علی ممبینی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به دلیل نبود مقطع متوسطه دوم (دبیرستان) ویژه دانشآموزان نابینا، اظهار کرد: در خصوص نبود مقطع متوسطه دوم ویژه دانشآموزان نابینا و کمبینا با چند مساله مواجه هستیم؛ تعداد این دسته از دانشآموزان کم است و از طرفی در دبیرستان نیز نمیتوانیم کلاس مختلط برگزار کنیم.
وی در ادامه گفت: هنگام ورود به متوسطه دوم، دانشآموز باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کند، به این ترتیب تعداد دانشآموزان دوباره کاهش مییابد. از طرفی خود دانشآموزان نیز چون مستقلتر شدهاند تمایل به درس خواندن در مدارس عادی دارند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: برای دانشآموزان کمبینا و نابینایی که وارد مدارس متوسطه دوم عادی میشوند یک رابط قرار میدهیم تا بتوانند راحتتر تحصیل کنند. عمده مشکل ما برای راهاندازی نکردن متوسطه دوم ویژه دانشآموزان نابینا، تعداد کم آنها و به حد نصاب نرسیدن است. البته برای دانش آموزان ناشنوا و جسمی حرکتی دو مدرسه متوسطه دوم دخترانه و پسرانه در اهواز وجود دارد اما تعداد دانشآموزان نابینا بسیار کم است؛ به این دلیل نمیتوان مدرسه متوسطه دوم ویژه این دانشآموزان راهاندازی کرد.