شناسه خبر: 22639 منتشر شده در مورخ: 1399/10/13 ساعت: 12:55 گروه: اجتماعی  
دریچه های دردسر ساز/ ماجرای سقوط نابینایی کرمانشاهی در کانال آب

دریچه های دردسر ساز/ ماجرای سقوط نابینایی کرمانشاهی در کانال آب

حادثه، حادثه است فرقی نمی کند از پل هوایی در شهرستان ورامین سقوط کنید یا در ایستگاه بی ارتی اصفهان جان شیرین را از دست دهید یا حتی در کانال آب کرمانشاه افتاده و آسیب ببینید. فرقی ندارد برای یک شهروند بینا رخ دهد یا شهروندی نابینا باید به آن توجه کرد و بها داد و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کرد.

به گزارش ایران سپید در آخرین روزهای فصل پاییز که همه دغدغه شب یلدا را داشتند یعنی شنبه 29 آذر ماه جوان نابینای 33 ساله ای گرفتار چاله چوله های شهر شد و آسیب دید. سجاد سنجری هنگامی که پایش را از تاکسی بیرون می گذارد وارد کانال آبی میشود که قسمتی از دریچه محافظ آن کنده شده بود. در این حادثه پای راست این شهروند نابینا تا قسمت ران  درچاله گیر کرده و دچار آسیب میشود.

سجاد سنجری در خصوص این ماجرا به ایران سپید می گوید: «روز شنبه در بلوار ۲۲ بهمن ورودی به بلوار شهید بهشتی، از ماشین پیاده شدم و به محض پیاده شدن از ماشین، پای راستم به داخل کانال آب فرو رفت که به علت کنده شدن یک میله آن و توجه نکردن شهرداری به ترمیم این دریچه، پای راستم تا بیخ ران به داخل چاله فرو رفت و به قدری درد داشتم که احساس می کردم ران پایم شکسته است. پایم از زانو تا بالای ران به شدت آسیب دیده و از ناحیه لگن و کمر هم احساس درد و کوفتگی شدیدی داشتم. هنوز بعد حدود 8 الی 9 روزی که از حادثه می گذرد کمر درد شدید دارم. این اتفاق رسانه ای شد و قطعاً مسئولان شهری از این اتفاق آگاه هستند اما هنوز هیچ خبری از من نگرفتند، حتی حالم را هم جویا نشدند.»

مدیرعامل نمایندگی انجمن نابینایان ایران در کرمانشاه می افزاید: « هنوز هم دریچه به همان شکل است و کسی برای ترمیم آن اقدام نکرده است. پیگیر شکایت از شهرداری نشدم چرا که دنبال دریافت دیه و ... نیستم فقط میخواهم این موضوع پیگیری اساسی شود و دیگر این حادثه برای هیچ فردی چه بینا و چه نابینا روی دهند.»

این کارشناس آسیب شناسی با اشاره به شرایط سخت تردد نابینایان در شهرمی گوید: «مبلمان شهری هنوز برای معلولان مناسب سازی نشده است با توجه به عضویتی که در کمیته مناسب سازی شهر دارم از این موارد و نمونه های مشابه تصاویری تهیه میکنم تا در کمیته مناسب سازی شهر مطرح کنم  تا انشالله حل شوند.» 

در ادامه پیگیری این حادثه با مسئولان شهری کرمانشاه به گفتگو پرداختیم، مرادی شهردار منطقه یک کرمانشاه که این حادثه در محل خدمت اش رخ داده بود می گوید:«متاسفانه ما در شهر با معضل ربوده شدن دریچه های آهنی خیابان ها رو به رو هستیم و بارها و بارها این دریچه ها را ترمیم یا جایگزین کردیم اما دوباره توسط افراد به سرقت می روند.»

وی می افزاید: «ازاتفاقی که برای این جوان نابینا روی داده است بسیار ناراحت هستم و شخصا از آقای سنجری بابت این حادثه صمیمانه عذرخواهی میکنم.»

مرادی در پایان صحبت هایش از شهروندان کرمانشاه می خواهد با مشاهده این گونه خرابی ها و مشکلات در شهر آن را به سامانه 137 گزارش دهند تا هرچه سریع تر نسبت به تعویض و یا ترمیم این گونه دریچه ها اقدامات لازم صورت گیرد تا شاهد چنین حوادثی  در سطح شهر نباشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *