شناسه خبر: 22814 منتشر شده در مورخ: 1399/11/5 ساعت: 23:03 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 6 بهمن ۱۳۹۹

روزنامه دوشنبه 6 بهمن ۱۳۹۹

عناوین امروز: پرداخت شهریه به دانشجویان معلول در هفته جاری - فعلاً علاقه‌ای به تماس با آمریکایی‌ها نداریم - خبر خوش برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی - سرطان قابل پیشگیری و درمان است - جودو نابینایان ایران در حال پیشرفت است - دختر نوجوان از خانه ناپدری فرار کرد، پسر جوان به او تعرض کرد

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 6 بهمن ۱۳۹۹

11 جمادی الثانی ۱۴۴۲

25 ژانویه 2021

سال بیست و پنجم شماره 6621

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

پرداخت شهریه به دانشجویان معلول در هفته جاری

فعلاً علاقه‌ای به تماس با آمریکایی‌ها نداریم

خبر خوش برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سرطان قابل پیشگیری و درمان است

جودو نابینایان ایران در حال پیشرفت است

دختر نوجوان از خانه ناپدری فرار کرد، پسر جوان به او تعرض کرد

.......ویژه

* پرداخت شهریه به دانشجویان معلول در هفته جاری

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور از پرداخت شهریه دانشجویان در این هفته خبر داد و گفت: تاخیری که در پرداخت شهریه به دانشجویان ایجاد شده است به علت اشتباه وارد کردن برخی اطلاعات، توسط دانشجویان است.

مجید رضازاده در گفتگو با ایران سپید در پاسخ به اینکه علت به تعویق افتادن پرداختی شهریه به دانشجویان چیست؟ گفت: «طی هفته جاری شهریه به دانشجویانی که اطلاعاتشان درست و مدارکشان کامل باشد پرداخت می شود.»

وی ادامه داد: «اکثر دانشجویان اطلاعاتشان یا نقص است یا اطلاعاتی مثل شماره حسابشان را اشتباه وارد کردند که ما برای بررسی، تکمیل و تصحیح این اشتباهات زمان بسیاری را صرف کردیم.»

رضازاده با بیان آنکه از میان 22 هزار دانشجویی که در سامانه دانشجویی بهزیستی ثبت نام کردند فقط 2 هزار نفر اطلاعات صحیح برای پرداخت شهریه را وارد کردند، افزود: «درصد بسیار بالایی اطلاعاتشان نادرست بود و برای تصحیح آن باید رفت و برگشت های اطلاعاتی بسیاری را صورت می دادیم و از شهرستان و استان مددجو تأییدیه اطلاعات را دریافت می کردیم که همین امر زمان بسیاری را از بهزیستی برای پرداخت شهریه گرفت.»

 سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور ادامه می دهد: «درحال حاضر مشغول به اصلاح اطلاعات حساب دانشجویان هستیم تا بتوانیم از طریق شماره شبا هزینه شهریه ها را به حساب تعداد بیشتری از افراد واریز کنیم. دوستان دارای معلولیت ما که از ابتدای راه اندازی سامانه اطلاعاتشان را وارد کردند و پرداختی ها به آنها زمان بر شد باید بدانند که در اکثر اطلاعات وارد شده اشتباهات بسیاری بود که باید  اصلاح میشد تا ما مجاز به پرداخت شهریه باشیم.»

رضازاده با اشاره به اینکه این اولین تجربه دانشجویان و سازمان در پرداخت شهریه از طریق سامانه است، گفت: «این صرف زمانی عجیب نیست تا دوستان مددجو به روش بارگذاری اطلاعات آگاه شوند کمی این پروسه پرداخت زمان بر خواهد بود اما انشالله از ترم های آینده دانشجویان با دقت و سرعت بیشتری اطلاعات دقیق را در سامانه بارگذاری نمایند تا روند پرداخت ها سریعتر صورت گیرد.»

دانشجویانی که در بارگذاری اطلاعات دچار مشکل شده اند میتوانند با شماره های پشتیبانی سامانه دانشجویی تماس گرفته تا مشکلاتشان بررسی شود.

شماره های پشتیبانی
021-66740054,021-66740053,021-66740055,021-66740059

* ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان روستایی

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بر اساس تفاهمنامه مشترک با کمیته امداد، ۱۰هزار واحد مسکونی برای محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر طی دو سال احداث می‌شود.

 پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن برای محرومان که در کمیته امداد برگزار شد، گفت: این تفاهمنامه به منظور ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر منعقد می‌شود.وی ادامه داد: توانمندی محرومان در دو بُعد می‌تواند موفق جلوه کند که آن نیز اشتغال و مسکن است که توانمندی را عینیت می‌بخشد. کمیته امداد سابقه درخشانی در این زمینه دارد و اقداماتی که در این حوزه انجام شده، نشان‌دهنده تقویت در توانمندی محرومان و مددجویان تحت پوشش این نهاد است.رئیس بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد مستضعفان نیز با آشنایی و سابقه ارتباط با محرومان سعی کرده این بُعد از توانمندی را تقویت کند.فتاح با اشاره به اینکه در وام اشتغال، کمیته امداد سابقه خوبی دارد، گفت: پرداخت وام در این نهاد هم به طور مستقیم از طریق امداد و هم نهادهای حمایتی انجام می‌شود و امیدواریم دولت و مجلس نیز این موضوع را تقویت کنند.وی گفت: در مسکن معلولان برای افرادی که دو معلول یا بیشتر دارند، تفاهمنامه‌ای با بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شده به طوری که ۱۴ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد، تاکنون ۱۰ هزار واحد تحویل داده شده و ۳۰۰۰ واحد نیز در حال ساخت است همچنین ۱۰۰۰ واحد نیز سال آینده احداث می‌شود که امیدواریم عملیات ساخت هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تا تمامی خانواده‌های دارای دومعلول و بالاتر صاحب خانه شوند.رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: برای مسکن محرومان (رهن و اجاره)، مددجویان بهزیستی و امداد در مجموع ۲۳۰ میلیارد تومان تاکنون کمک کرده‌ایم که اقدامی مؤثر اما موقتی بود.وی در خصوص ساخت ۱۰ هزار واحد مشترک با کمیته امداد نیز گفت: این واحدها به مدت دو سال احداث می‌شوند که زمانبندی در اتمام پروژه، دقت، سرعت، مقاوم بودن واحدها، ضد زلزله و تجهیزات با کیفیت از موارد حائز اهمیت خواهد بود. همچنین به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شود و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای دو سال هزینه خواهد شد که بخشی از این تعهد را می‌توان از طریق تأمین سیمان انجام داد.فتاح درباره اقدامات حمایتی در بخش کرونا تأکید کرد: در این خصوص اقداماتی را برای تأمین موادضدعفونی و بهداشتی مددجویان کمیته امداد و محرومان انجام دادیم.

........اخبار روز

* فعلاً علاقه‌ای به تماس با آمریکایی‌ها نداریم

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه گفته هیچ تماسی با دولت بایدن نداشته‌ایم. فعلاً هیچ علاقه‌ای به هیچ تماس مستقیمی نداریم. طبیعتاً منتظریم که آنها در پست‌های خود قرار بگیرند و دست به کار بشوند.

برجام پلاس یا توافق دیگری وجود نخواهد داشت. ایران کاملاً اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی را از دست داده است.

موشک‌های ایران تنها ابزار دفاعی مطمئن برای ایران هستند و در مورد این مسئله هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد. عربستان و امارات در جایگاهی نیستند که در مورد توانایی‌های نظامی ایران حرف بزنند.

* نعمت احمدی حقوقدان:

تخریب آذری جهرمی انتخاباتی است

کسانی که فیلترینگ فضای مجازی را مجدانه پیگیری می‌کنند، با گردش آزاد اطلاعات مشکل دارند

تقاضای دادگاهی شدن وزیر ارتباطات از سوی امام‌جمعه ورامین، یک حرکت سیاسی است

فیلترینگ اینستاگرام کار وزارت ارتباطات نیست

غرض‌ورزی‌های سیاسی اجازه دوری جستن از کارهای غیرمنطقی را نمی‌دهد/ اعتماد

* بخش اعظمی از جنوب بلوچستان ‌شناسنامه‌ ندارند!

«سعیدی» نماینده مردم جنوب بلوچستان:

سیستان و بلوچستان و به ویژه در چابهار، کنارک، قصرقند، بخش مرکزی نیکشهر و دشتیاری بخش مهمی از بی‌شناسنامه‌ها را در خود جای داده‌اند.

بخش مهمی از گرفتاری‌های بی‌شناسنامه‌ها تست  «دی ان ای» است، انتظار داریم ثبت احوال و نهادهای مربوط از تکنیک‌های جایگزین استفاده کنند و بی‌شناسنامه‌های بومی فورا شناسنامه دار شوند.

* آغاز مهلت مجدد ثبت نام آزمون ارشد

مهلت مجدد برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از روز یکشنبه ۵ بهمن ماه آغاز شد./ ایسنا

* دروغ دردسر ساز عنابستانی؛ پروانه وکالت نماینده سبزوار باطل شده است!

روزنامه جوان در گزارشی که در ارتباط با ماجرای سیلی زدن عنابستانی نماینده سبزوار به یک مامور راهور ناجا منتشر کرده ابراز امیدواری کرده که با تخلف این نماینده مجلس برخورد شود و مراتب هم به اطلاع مردم برسد تا هم جلوی تخلف اهالی قدرت ایستادگی شود و هم مردم بدانند قانون با کسی تعارف ندارد.

عنابستانی در سایت شخصی، خود را وکیل دادگستری معرفی کرده، اما گویا این عنوان خلاف واقع است و پروانه وکالت او باطل شده است.

* نگرانی‌ از افزایش کودک همسری اینبار به دلیل وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی

 دبیر کارگروه حقوق کودک کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ممکن است پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی به دختران کمتر از ۲۳ سال موجب ازدواج زودهنگام شود.

 البته باید نسبت به اینکه در چه شرایطی و با چه ضوابطی این وام به زوجین تعلق می‌گیرد، توجه کرد.

 از سوی دیگر با توجه به شرایطی که در ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی ذکر شده است، به نظر می‌رسد خانواده‌هایی که توان اثبات مصلحت کودک برای ازدواج در  دادگاه را ندارند، همچنان ترجیح دهند که ازدواج فرزندشان تا سن قانونی، به شکل عقد موقت و نه عقد رسمی ثبت شود.

* فعلاً قطعی برق نداریم

سخنگوی صنعت برق:

در حال حاضر وضعیت شبکه برق کشور عادی است و هیچگونه قطع برقی نداریم و تا به امروز سوخت رسانی به نیروگاه‌ها طبق روال ادامه دارد.

........گزارش روز

* خبر خوش برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

مهر نوشت: رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از افزایش اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم همسان سازی اختصاص یافت.

علی اصغر بیات اظهار داشت: از روزهای ابتدایی تقدیم کلیات بودجه ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی پیگیری‌ها و مذاکرات فشرده و متعددی را با مسئولان عالی دولت و مجلس انجام دادیم تا ابهامات و کم لطفی‌هایی که به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شده بود را برطرف کنیم. جلساتی را با اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کردیم. در دیدار با رئیس مجلس، آقای نادران، حاجی دلیگانی و سایر نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خودمان را منتقل کردیم.

وی افزود: در تمامی این نشست‌ها بر رعایت حقوق و مطالبات قانونی و همچنین ضرورت توجه به مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بویژه در حوزه مسائل اخیر از جمله متناسب سازی و مشکلات بازنشستگان سخت و زیان‌آور تأکید شد. به لطف خدا، اولین گام که تعیین سهم مشخص اعتبار سازمان تأمین اجتماعی برای اجرا و تداوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بود، انجام شد و اعتبار تخصیص یافته در بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بیات در ادامه افزود: بنا بر مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد تا ۹۰ هزار میلیارد تومان از مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که از محل واگذاری سهام، اموال و دارایی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی هزینه شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید فاصله بسیار زیاد تورم با حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بر طرف شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، پیگیری و نظارت جدی در اجرای قوانین مصوب را داشته باشند چرا که بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از شرایط موجود ناراضی و گلایه مند هستند.

.........آموزشی

* سرطان قابل پیشگیری و درمان است: اول تا هفتم بهمن، هفته پویش ملی مبارزه با سرطان است.  سالانه بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور دچار سرطان می شوند و این بیماری ۱۰ درصد مرگ ها را در ایران به خود اختصاص داده است.

با افزایش امید به زندگی و افزایش درصد سالمندی در جمعیت کشور انتظار می‌رود موارد بروز سرطان در دهه آینده به دو برابر فعلی افزایش یابد.همچنین تا سال ۲۰۳۰ میلادی بروز سرطان در جهان ۲ برابر خواهد شد و از ۱۴ میلیون ابتلای سالیانه به ۲۷ میلیون نفر خواهد رسید. بیش از ۷۰ درصد این افزایش بروز و مرگ‌ومیر در کشورهای درحال‌توسعه رخ می‌دهد که ایران نیز در زمره این کشورها است.  

سرطان به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیر واگیر از تهدیدهای اصلی برای سلامت بشریت در قرن حاضر است. این بیماری سرطان در حال حاضر پس از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ در کشورهای توسعه‌یافته و سومین عامل مرگ در کشورهای کم توسعه‌یافته (پس از بیماریهای قلب و عروق و سوانح است.

بیش از یک‌سوم موارد سرطان قابل‌پیشگیری و یک‌سوم دیگر به‌شرط تشخیص زودهنگام درمان‌پذیر است. برنامه‌ریزی برای کنترل و پیشگیری از سرطان یک ضرورت بهداشتی بوده و مواردی هم که قابل‌پیشگیری نیستند، در سایه خود مراقبتی، نگاه امیدوارانه به اثربخشی روش‌های تشخیصی و درمانی، درمان‌پذیرترند.

مهم‌ترین عوامل خطرساز ابتلا به سرطان عبارتند از: چاقی، افزایش وزن، رژیم غذایی نادرست شامل مصرف زیاد نمک و گوشت قرمز و چربی و مصرف کم میوه و سبزی‌ها، کم‌تحرکی، استعمال سیگار، الکل.

از دیگر عوامل خطر می‌توان سایر بیماری‌ها شامل عفونت‌های مزمن مثل هپاتیت B، C، HPV، HIV و EBV و هلیکو باکتر پیلوری را نام برد که در ایجاد سرطان‌های کبد، سرویکس، لنفوم و معده دخیل هستند.

شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران به تفکیک جنس در مردان پوست، معده و پروستات و در زنان پستان، پوست و کولون است.

پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «سرطان قابل‌پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» و با هدف افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل‌پیشگیری بودن سرطان و شیوه‌های آن، اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان‌ناپذیر بودن آن برگزار می‌شود.

برگزاری پویش این فرصت را فراهم می‌آورد تا از طریق آموزش عموم مردم و بخصوص زنان و مردان بالای ۵۰ سال، بتوان گام‌های مهمی برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده و جوامع برای خود مراقبتی در جهت پیشگیری از بروز سرطان، درمان مناسب و به‌موقع برداشت.

........ورزشی

* جودو نابینایان ایران در حال پیشرفت است

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی جودو نابینایان گفت: هر چند جودو نابینایان و کم بینایان با سختی‌هایی مانند نبود حریف تمرینی دست و پنجه نرم می‌کند، اما موفقیت‌های این رشته در بازی‌های پاراآسیایی و جهانی آن را به یک قدرت بزرگ تبدیل کرده و این رشته در ایران در حال پیشرفت است.

«سید ابراهیم غلامی» با بیان اینکه جودو نابینایان یکی از سخت‌ترین رشته‌های رزمی است اظهار داشت: جودو نابینایان افزون بر اینکه یک‌رشته ورزشی برای افتخارآفرینی به شمار می‌رود، ابزاری برای برخی از نابینایان و کم‌بینایان است تا آنان را از برخی از محدودیت‌های معلولیت  دور کند. این رشته سختی‌های زیادی دارد اما در ایران یکی از رشته‌های موفق به شمار می رود.

رشته‌ای که در چند سال گذشته به اوج رسیده و کسب مدال‌های رنگارنگ از آوردگاه‌های جهانی و آسیایی تنها بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه جودو نابینایان اکنون ۲ سهمیه حتمی در پارالمپیک توکیو دارد گفت: در سال ۲۰۰۴ و با نایب‌قهرمانی در مسابقات جهانی کانادا توانستم سهمیه پارالمپیک آتن را کسب کنم اما در روزهای منتهی به پارالمپیک مصدوم شدم. نام من حتی برای اعزام به آتن اعلام‌شده بود اما قسمت نبود در این آوردگاه حضور یابم.  امیدوارم ۲ جودوکار خوب ایران بتوانند در ژاپن مدال طلا را کسب کنند.

غلامی که در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب مدال نقره مسابقات بین المللی فرانسه شده بود عنوان کرد: شرایط اکنون با ۲ دهه گذشته متفاوت است و در آن زمان امکانات مانند اکنون نبود اما ورزشکاران توانستند با پشتکار و غیرت عناوین زیادی را کسب کنند. اکنون نیز مشکلاتی مانند حریف تمرینی پیش روی ورزشکاران این رشته قرار دارد اما موفقیت چشمگیر و مدال‌های جهانی موجب شده تا ایران به یکی از قدرت های جهانی در این رشته تبدیل شود.

غلامی که چهار عنوان قهرمانی کشور را در کارنامه دارد عنوان کرد: باید پشتوانه‌سازی برای تیم ملی داشته باشیم و با شناسایی استعدادها بتوانیم نسل طلایی دیگر را به ورزش کشور معرفی کنیم.   جودو نابینایان با وجود مربی خوب و با دانشی مانند «محمدرضا حاج یوسف‌زاده» می‌تواند همواره در مسیر توسعه و افتخارآفرینی باشد.

.........حوادث

* دختر نوجوان از خانه ناپدری فرار کرد، پسر جوان به او تعرض کرد

ایران نوشت: چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن 2 دخترش خبر داد

او گفت: من از ازدواج اولم یک دختر 16 ساله دارم و از ازدواج دومم نیز یک دختر 3 ساله. 3 روز قبل دختر بزرگم به‌نام مونا به بهانه خرید ساندویچ با خواهرش از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. امروز دوست مونا با من تماس گرفت و گفت که مونا به او پیام داده و گفته دیگر به خانه بر نمی‌گردد و ما هم نباید دنبال آنها بگردیم.

 در حالی که ردیابی‌ها برای یافتن این دو خواهر ادامه داشت یک روز بعد زن جوان با مراجعه به پلیس گفت: یک نفر شبانه دختر 3 ساله‌ام را پشت در خانه رها کرده و رفته بود.
 تلاش پلیس ادامه داشت تا اینکه یک هفته بعد مأموران مونا را با سر و وضعی آشفته در پارک سرخه حصار یافتند.دختر نوجوان می گفت از سوی پسری جوان تحت آزار قرار گرفته است.

 پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح روی بدن مونا را تأیید کرد و بدین ترتیب دختر نوجوان برای تحقیق و بازجویی به پلیس آگاهی منتقل شد. وی گفت: چند سال قبل پدر و مادرم از هم جدا شدند و من همراه مادرم زندگی می‌کردم. تا این که مادرم با مرد جوانی ازدواج کرد و بهاره به دنیا آمد. ناپدری‌ام با من بد رفتاری می‌کرد و مادرم هم اعتراضی نمی‌کرد به همین خاطر من هم برای اذیت کردن او و مادرم با بهاره از خانه خارج شدم. بعد با دوستم سینا تماس گرفتم و خواستم که دنبالم بیاید. اما سینا با یکی از دوستانش آمد. آنها ما را به بابلسر بردند. من می‌خواستم فرار کنم چون پشیمان شده بودم و نگران وضعیت خواهرم بودم اما آنها ما را به شمال بردند. وقتی برگشتیم دوست سینا خواهرم را به خانه رساند اما سینا مرا به جنگل‌های سرخه حصار برد و آنجا به من تعرض کرد. بعد هم طلاهایم را دزدید.

به‌دنبال اطلاعاتی که دختر نوجوان به پلیس داده بود سینا و دوستش دستگیر شدند.
سینا در بازجویی‌ها منکر اتهام خود شد و گفت: مونا را از قبل می‌شناختم.آن روز به من گفته بود تا دنبالش بروم.من و دوستم به خواست او به شمال سفر کردیم. او می‌گفت برای اذیت کردن ناپدری اش دست به چنین کاری زده است. اما بعد از اینکه به تهران برگشتیم به پارک سرخه حصار رفتیم و من به اصرار خودش با او رابطه برقرار کردم. او نمی‌خواست به خانه‌شان برگردد اما من به زور او را در پارک نگه داشتم تا تحویل خانواده‌اش بدهم.
دوست سینا هم صحبت‌های او را تأیید کرد و چون مدرکی علیه او به دست نیامده بود قرار منع تعقیب برایش صادر شد اما سینا به اتهام آدم ربایی و ضرب و جرح در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
 در جلسه دادگاه مادر مونا درخواست اشد مجازات را مطرح کرد. مونا نیز در حالی که اشک می‌ریخت گفت: قبول دارم همراه سینا و دوستانش به شمال رفتم اما در پارک او با چاقو مرا تهدید به مرگ کرد وآزارم داد.
 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، سینا را به اتهام آدم ربایی به دو سال زندان و شلاق محکوم کردند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *