افزایش اعتبار

اجرای درصد کمی از قانون جامع معلولان/ پیشنهاد افزایش اعتبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون درصد کمی ازقانون حمایت از حقوق معلولان اجرایی شده است گفت:پیشنهاداتی برای افزایش بودجه نهادهای حمایتی به ویژه آنهایی که از معلولین حمایت می‌کنند داریم.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر خلیل بهروزی فر با اشاره به عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولین، گفت: این قانون در اسفند ماه سال ۹۶ از سوی دولت ابلاغ شده است اما به دلیل اینکه اعتبارات لازم برای این قانون در نظر گرفته نشده است تاکنون درصد کمی از آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه باید برای اجرای این قانون بودجه لازم را در سند بودجه سال آینده در نظر گرفت، ادامه داد: البته درباره کل بودجه برای سال ۱۴۰۰ با مشکل مواجه هستیم و بودجه‌ای که دولت برای اجرای قانون جامع معلولان در نظر گرفته است رقم ناچیزی است.وی با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی هم پیگیر اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین است، عنوان کرد: هنوز اعداد و ارقام بودجه سال آینده و ردیف‌های بودجه آن مشخص نشده است و قطعاً اعضای کمیسیون پیشنهاداتی در جهت افزایش بودجه نهادهای حمایتی به ویژه دستگاه‌هایی که از معلولین حمایت می‌کنند خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قطعاً بودجه نهادهای حمایتی به ویژه دستگاه‌هایی که از معلولان حمایت می‌کنند در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: در کمیسیون‌های تلفیق، برنامه و بودجه و در صحن علنی مجلس، امکان ارائه پیشنهادات برای افزایش بودجه این نهادها برای اجرای قانون وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

بهروزی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه ۱۴۰۰ قرار داریم، سازمان بهزیستی باید مشکلات و کمبودهایش را از طریق کمیسیون برنامه و تلفیق پیگیری کند، البته نمایندگان مجلس یازدهم این اهتمام را دارند که برای رفع مشکلات معلولان و حمایت از این قشر گام‌های مؤثری بردارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *