شناسه خبر: 22802 منتشر شده در مورخ: 1399/11/5 ساعت: 13:27 گروه: ورزشی  
نامه IPC به کشورها؛ پارالمپیک توکیو قطعا برگزار می‌شود
تاکید بر برگزاری متفاوت بازی‌ها؛

نامه IPC به کشورها؛ پارالمپیک توکیو قطعا برگزار می‌شود

کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) طی ایمیلی به کشورهای عضو این کمیته، ضمن رد شایعات اخیر در رابط با رویدادهای توکیو ۲۰۲۰ بر برگزاری قطعی بازی های پارالمپیک در سال آینده میلادی تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مطلبی که طی روزهای گذشته به نقل از یکی از اعضای ائتلاف حاکم ژاپن و در رابطه با المپیک توکیو در روزنامه تایمز منتشر شده بود، در رابطه با این بازی‌ها و در کل رویدادهای ۲۰۲۰ ابهاماتی را ایجاد کرد.مطلب مورد نظر حکایت از این داشت که حاکمان کشور ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا باید لغو شود و تمرکز آنها برای گرفتن نخستین میزبانی در دسترس یعنی المپیک ۲۰۳۲ است.این در حالی است که هرگونه تصمیم گیری در رابطه با المپیک توکیو تاثیر مستقیم بر سرنوشت پارالمپیک توکیو هم خواهد داشت؛ رویدادی که قرار است به فاصله دو هفته بعد از اتمام بازی‌های المپیک در توکیو آغاز شود.کمیته بین المللی پارالمپیک به دنبال مطرح شدن مطالب مربوط به تصمیم گیری جدید ژاپنی‌ها برای لغو بازی‌های المپیک که البته از سوی کمیته بین المللی المپیک تکذیب شده است، طی ایمیلی به کشورهای عضو خود بر برگزاری پارالمپیک ۲۰۲۰ تاکید کرده است و در عین حال برگزاری متفاوت آن نسبت به ادوار گذشته را یادآور شده است.در ایمیل کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) به کشورهای عضو که برای کمیته ملی پارالمپیک ایران هم ارسال شده، آمده است: «به اطلاع می‌رساند که اطلاع رسانی برخی رسانه‌ها در رابطه با اینکه رویدادهای توکیو ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شوند برگرفته از نظرات شخصی و از منابع ناشناس بوده و در کل فاقد اعتبار است. کمیته بین المللی المپیک (IOC)، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، کمیته برگزاری رویدادهای ۲۰۲۰ و دولت ژاپن هم در تلاش برای برگزاری بازی‌ها هستند».در بخش دیگری از ایمیل ارسالی IOC به کمیته ملی پارالمپیک ایران آمده است: «خوش بین هستیم به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا کاهش داشته باشند. تجربه‌ها برای رویارویی با این بیماری هم بیشتر شده است. حتی در برخی رشته‌ها، مسابقات در حال برگزاری است. این دوره بازی‌های قطعاً متفاوت از ادوار گذشته برگزار می‌شود اما در کل به برگزاری آن لطمه‌ای وارد نمی شود».بازی‌های پارالمپیک توکیو با یک سال تاخیر طی روزهای تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. ورزش جانبازان و معلولان ایران تاکنون توسط ۵۳ ورزشکار از ۹ رشته برای حضور در این دوره بازی‌ها صاحب سهمیه شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *