شناسه خبر: 22642 منتشر شده در مورخ: 1399/10/13 ساعت: 16:28 گروه: اجتماعی  
سه بسته تحول در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شد

سه بسته تحول در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شد

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین سه بسته تحول آموزشی در این سازمان خبرداد و گفت: این بسته ها در چارچوب سند تحول بنیادین وزارتخانه تهیه شده است.

به گزارش ایران سپید سیدجواد حسینی در نشست شورای مدیران مدارس یزد این بسته ها را «مدرسه انطباقی » ، «مداخلات به هنگام طلایی» و « توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن» ذکر کرد.

وی اظهار کرد: در این بسته ها به دنبال مناسب سازی فضا، تجهیزات، معلمان، اولیا و جامعه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بسته مداخلات به هنگام طلایی گفت: این بسته به دنبال شناسایی به موقع  تمامی نوآموزان و کودکان لازم التوجه و انجام مداخلات به هنگام استاندارد است.

حسینی یادآور شد: بسته تحول توسعه مشارکت ها  و اجتماعی شدن نیز در پی توسعه مشارکت همه ارکان و اجزا جامعه در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

حسینی اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد، دیرآموزان پیش دبستانی و دبستانی را نیز زیرپوشش حمایت‌های این مراکز قرار دهد و با گسترش اتاق های مرجع و معلمان رابط در واحدهای آموزشی کشور، گستره خدمات خود را افزایش دهد.

وی تعداد مراکز ویژه مشکلات یادگیری در کشور را ۷۵۴ مورد بیان کرد و گفت: تعداد این مراکز سال های آینده افزایش می یابد.

حسینی همچنین از مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی توانبخشی در این سازمان خبر داد .

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه ،تعداد پایگاه سنجش سلامت آمادگی جسمانی سال ۱۴۰۰ را  ۲۲ هزار و ۲۰۰ مورد ذکر کرد و گفت:  با همکاری  ۲۰ هزار نیرو این مراکز راه اندازی می شود تا نونهالانی که با مشکلات روبرو هستند، شناسایی کنند.

هم اکنون حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی در حال تحصیل هستند.

معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از دیگر برنامه های معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی است. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *