شناسه خبر: 22695 منتشر شده در مورخ: 1399/10/20 ساعت: 13:36 گروه: اجتماعی  
یارانه مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان پرداخت شد

یارانه مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان پرداخت شد

رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت در دی ماه با تعرفه مصوب جدید هئیت وزیران پرداخت شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در خصوص افزایش یارانه مراکز بیان کرد: یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت در دی ماه با تعرفه مصوب جدید هئیت وزیران پرداخت شد.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور جهت نگهداری از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه‌روزی و همچنین اقدامات توانبخشی و حمایتی و توانمندساز برای این افراد در مراکز روزانه توانبخشی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی برای مددجویان به خیریه‌هایی که این مراکز را اداره می‌کنند به طور ماهانه یارانه پرداخت می‌کند.

به گفته قبادی دانا، در دی ماه سال ۹۷، ۳۹ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن تحت پوشش دریافت یارانه ماهانه از سازمان بهزیستی بودند و مقرر شد که به ازای هر نفر ۶۴۰ هزار تومان دریافت کنند که این مبالغ توسط سازمان بهزیستی کشور به استان‌ها و از استانها به شهرها ارائه می‌شد و این مبالغ در بهزیستی شهرها به مراکز خیریه‌ای که از معلولان و سالمندان نگهداری می‌کردند پرداخت می‌شد. 

بنابر اظهارات وی، پس از گذشت ۲ سال، امروز در دی ماه سال ۹۹ این جمعیت تحت پوشش از ۳۹ هزار نفر به ۴۷ هزار نفر افزایش یافته است و مبلغ پرداختی به صورت الکترونیکی بر روی کارت بانکی خیریه‌هایی که از معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری می‌کنند واریز می‌شود. مبلغ به ازای هر نفر از ۶۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان (هر نفر در هر ماه) رسیده است که در روزهای گذشته به حساب مراکز خیریه واریز شد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این مبلغ برای سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن که سرپرست موثر ندارند یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان شده است. 

وی با اشاره به پرداخت یارانه برای معلولانی که در مراکز توانبخشی روزانه تحت حمایت هستند، بیان کرد: تعداد این افراد که تحت پوشش یارانه سازمان بهزیستی بودند، در دی ماه سال ۹۷، ۳۸ هزار نفر بود که این تعداد در دی ماه ۹۹ به ۴۸ هزار نفر رسیده است. مبلغی که در دی ماه سال ۹۷ به ازای هر نفر در ماه پرداخت می‌شد ۴۳۵ هزار تومان بود که در دی ماه به ۷۵۳ هزار تومان رسیده است و بر روی کارت بانکی مراکز توانبخشی روزانه در روزهای گذشته شارژ شده است. 

قبادی دانا گفت: البته هزینه تمام شده مراکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه بیش از این مبالغ است و مجبور هستند که بخش دیگری از هزینه‌ها را از خانواده‌های این افراد و یا از خیرین دیگر تامین کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بنابراین از مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق تقاضا داریم جهت افزایش بودجه سازمان بهزیستی اقدام کنند. در شرایطی که بودجه سازمان بهزیستی تنها ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده باشد، این امکان وجود نخواهد داشت که ما بتوانیم مبالغ را افزایش دهیم و به قیمت تمام شده نزدیک کنیم، بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با شعار حمایت از محرومین، مستضعفین و اقشار ضعیف جامعه در مجلس حضور دارند می‌خواهیم که همچون گذشته حمایت‌های خود را از سازمان بهزیستی و جامعه هدف دریغ نکنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *