شناسه خبر: 22696 منتشر شده در مورخ: 1399/10/20 ساعت: 13:36 گروه: اجتماعی  
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان عنوان کرد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان عنوان کرد

دلایل راه‌اندازی نشدن مدارس متوسطه دوم ویژه دانش‌آموزان نابینا

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، خوزستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان، با اشاره به ادامه تحصیل دانش‌آموزان نابینا در مدارس عادی متوسطه دوم، گفت: عمده مشکل ما برای راه‌اندازی نکردن متوسطه دوم (دبیرستان) ویژه دانش‌آموزان نابینا، تعداد کم آن‌ها و به حد نصاب نرسیدن است.

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دلیل نبود مقطع متوسطه دوم (دبیرستان) ویژه دانش‌آموزان نابینا، اظهار کرد: در خصوص نبود مقطع متوسطه دوم ویژه دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا با چند مساله مواجه هستیم؛ تعداد این دسته از دانش‌آموزان کم است و از طرفی در دبیرستان نیز نمی‌توانیم کلاس مختلط برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: هنگام ورود به متوسطه دوم، دانش‌آموز باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کند، به این ترتیب تعداد دانش‌آموزان دوباره کاهش می‌یابد. از طرفی خود دانش‌آموزان نیز چون مستقل‌تر شده‌اند تمایل به درس خواندن در مدارس عادی دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: برای دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینایی که وارد مدارس متوسطه دوم عادی می‌شوند یک رابط قرار می‌دهیم تا بتوانند راحت‌تر تحصیل کنند. عمده مشکل ما برای راه‌اندازی نکردن متوسطه دوم ویژه دانش‌آموزان نابینا، تعداد کم آن‌ها و به حد نصاب نرسیدن است. البته برای دانش آموزان ناشنوا و جسمی حرکتی دو مدرسه متوسطه دوم دخترانه و پسرانه در اهواز وجود دارد اما تعداد دانش‌آموزان نابینا بسیار کم است؛ به این دلیل نمی‌توان مدرسه متوسطه دوم ویژه این دانش‌آموزان راه‌اندازی کرد.   

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *