شناسه خبر: 22748 منتشر شده در مورخ: 1399/10/28 ساعت: 23:24 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 29 دی ۱۳۹۹

روزنامه دوشنبه 29 دی ۱۳۹۹

عناوین امروز: شهریه دانشجویان معلولی که در گذشته وارد دانشگاه شدند، پرداخت میشود - مسافرت رفتن باعث برهم زدن تعادل هر منطقه و منجر به طغیان ویروس می شود - چند توصیه برای مراقبت از ریه ها - مسیریابی گام به گام برای نابینایان و کم‌بینایان - برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک به صورت مجازی - مرگ تلخ پدر و دختر روانی اش/ دختر به پدر حمله کرد اما به دست او کشته شد

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 29 دی ۱۳۹۹

4 جمادی الثانی ۱۴۴۲

18 ژانویه 2021

سال بیست و پنجم شماره 6615

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

شهریه دانشجویان معلولی که در گذشته وارد دانشگاه شدند، پرداخت میشود

مسافرت رفتن باعث برهم زدن تعادل هر منطقه و  منجر به طغیان ویروس می شود

چند توصیه برای مراقبت از ریه ها

مسیریابی گام به گام برای نابینایان و کم‌بینایان

برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک به صورت مجازی

مرگ تلخ پدر و دختر روانی اش/ دختر به پدر حمله کرد اما به دست او کشته شد

.........ویژه

* شهریه دانشجویان معلولی که در گذشته وارد دانشگاه شدند، پرداخت میشود

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور از پرداخت شهریه دانشجویانی که در گذشته وارد دانشگاه شدند خبر داد و گفت: دانشجویانی که طبق آیین نامه جدید مشمول شهریه یا پرداخت شهریه کامل نمیشوند نگران نباشند چرا که تا پایان دوره تحصیل شهریه به آنها پرداخت میشود.

مجید رضا زاده در خصوص پرداخت شهریه به دانشجویان دارای معلولیت گفت: طبق قانون حمایت از حقوق معلولان تحصیل دانشجویان معلول رایگان است. بر اساس ماده ۹ این قانون و آیین نامه اجرایی که هیئت دولت مصوب کرده است معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید هفت دهک پایین زیر مجموعه بهزیستی مشمول تحصیل رایگان ‌شوند و بر همین اساس وظایفی را برای سازمان بهزیستی، سازمان سنجش و سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است تا به این ترتیب دانشجویان معلولی که شرایط فوق را دارند بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه‌هایی که تحصیل در آن‌ها دارای هزینه است، نظیر دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی تحصیل کنند.

رضازاده افزود: برای ساماندهی به این امر با دستور ریاست سازمان بهزیستی، کمیته دانشجویی با عضویت دو حوزه تخصصی این موضوع یعنی معاونت توانبخشی و معاونت اجتماعی با محوریت مرکز فناوری اطلاعات و عضویت معاونت پشتیبانی تشکیل داد تا بتواند امور تحصیلی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را ساماندهی کند. از این رو سامانه‌ای طراحی شد تا به طور منظم، دقیق و با سرعت بالا اطلاعات افراد مشغول به تحصیل را ثبت کند.

این مقام مسئول با اشاره به الزامی بودن ثبت اطلاعات دانشجویان در این سامانه بیان کرد: سامانه دانشجویان بهزیستی ۳ ماه پیش راه اندازی و اطلاع رسانی شد و دانشجویان باید خود وارد سامانه شده و اطلاعات و مدارک خود را وارد کنند. همچنین دانشجویان در این سامانه بر اساس نوع معلولیت و علت تحت پوشش بهزیستی بودن تقسیم بندی می‌شوند و اقدامات بعدی برایشان انجام می‌شود.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی افزود: شیوه نامه ای را تصویب کردیم که بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون حمایت از معلولان و بند "ر" ماده ۶۴ برنامه پنج ساله ششم و شرح وظایف سازمان بهزیستی، افراد بر اساس تحصیلات دانشگاهی تقسیم بندی شدند. در این طرح به جز دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی، دانشجوهای دانشگاه‌های دولتی نیز مستلزم پرداخت کمک هزینه تشویقی شدند.

رضا زاده ادامه داد: بر اساس مسئولیت های سازمان بهزیستی و قوانین حمایت از حقوق معلولین، نیازمندان و آسیب پذیران نیز به مصوب شورای معاونین سازمان بهزیستی مشمول پرداخت بخشی از شهریه در حد توان و قسط بودجه سازمان شدند، از این رو در تلاش‌ایم حداکثر بودجه دریافت تا حداکثر پرداخت انجام شود.

وی با اشاره به هزینه های بالای معلولیت  برای مددجویان گفت: طبق مصوبه شورای معاونین و دستور رئیس سازمان مقرر شده است به معلولین خفیف و معلولین سه دهک بالا به دلیل هزینه اضافی که برای نیازمندی‌های زندگی خود دارند، مشمول دریافت کمک هزینه برای شهریه دانشجویی باشند و بتوانند از این کمک استفاده کنند.

رضازاده در پایان گفت: افراد دانشجو که پیش‌تر وارد دانشگاه شده‌اند نسبت به پرداخت شهریه نگران نباشند، تا پایان دوره تحصیل شهریه آن‌ها پرداخت می‌شود. این موارد بر اساس الزام قانونی باید  ۱۰۰ درصدی باشد، انجام می‌شود. کسانی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند مدارک را کامل کنند و اگر ثبت نام نکرده‌اند از هفته آینده سامانه برا ثبت‌ نام باز می‌شود و وقت دارند مجدد در سامان ثبت نام کنند.

* شکایت مادران کودکان معلول از پزشکانی که غربالگری نکردند

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: مادران بسیاری با به دنیا آوردن نوزاد معلول طرح شکایت کرده و می گویند چرا اجبار نکردید غربالگری کنیم و خیلی از پزشکان در مراجع قضایی محکوم شده اند.

سازمان نظام پزشکی روز شنبه در توییتر به نقل از مطلبی از ناهید خداکرمی عضو شورای عالی این سازمان پرداخت.

در این مطلب به نقل خداکرمی آمده است: پزشکان و متخصصان باید بگویند غربالگری باشد یا نه. پزشک و ماما به مادر مشاوره می دهند اما مادر می تواند این کار را نکند ولی گاهی دیده شده مادر با به دنیا آوردن نوزاد معلول طرح شکایت کرده و می گوید چرا اجبار نکردید و خیلی از پزشکان در مراجع قضایی محکوم شده اند.

اخیرا، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در صفحه توئیتر مدعی شد که مجلس شورای اسلامی غربالگری اجباری زایمان را لغو کرده است.

پس از آن کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: غربالگری بیماری‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولید بیماری‌های ژنتیکی از جمله سندرم داون و نظایر آن داشته و خواهد داشت. همه در قبال جمعیت و سلامت جمعیت در چارچوب دستاوردهای دانش نوین بشری مسوولیم، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

..........اخبار روز

* مسافرت رفتن باعث برهم زدن تعادل هر منطقه و  منجر به طغیان ویروس می شود

حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری:

مسافرت از منطقه‌ای به منطقه دیگر در چنین شرایط اپیدمی باعث جا به جایی ویروس می‌شود.

بر اساس نظر متخصصان و کارشناسان این حوزه سفر رفتن در این دوران کرونایی باعث برهم خوردن تعادل اپیدمیولوژی خواهد شد.

در شرایط پاندمی، سفر رفتن سبب شده است تا جهش‌های بومی احتمالی ویروس در آن مناطق ایجاد شود.

برهم زدن تعادل هر منطقه در شرایط کنونی می‌تواند منجر به بروز طغیان در آن منطقه شود.

در شرایط اپیدمی مناطق مختلف کشور با هدف پیشگیری رنگ بندی می‌شود تا از طغیان بیماری جلوگیری شود.

سفر رفتن تمام زحمات نیرو‌های داوطلب، بهداشتی و کادر درمان را هدر می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران جوان

* استاندار اصفهان:

مراسم ۲۲ بهمن امسال در اصفهان به صورت خودرویی و موتوری برگزار می‌شود

بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت ۲ روز در هفته و اختیاری است و تصمیم‌گیری برای حضور کادر اجرایی و فرهنگیان در حوزه اختیارات وزیر آموزش و پرورش است‌.

* قرار گرفتن ترامپ در فهرست نامحبوب‌ترین رؤسای‌جمهور تاریخ آمریکا

طبق نظرسنجی مؤسسه «پیو»، عدم پذیرش شکست در انتخابات که حوادث خشونت‌بار کنگره را رقم زد، میزان رضایت از عملکرد ترامپ را به ۲۹ درصد رسانده تا او در فهرست نامحبوب‌ترین رؤسای‌جمهور تاریخ آمریکا قرار بگیرد.

* تالارهای نمایشی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر مشخص شد

 تعدادی از تالارهای نمایشی با ظرفیت ۵۰ درصدی و با رعایت صد درصدی شیوه‌نامه‌ها و نکات بهداشتی، پذیرای آثار و مخاطبان سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در ایام برگزاری این رویداد هستند.

نمایش‌های بخش صحنه‌ای جشنواره در تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر با اختصاص ۴ سالن اصلی، چارسو، قشقایی و سایه، تالار مولوی، تالار حافظ، تماشاخانه ایرانشهر با دو سالن استاد ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان به صحنه می‌روند. همچنین در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر آثار رادیوتئاتر اجرا خواهند شد.

* مرداک: رسانه‌های دروغ‌پرداز آمریکا عامل حمله به کنگره بودند

 «جیمز مرداک» پسر «روپرت مرداک»، مالک امپراطوری رسانه‌ای «نیوزکورپ»، در سخنانی تند از نقش دروغ‌پراکنی‌ رسانه‌های حامی «دونالد ترامپ» چون فاکس نیوز در تحریک شورشیان به حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرد.

وی گفت: خسارت وارده عمیق و سنگین است. یورش به کنگره گواهی بر آن است که آنچه فکر می‌کردیم خطرناک باشد در واقع بسیار خطرناک است. آن رسانه‌هایی که اخبار دروغ به خورد مخاطبانشان می‌دهند، نیروهایی بس خطرناک و غیرقابل کنترل را آزاد کرده‌اند که تا سال ها با ما خواهند ماند.

* ترامپ "کیف هسته ای" را در مراسم تحلیف تحویل بایدن نخواهد داد

 رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در آخرین روز ریاست جمهوری خود "کیف هسته ای" را از واشنگتن دی سی خارج کند.

 یکی از مهمترین بخش ها در زمان انتقال قدرت از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگر در آمریکا انتقال فرماندهی و کنترل اختیارات زرادخانه هسته ای آمریکا است اما به نظر می رسد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از آنجا که حاضر به شرکت در مراسم تحلیف بایدن، رئیس جمهور منتخب نیست این روند را دشوار کرده است.

* تزریق 37.9 میلیون دوز واکسن کرونا در جهان

در یک ماه گذشته و از زمان آغاز واکسیناسیون سراسری در برخی کشورهای جهان، تاکنون در 49 کشوری که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده اند بیش از 37.9 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده است.

بر اساس آمار بلومبرگ هم اکنون آمار روزانه تزریق واکسن کرونا در جهان به 2.41 میلیون دوز رسیده است.

اسراییل پیشتاز واکسیناسیون کرونا در جهان است و تا کنون از هر 100 شهروند اسراییلی 24.2 نفر واکسن کرونا را تزریق کرده اند./ عصرایران

...........آموزشی

* چند توصیه برای مراقبت از ریه ها: ریه‌های شما ممکن است بنا به هر دلیلی از جمله بیماری‌های عفونی یا آلودگی هوا، ملتهب شوند و این التهاب خطر ابتلا به آمفیزم، آسم و برونشیت را افزایش می‌دهد.همچنین با ادامه همه‌گیری عفونت کووید ۱۹ در سراسر جهان، ذات‌الریه به یک نگرانی بهداشتی بسیار جدی تبدیل شده است.علائم شدیدتر کووید ۱۹ مانند تب شدید، سرفه شدید و تنگی نفس، معمولا به معنای درگیری قابل توجه ریه است.ریه‌ها می‌توانند در اثر عواملی چون عفونت کووید ۱۹، التهاب شدید یا پنومونی باکتریایی ثانویه آسیب ببینند.بیشتر موارد ابتلا به ذات‌الریه از نوع ویروسی، نسبتا خفیف هستند اما پیر و جوان هر دو در معرض خطرِ این عفونت قرار دارند.مواردی وجود دارد که می‌توانید با رعایت آنها تا حد زیادی از این بیماری و التهاب ریه مصون بمانید:

- از استعمال سیگار خودداری کنید.

- دست‌های خود را روزانه چندین بار با آب گرم و صابون بشویید.

- تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض افرادی که بیمار هستند خودداری کنید.

- استراحت کافی داشته باشید.

- رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، فیبر و پروتئین بدون چربی باشد.

- از تماس با افراد سیگاری دوری کنید.

- اگر از قبل سرما خورده‌اید و نگران تبدیل شدن آن به ذات‌الریه هستید، در مورد اقدامات پیشگیرانه‌ با پزشک خود صحبت کنید.

- پس از بهبودی از سرماخوردگی یا عفونت ویروسیِ دیگر، حتما استراحت کافی داشته باشید.

- از دستگاه‌های مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید.

- برای تقویت سیستم ایمنی بدن با مشورت پزشک از مکمل‌هایی مانند ویتأمین C و زینک استفاده کنید.

انتخاب‌های غذایی درست می‌تواند منجر به کاهش التهاب اندام‌های حیاتی از جمله ریه‌ها شود.

در مقابل، برخی مواد غذایی نیز هستند که مصرف آنها در طولانی‌مدت، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به ریه‌ها می‌شود. برخی از این مواد خوراکی عبارتند از:

مفید: غذاهای پر فیبر: عملکرد ریه در افرادی که غذاهای حاوی فیبر بیشتری می‌خورند، بسیار بهتر از کسانی هستند که فیبر مصرف نمی‌کنند. از غذاهای غنی از فیبر می‌توان به خوردنی های سبوس‌دار، لوبیای پخته‌شده، دانه‌های چیا، کینوا، گلابی و کلم بروکلی اشاره کرد.

مفید: قهوه: نوشیدن یک فنجان قهوه در وعده صبحانه برای ریه‌ها مفید است. کافئین ضدالتهاب است و پلی‌فنول‌های موجود در قهوه که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند نیز باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می‌شوند.

مفید: غلات کامل: غلات کامل شامل برنج قهوه‌ای، نان گندم سبوس‌دار، ماکارونی سبوس‌دار، جوی دوسر و کینوا نه تنها سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند بلکه منبع خوبی از ویتأمین E، سلنیوم و اسیدهای چرب ضروری محسوب می‌شوند که برای سلامت ریه ضروری‌اند. در عین حال غلات تصفیه‌شده مانند آرد و برنج سفید، بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.

مفید: گوجه‌فرنگی: گوجه‌فرنگی غنی‌ترین منبع لیکوپن است که با سلامت ریه ارتباط دارد. خوردن گوجه‌فرنگی و محصولات آن مانند آب گوجه‌فرنگی در صورت ابتلا به آسم می‌تواند التهاب مجاری هوایی را بهبود بخشد و در صورت داشتن بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD)، احتمال مرگ را کاهش دهد.

مضر: گوشت‌های فرآوری‌شده: ارتباط مستقیمی بین مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده و عملکرد ضعیف ریه وجود دارد. محققان معتقدند که نیتریت‌های مورد استفاده در فرایند فرآوری و نگهداری گوشت ممکن است باعث التهاب در ریه‌ها شوند.

مضر: الکل نوشیدنی های الکلی برای کبد و ریه‌ها مضرند. سولفیت‌های موجود در الکل می‌توانند علائم آسم را بدتر کنند و اتانول الکل، سلول‌های ریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مضر: نوشیدنی‌های قندی و نمک: به ریه‌های خود لطف کنید و نوشیدنی‌های غیرالکلی حاوی قند را جایگزین آب نکنید. یک مطالعه نشان داده بزرگسالانی که بیش از پنج نوشیدنی غیرالکلی شیرین در روز می‌نوشند در معرض ابتلا به برونشیت مداوم و آسم هستند. همچنین افرادی که بیش از حد نمک می‌خورند، بیشتر از سایرین دچار برونشیت طولانی‌مدت و آسم می‌شوند.

..........دانش و فناوری

* GoodMap مسیریابی گام به گام برای نابینایان و کم‌بینایان

شرکتی موسوم به گود مپس اکسپلور یک اپلیکیشن مسیریابی سازگار با سیستم عامل‌های اندروید و iOS را برای کاربرانی که دچار اختلال بینایی هستند، با خود به نمایشگاه CES ۲۰۲۱ آورده است.

شرکت “گود مپس اکسپلور”(GoodMaps Explore) یک فناوری مسیریابی و هدایت واکنشی و گام به گام را برای افرادی که نابینا یا کم‌بینا هستند، به ارمغان آورده است و توسعه دهندگان آن در حال تلاش برای رفع مشکلی هستند که “گوگل مپس” مدت زیادی است که آن را نادیده گرفته و آن چیزی نیست جز مسیریابی در فضاهای داخلی.

این برنامه در حالت خارج از منزل، بسته به جهتی که دستگاه تلفن همراه کاربر در هر زمان رو به آن گرفته شده است، مسیرهای اصلی، خیابان‌ها و نقاط مورد علاقه کاربر را با صدای بلند برای وی می‌خواند و وی را هدایت می‌کند.

کاربران با تکان دادن تلفن همراه خود می‌توانند یک قرائت فوری را از مکان و جهت فعلی خود بشنوند و همچنین اطلاعاتی را در مورد نزدیکترین خیابان‌ها، مشاغل و مکان‌های دیدنی جمع آوری کنند.

در حالی که حالت فضای باز در مناطق تحت پوشش فناوری نقشه‌خوانی و نقشه‌برداری سنتی کار می‌کند، حالت فضای داخلی متفاوت است. توسعه دهندگان با استفاده از فناوری “لیدار”(LiDAR)، فضای داخلی تعداد اندکی از ساختمان‌های داخل هانتینگتون در ویرجینیای غربی آمریکا را نقشه‌برداری کرده‌اند و این فضاها تا الان از طریق این برنامه توسط افراد کم‌بینا یا نابینا قابل پیمایش است و آنها را گام به گام هدایت می‌کند.

این برنامه اطلاعات مفصلی در مورد این فضاهای داخلی، توصیف اتاق‌ها و ویژگی‌هایی مانند آب‌نماها و میزهای اطلاعات ارائه می‌دهد.

“خوزه گازتامبید” بنیان‌گذار و مدیرعامل “گود مپس” در مراسم معرفی این برنامه در نمایشگاه مجازی CES ۲۰۲۱ گفت: نقشه‌های دیجیتالی فضاهای داخلی نقشی اساسی در ایجاد فضاهای در دسترس و ایمن دارند. توسعه دهندگان این برنامه از سپتامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون چندین ساختمان و مجموعه از جمله ساختمان انجمن نابینایان و کتابخانه عمومی این شهر را نقشه‌برداری کرده‌اند تا افراد کم‌بینا یا نابینا به راحتی در این فضاها رفت و آمد داشته باشند.

این برنامه برای هر دو سیستم عامل پرکاربرد اندروید و iOS در دسترس است و هر دو نسخه نیز رایگان هستند.

.........ورزشی

* برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک به صورت مجازی

نخستین انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک به صورت مجازی به تاریخ اول بهمن برای یک دوره ۴ ساله برگزار می شود.

واجدان شرایط رای دادن، کلیه ورزشکاران شرکت کننده در سه دوره آخر پارالمپیک تابستانی و زمستانی هستند که تعلیق و یا محرومیت در زمان برگزاری انتخابات ندارند و شامل ۱۸۳ ورزشکار از ۶ فدراسیون تنیس روی میز، جانبازان و معلولین، تیر اندازی با کمان، تنیس، قایقرانی و نابینایان و کم بینایان هستند.

در این انتخابات، ۱۳ نفر از نامزدهای نهایی واجد شرایط طبق فهرست الفبایی ذیل برای کسب ۹ کرسی عضویت و ۲ کرسی عضویت علی البدل به رقابت می پردازند:

۱- سمیرا ارم

۲- حامد امیری

۳- صادق بیگدلی

۴- رضا پیدایش

۵- عبدالرضا جوکار

۶- جواد حردانی

۷- غلامرضا رحیمی

۸- احمدرضا شاه حسینی اردکانی

۹- رمضان صالحی حاجیکلائی

۱۰- داود علی پوریان

۱۱- صادق کلهر

۱۲- سجاد محمدیان

۱۳- زهرا نعمتی.

* انتصاب رؤسای کمیته ورزش روستایی و استعدادیابی فدراسیون نابینایان

با حکم محمد رضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، فریبا محمدی به عنوان مسئول کمیته استعدادیابی این فدراسیون منصوب شد. در این حکم آمده است: با ابراز تشکر از همکاری های ارزشمند جنابعالی با این فدراسیون و با عنایت به تجربیات با ارزش شما ، با استفاده از کارشناسان و افراد خبره در امر استعدادیابی ، بر حسب این ابلاغ به سمت مسئول کمیته استعدادیابی منصوب می شوید. امید است با همکاری سایر کمیته ها نسبت به شناخت استعدادهای بالقوه فدراسیون نابینایان وکم بینایان اقدام شایسته به عمل آورید.

همچنین طی حکم دیگری از سوی محمدرضا مظلومی، منیژه منصوری مسئول کمیته ورزش روستایی شد.

منصوری پیش از این مسئول انجمن ورزشهای همگانی این فدراسیون را برعهده داشت.

.........حوادث

* مرگ تلخ پدر و دختر روانی اش/ دختر به پدر حمله کرد اما به دست او کشته شد

شرق نوشت: مردی که دختر بیمار خود را به قتل رسانده بود، خودش نیز روی تخت بیمارستان جان باخت.

تحقیقات درباره این پرونده از زمانی آغاز شد که به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان مرند خبر دادند مردی که چاقو خورده به بیمارستان منتقل شده است.

گروهی از مأموران بعد از دریافت این گزارش به بیمارستان رفتند.

یکی از اعضای کادر درمان که پلیس را باخبر کرده بود، توضیح داد: آمبولانس اورژانس مردی را به بیمارستان منتقل کرد که خونریزی شدیدی داشت. بعد از اینکه او را معاینه کردیم، فهمیدم هدف چند ضربه چاقو قرار گرفته و علاوه بر این لگنش نیز شکسته است. مرد زخمی حال مساعدی نداشت و بازجویی از او امکان‌پذیر نبود، به همین دلیل مأموران برای بررسی درباره جزئیات واقعه به خانه او رفتند. آنها وقتی وارد محل موردنظر شدند، صحنه تلخی را دیدند و مشاهده کردند دختری فوت شده و جسدش در آنجا افتاده است. به‌این‌ترتیب کارآگاهان جنایی و متخصصان پزشکی قانونی به محل فراخوانده شدند.

بررسی‌های اولیه نشان داد دختر جان‌باخته درواقع خفه شده و به قتل رسیده است.

کارآگاهان به تحقیق از مطلعان پرداختند و راز این قتل را فاش کردند. آنها متوجه شدند این دختر معلول و بیمار روانی بود. او زمان حادثه درحالی‌که کنترلی بر رفتارش نداشت، با چاقو به پدرش حمله‌ور شد و ضرباتی را به او وارد کرد. مرد میان‌سال که جانش را در خطر می‌دید، سعی کرد از خودش دفاع کند و این‌گونه بود که دخترش را خفه کرد. سپس اورژانس از این واقعه مطلع شد و مرد زخمی را به بیمارستان رساند.

درحالی‌که کارآگاهان امیدوار بودند با بهبودی نسبی مرد میان‌سال از او تحقیق کنند و به جزئیات بیشتری از این واقعه پی ببرند، او یک روز بعد به‌دلیل شدت جراحات تسلیم مرگ شد. این پرونده هنوز باز است و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
دانیال امیری 1399/10/29 - 17:28
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment درود ضمن تشکر از مطالب ایران سپید ، بویژه اخبار المپیاد شطرنج معلولان جهان. از سایر بخش ها سپاسگزاریم. باتشکر
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *