شناسه خبر: 22823 منتشر شده در مورخ: 1399/11/6 ساعت: 17:42 گروه: اجتماعی  
از سوی هیئت دولت، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت تصویب شد

از سوی هیئت دولت، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت تصویب شد

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت را به تصویب رساند.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه‌های ۲۱ خرداد و ۹ مهر ۱۳۹۹ به استناد قانون حمایت از حقوق معلولان، اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را تصویب کرد.

مطابق این اساسنامه، به منظور ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، وابسته به سازمان بهزیستی و دارای شخصیت حقوقی، اداری و مالی مستقل، تشکیل و اداره می‌شود.

مرکز اصلی صندوق در تهران است که با سرمایه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال (از محل اعتبارات مصوب مربوط به سازمان بهزیستی) اداره می‌شود.

اعطای تسهیلات خود اشتغالی و حمایت از کارآفرینان در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت، اعطای تسهیلات اعتباری در قالب‌های مختلف از قبیل قرض‌الحسنه جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای افراد دارای معلولیت، کمک مالی جهت ایجاد زیرساخت‌های اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیز کمک به تأمین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرینی افراد دارای معلولیت، وظایف و اختیارات صندوق را تشکیل می‌دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *