شناسه خبر: 22715 منتشر شده در مورخ: 1399/10/22 ساعت: 15:12 گروه: اجتماعی  
مدارس مازندران برای پذیرش دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی می‌شود

مدارس مازندران برای پذیرش دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از مناسب‌سازی مدارس این استان برای پذیرش بیشتر دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، علیرضا سعدی‌پور در جریان بازدید از هنرستان بانیازهای ویژه مرحوم حاج احمد خلیلی در ساری، شمار دانش‌آموزان در حال تحصیلی در مدارس استثنایی مازندران را ۱۱ هزار تن اعلام کرد و گفت که از این تعداد ۶۰ درصد دانش‌آموز پسر و بقیه دختر هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در ۹۵ واحد آموزشی زیر نظر یکهزار و ۲۰۰ معلم مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: از مجموع مدارس استثنایی مازندران، ۱۶ واحد هنرستان است که در ۱۲ رشته به هنرجویان آموزش ارایه می‌دهند.

سعدی پور با اشاره به اینکه با بررسی‌های صورت گرفته، سه هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس با نیازهای ویژه و هشت هزار دانش‌آموز استثنایی نیز در مدارس عادی مشغول تحصیلند، توضیح داد که در استان مازندران ۲۰۰ مدرسه عادی با عنوان "مدارس پذیرا"، میزبان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند و تعداد این مدارس قرار است با مناسب‌سازی افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نظر گرفتن رمپ در طراحی‌های جدید ساخت مدارس یکی از اقدامات برای مناسب‌سازی دانست و تاکید کرد : برای تحقق این مهم نیازمند حمایت و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

وی تفاوت در اختلاف اعتبارات ثابت با قیمت‌های جدید در خرید تجهیزات مورد نیاز را زیاد توصیف کرد و افزود: هزینه‌های درمانی و تجهیزات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و بیش از ۱۲۰ نوع خدمات توانبخشی بسیار بالا است و باید از هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها بهره گرفت تا خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی که دچار مشکلات مالی هستند، حمایت شوند.

استان مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *