شناسه خبر: 22728 منتشر شده در مورخ: 1399/10/23 ساعت: 14:55 گروه: اجتماعی  
پویش حامی هوشمند به دنبال تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش آموزان نیازمند بویژه دانش آموزان دختر است

پویش حامی هوشمند به دنبال تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش آموزان نیازمند بویژه دانش آموزان دختر است

با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور، دکتر مینایی پور مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، دکتر سید جواد حسینی معاون جانشین وزیر در طرح هدایت و حضور ویدئو کنفرانسی مشاورین بانوان وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل آموزش‌وپرورش نشست هم‌اندیشی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه) در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی دکتر معصومه ابتکار در این نشست گفت: بسیاری افراد نذرهایی برای ایجاد مدرسه و کمک به تجهیزات مدرسه دارند که می‌تواند برای تأمین تبلت تغییر جهت دهد زیرا در واقع امروز تبلت همان مدرسه است.

وی گفت: پویش حامی هوشمند که توسط مشاور امور بانوان آموزش و پرورش راه اندازی شده است در راستای طرح هدایت و به دنبال تامین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش آموزان نیازمند بویژه دانش آموزان دختر است.

وی با بیان اینکه از حرکت خوبی که برای هماهنگی با بخش‌های مختلف برای تأمین تجهیزات آموزشی آغاز شده قدردانی می‌کنم گفت: آموزش مجازی علی‌رغم همه سختی‌ها خوب پیش رفت و در حال پیشرفت است.

وی افزود: در بحث آموزش هم با موضوع فقر سروکار داریم و هم با موضوع عدالت جنسیتی که در دوران کرونا اثرات مخربی برجا گذاشته است. بخشی از مشکل را رسانه ملی با برنامه مدرسه تلویزیونی حل کرده اما هنوز همه مشکلات حل نشده است.

ابتکار با بیان اینکه آموزش مسئله فردی است که از مدرسه شروع می‌شود و تلویزیون نمی‌تواند جایگزین مدرسه شود گفت: توجه به این مسئله که هر معلمی باید با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کند بسیار مهم است و شبکه شاد این بستر را فراهم می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دستورالعمل اخیر مبنی‌بر بازگشایی مدارس در برخی پایه‌ها و برخی مناطق گفت: علی‌رغم بازگشایی برخی مدارش اما به هر صورت ناچاریم مشکل تبلت و ابزار هوشمند را حل کنیم و بهترین راه مشارکت مردم و خیرین است.

ابتکار ادامه داد: امروز فرصتی داریم تا از طریق کار خیر بتوانیم برای خودمان و سپس برای جامعه گامی برداریم. برای آنکه بتوانیم حس دگرخواهی و خیرخواهی را ترویج دهیم فرصتی در قالب طرح هدایت فراهم شده که امید است همه بتوانیم در آن مشارکت داشته باشیم.

وی بر اهمیت موضوع انتقال مهارت‌های زندگی در عصر جدید و انقلاب دیجیتال در دوران کرونا تأکید کرد و گفت: به موضوع استفاده صحیح از فضای مجازی هم باید توجه شود و در خواست ما این است که در شبکه شاد آموزش مهارت‌های صحیح استفاده از فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارائه شود.

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امروز مدرسه را وارد موبایل و تبلتی کردیم که تا یک سال قبل ممنوع بود گفت: امروز بنا به شرایط ناچاریم این کار را انجام دهیم، اما باید به آموزش مهارت‌ها توجه شود. از این آموزش‌ها عقب هستیم و باید بیشتر روی آن کار کنیم.

شایان ذکر است در این مراسم به صورت نمادین چند عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند توسط معاون رئیس جمهور در امور زنان اهدا شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *