شناسه خبر: 22629 منتشر شده در مورخ: 1399/10/12 ساعت: 18:15 گروه: ورزشی  
عضویت 79 ورزشکار بیمه شده زیر نظر هیأت ورزش نابینایان استان اردبیل +فایل صوتی

عضویت 79 ورزشکار بیمه شده زیر نظر هیأت ورزش نابینایان استان اردبیل +فایل صوتی

رئیس هیأت ورزش نابینایان استان اردبیل گفت: در حال حاضر، 79 ورزشکار که بیمه ورزشی دارند، عضو هیأت نابینایان این استان هستند.

به گزارش ایران سپید علی یعقوبی در گفتگو با ایران سپید گفت: رشته های گلبال، دو و میدانی، شطرنج، شنا، فوتبال ب3 و پاورلیفتینگ رشته های فعال استان هستند. وی در پاسخ به این سؤال که چه شهر هایی در استان هیأت ورزش فعال دارند گفت: خوشبختانه در نیمی از شهر ها به علت کمبود تعداد نابینایان هیأت فعال نداریم. این جانب معاونت توانبخشی استان اردبیل نیز هستم و از آمار های موجود اطلاع دارم، با اقداماتی که در سال های گذشته در حوزه پیشگیری انجام شده، جمعیت نابینایان در برخی شهر ها بسیار پایین است. یعقوبی خاطرنشان کرد: اما در شهرستان های اردبیل، پارسآباد و مشکینشهر هیأت فعال داریم. در دو شهر خلخال و گرمی هم به نسبت تعداد نابینایان زیاد است. البته از آنجا که میانگین سنی نابینایان این دو شهر بالا است، در بخش ورزش حرفه ای فعالیتی ندارند.

رئیس هیأت ورزش نابینایان استان اردبیل بیان کرد: برخی از نابینایان در قالب گروه های بیست نفره، اقدام به پیاده روی و کوهپیمایی می کنند و هدف آنها ابتدا فتح کوه های کوچک و سپس قله های بلندمرتبه تر است.

یعقوبی در ارتباط با زیرساخت های ورزش نابینایان در استان اردبیل گفت: طبق تفاهمنامه ای که با اداره کل ورزش و جوانان امضا کردیم، از امکانات آنها و یا سالن های سازمان بهزیستی استفاده می کنیم. از نظر تجهیزات و امکانات هیچ مشکلی نداریم. وی افزود: البته باید از خود نابینایان گلایه کنم. با اینکه ما تمامی امکانات را فراهم کردیم، اما تنها 79 نفر ورزشکار بیمه شده داریم که به نظر من تعداد کمی است. وی در خصوص استعدادیابی نیز گفت: در رشته گلبال چه در رده پایه و چه در بخش بزرگسالان، ورزشکاران مستعد زیادی داریم که زیر نظر مربیان حتی در شرایط کرونا هم در حال تمرین هستند. هزینه این مربیان را بهزیستی استان تقبل کرده است. فوتبال ب3 ما نیز سال گذشته قهرمان کشور شد و در رشته وزنه برداری هم قهرمانان خوبی داریم. یعقوبی در پایان در خصوص حمایت از ورزشکاران و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب نیز گفت: یکی دیگر از حمایت های هیأت و سازمان بهزیستی پرداخت کامل هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران است. حتی در حال حاضر برای ورزشکاران پایه سرویس رفت و برگشت در نظر گرفتیم و از این بابت هم هیچ مشکلی نداریم. امیدواریم ورزشکاران هم بیشتر از خود میل و رغبت برای ورزش کردن نشان دهند.

امیر سرمدی

علی یعقوبی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *