شناسه خبر: 22833 منتشر شده در مورخ: 1399/11/7 ساعت: 15:55 گروه: اجتماعی  
ابلاغ اعتبار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی؛ به زودی
حسینی خبر داد

ابلاغ اعتبار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی؛ به زودی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت که طی ۴ سال قبل از سال ۱۳۹۸ تنها ۱۷ مصوبه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها مربوط به آموزش و پرورش استثنایی بود و از نیمه سال ۱۳۹۸ تاکنون تعداد مصوبات مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی ۹۰ مصوبه بوده که نشان از رشد ۴۲۹ درصدی دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در بیست و هفتمین نشست شورای راهبری سازمان که با حضور. اعضای شورا و ارتباط ویدئو کنفرانس روسای ادارات استثنایی استان ها برگزار شد اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به حکمرانی خوب شکل گرفت و رسیدن به حکمرانی مطلوب‌، مستلزم سه رکن اصلی است.

وی اولین رکن از مثلث حکمرانی مطلوب را عقل، تدبیر و حکمت دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی راهبردهای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و اسناد بالا دستی مترقی وجود دارد و لذا در نظام جمهوری اسلامی، عقل مبتنی بر حکمت و تدبیر که باید در حکمرانی خود را نشان دهد کم نداشته ایم.

حسینی با بیان اینکه ضلع دیگر مثلث حکمرانی مطلوب قلب و تعلق خاطر مردمی است افزود: تعلق مردم به نظام جمهوری اسلامی به خوبی وجود دارد که این امر نیز موجب اقتدار نظام شده است و از این بعد هم کارنامه نظام جمهوری اسلامی مطلوب است.

معاون وزیر سومین ضلع مثلث حکمرانی مطلوب را ارتباطات دانست و افزود: اسکلت بندی نظام جمهوری اسلامی به لحاظ قلبی و احساسی قوی و مستحکم است اما هنوز در بعد ارتباطات، مشارکت و سازماندهی ارکان مختلف با مشکلاتی مواجه هستیم.

معاون وزیر با گرامیداشت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب گفت:در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مصمم شویم هیچگونه تصمیمی بدون خرد و تدبیر نگیریم و باید به گونه ای تصمیم گیری کنیم که مشارکت و شوق را افزایش دهیم.

حسینی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش، تجلی ربط است که می‌تواند عقل و قلب را برانگیزد گفت: شوراهای آموزش و پرورش مکان ربط آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها است و این شوراها به مثابه پارلمان آموزش و پرورش می باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه در ۱۰ استان روسای آموزش و پرورش استثنایی به صورت مدام در شورای آموزش و پرورش حضور دارند اظهار کرد: دعوت روسای ادارات استثنایی به جلسات شوراهای آموزش و پرورش حرکت ارزنده ای است که جای تقدیر از مدیران کل استان ها دارد.

وی افزود: طی ۴ سال قبل از سال ۱۳۹۸ تنها ۱۷ مصوبه شوراهای آموزش و پرورش استان ها مربوط به آموزش و پرورش استثنایی بود و از نیمه سال ۱۳۹۸ تاکنون تعداد مصوبات مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی ۹۰ مصوبه بوده که نشان از رشد ۴۲۹ درصدی دارد و باید از تمامی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی تقدیر کرد. این میزان رشد مصوبات نشان از عظم مشارکت جویانه ادارات استثنایی استان ها دارد. از این میزان مصوبه، ۶۸ درصد اجرایی شده است و بقیه مصوبات نیز در حال پیگیری است.

معاون وزیر با ارائه آماری از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش در زمینه آموزش و پرورش استثنایی گفت: از مجموع مصوبات ۱۳ مصوبه پیرامون احداث فضاهای آموزشی، ۲۰‌مصوبه در خصوص مراکز مشکلات ویژه یادگیری و تامین تجهیزات توان بخشی، ۹ مصوبه در زمینه ایاب ذهاب، ۹ مصوبه در خصوص طرح هدایت و ۶ مصوبه در خصوص طرح سنجش است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس میزان حضور روسا در شورای آموزش و پرورش، تعداد مصوبات مربوط به استثنایی و کیفیت مصوبات، استان ها ارزیابی شده اند گفت: ده استان خوزستان، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، زنجان و هرمزگان استان های برتر بر اساس ارزیابی ها هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه این نشست با بیان اینکه در دنیا رویکردی جدید در فرایند تشخیص و مداخله بهنگام برای دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری تحت عنوان مدلRTI، در حال گسترش است اظهار کرد: این مدل بیش از آنکه به دنبال برچسب‌گذاری به کودکان باشد، تلاش میکند بوسیله تلفیق، ارزیابی و مداخله بهنگام از بروز مشکلات یادگیری اساسی پیشگیری کند.

وی افزود: تغییر جهت از رویکرد انفعال به رویکرد فعال، گسترش خانواده محوری و مدرسه محوری به جای مرکز محوری و رویکرد والد محوری و معلم محوری به جای رویکرد مربی محوری از ویژگی های این مدل است. با طراحی آزمون های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی میتوان نوآموزان دارای مشکلات یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مشکلات بیشتر شد.

حسینی در ادامه نشست با بیان اینکه شیوه نامه فعالیت مجدد مدارس استثنایی به استان ها ارسال شده است گفت: در اطلس جدید یادگیری امکان حضور دانش آموزان استثنایی با رضایت والدین در مدارس مقدور است. به‌زودی اعتبار ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی ابلاغ خواهد شد تا مشکل رفت آمد و‌حضور این دانش آموزان در مدارس نیز مرتفع شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *