شناسه خبر: 22648 منتشر شده در مورخ: 1399/10/14 ساعت: 14:27 گروه: اجتماعی  
آغاز اردوی پارالمپیکی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بدون لژیونرها

آغاز اردوی پارالمپیکی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بدون لژیونرها

به گفته سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، اردوی آماده‌سازی این تیم برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بدون حضور لژیونرها آغاز می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر عباس آقاکوچکی با بیان اینکه بعد از عهده دار شدن سرپرستی انجمن بسکتبال با ویلچر، برنامه ریزی برای آغاز اردوی آماده سازی تیم ملی را در برنامه قرار دادم، گفت: از سال گذشته و بعد از کسب سهمیه پارالمپیک توکیو از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و صعود به نیمه نهایی این رقابت‌ها، برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر هیچ اردویی برگزار نشد.وی ادامه داد: البته کش و قوس‌هایی که در رابطه با اعزام قطعی این تیم به توکیو ایجاد شد و بعد از آن شیوع و گستردگی ویروس کرونا، بی تاثیر در دور شدن ملی پوشان از تمرینات گروهی نبود. طی ماه‌های گذشته هم با وجود اعلام آمادگی به فدراسیون جانبازان و معلولان و انجمن بسکتبال با ویلچر، اردویی شکل نگرفت.آقاکوچکی که همزمان با سرپرستی انجمن بسکتبال با ویلچر هدایت تیم ملی را هم بر عهده دارد، ادامه داد: حالا اما برگزاری اردو برای تیم ملی در دستور کار انجمن و فدراسیون قرار گرفته است. هنوز زمان آن مصوب نشده اما در نشست‌هایی که طی روزهای گذشته داشتیم، آغاز به کار تمرینات ملی پوشان در همین دی ماه را مصوب کردیم.سرپرست انجمن بسکتبال با ویلچر با یادآوری اینکه تعدادی از ملی پوشان این رشته به عنوان لژیونر در ترکیه، اسپانیا یا آلمان حضور دارند، تصریح کرد: به خاطر شرایط کرونایی جهان که رفت و آمدهای بین کشوری را هم سخت‌تر کرده، اردوی اول تیم ملی بسکتبال با ویلچر را بدون حضور ۶ - ۵ بازیکن لژیونر برگزار می‌کنیم.وی افزود: این اردو شاید بیشتر جنبه ارزیابی وضعیت بازیکنان و حتی استعدادیابی داشته باشد. به هر حال ماه هاست که تمرین و اردوی ملی و باشگاهی نداشته‌ایم. مسابقه‌ای هم برگزار نشده که وضعیت بازیکنان مشخص شود. باید ببینیم بازیکنان در چه شرایطی هستند و بر اساس آن اردوها را پیگیری کنیم.سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با ابراز امیدواری که طی سال جاری شرایطی مهیا شود که اردوی این تیم با حضور همه بازیکنان تشکیل شود، در مورد حضور همزمان خود در راس تیم ملی و انجمن و اینکه «این فعالیت همزمان خللی ایجاد نمی‌کند؟»، گفت: پیش از این هم تجربه حضور همزمان در تیم ملی و انجمن را داشتم. من طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ همزمان با هدایت تیم ملی، سرپرست انجمن هم بودم. در همین دوره سهمیه حضور در پارالمپیک ریو بعد از یک دوره محرومیت به دست آمد.وی همچنین در مورد چرایی حکم‌های دریافتی برای دو مسئولیت خود تا زمان بازی‌های پارالمپیک گفت: من سال گذشته و بعد از مصوب شدن اعزام تیم ملی به توکیو هدایت آن را بر عهده گرفتم. فدراسیون جدید نسبت به فعالیت انجمن و پویا نبودن آن انتقاد داشت به همین دلیل سرپرستی انجمن را هم به من سپرد. این اتفاق طی دو هفته گذشته رخ داد.آقاکوچکی تاکید کرد: پارالمپیک و نتیجه گیری در آن مهم است. علت تغییرات در راس تیم ملی و انجمن هم صرفاً همین موضوع است تا اینگونه با اعمال تغییرات لازم، شرایط برای نتیجه گیری مهیا شود. به همین دلیل هم سقف همکاری تا همین دوره بازی‌ها تعیین شده است. بعد از آن احتمالاً نتیجه گیری در توکیو مبنای تصمیم گیری برای ادامه همکاری خواهد بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *