شناسه خبر: 22827 منتشر شده در مورخ: 1399/11/7 ساعت: 15:40 گروه: اجتماعی  
آماده سازی مراکز مثبت زندگی ایلام برای افتتاح در دهه فجر
مدیرکل بهزیستی ایلام خبر داد؛

آماده سازی مراکز مثبت زندگی ایلام برای افتتاح در دهه فجر

مدیرکل بهزیستی ایلام از آماده سازی مراکز مثبت زندگی ایلام برای افتتاح در دهه فجر خبر داد و گفت: ایجاد مراکز مثبت زندگی روند خدمات رسانی به مددجویان را سرعت می بخشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، زهرا همتی افزود: تأسیس این مراکز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان موجب دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات بهزیستی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا پیش از تأسیس مراکز مثبت زندگی در برخی بخش‌ها و روستاهای استان نظیر زردلان، موسیان، شباب و… مراکز بهزیستی وجود نداشته و مردم برای دریافت خدمات مجبور به مراجعه به شهرها و مرکز استان بوده‌اند، با ایجاد این مراکز مراجعه افراد به مراکز بهزیستی دور از محل سکونت کاهش خواهد یافت و در نزدیکترین محل خدمات خود را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به آماده سازی مراکز مثبت زندگی برای افتتاح در دهه فجر گفت: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روز رسانی شده و تمامی ۲۱ هزار مددجوی مستمری بگیر در نخستین مرحله مورد بازدید قرار گرفته و لیست آنها برروز رسانی شده است.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر ایجاد این مراکز که توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند نقش مهمی در اشتغالزایی در مناطق مختلف استان داشته است.همتی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله‌محور هستند، افزود: فعالیت این مراکز با توجه به پراکندگی در استان علاوه بر اینکه موجب توزیع عادلانه خدمات و سطح دسترسی‌های مردم شده همچنین تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه را نیز به دنبال دارد.

مدیر کل بهزیستی ایلام یادآور شد: تمامی پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان به این مراکز واگذار خواهد شد.مراکز مثبت زندگی در راستای گسترش مأموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و مؤسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهند شد.

فراخوان راه اندازی مراکز مثبت زندگی اردیبهشت ماه امسال به صورت سراسری توسط سازمان بهزیستی کشور اعلام و متقاضیان با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت مجوز تأسیس این مراکز ثبت نام کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *