شناسه خبر: 22610 منتشر شده در مورخ: 1399/10/8 ساعت: 12:57 گروه: اجتماعی  
موفق ترین ورزشکاران دارای پنجه کربنی را می شناسید؟!

موفق ترین ورزشکاران دارای پنجه کربنی را می شناسید؟!

پروتزها یکی از منحصر به فردترین ابزارهای پیشرفته در عرصه پزشکی به حساب می آیند که امید به زندگی را در افراد بسیاری زنده کرده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا  بنابر اعلام کلینیک تخصصی حکیم، از رایج ترین این ابزار، پروتزهای زیر زانو و بالای زانو هستند که در سبک مدرن این نوع پروتزها از پنجه کربنی استفاده می شود.یکی از مواردی که قطع عضو سبب بروز مشکلات زیادی برای افراد می شد، زمانی بود که ورزشکاران بر اثر حادثه ای برخی از اعضای خود را نظیر زانو از دست می دادند. آیا ورزشکاران دارای پنجه کربنی را می شناسید؟پنجه های کربنی به کار رفته در پروتز زیر زانو و بالای آن، به عنوان تحولی بی نظیر در حوزه پزشکی نام برده می شوند که امکان فعالیت های ورزشی را به بهترین نحو ممکن برای ورزشکاران فراهم کرده اند. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران پیروزی خود را در مسابقات جهانی نظیر پارالمپیک مدیون این وسیله فوق العاده هستند.در این متن بنا داریم شما را با برخی از ورزشکاران دارای پنجه کربنی آشنا کنیم و کاربرد شگفت انگیز این ابزار را در پروتزها توضیح دهیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در این باره علاقه دارید، با ما در ادامه متن همراه باشید.

ورزشکاران دارای پنجه کربنی موفق را بشناسید

جرمی کمپبل

یکی از ورزشکاران دارای پنجه کربنی جرمی کمپبل نام دارد. جرمی از ابتدای تولد خود فاقد استخوان فیبول بود. استخوان فیبول یا نازک نی مهم ترین بخش پا محسوب می شود که اتصال زانو به مچ را ممکن می سازد.جرمی کمپبل در ورزش پرتاب دیسک فعالیت می کرد و به عنوان نخستین ورزشکاری لقب گرفت که در دیسک او، مسافت ۶۰ فوت را طی کرد. در آخر نیز ۶۲ فوت رکورد خود را در مسابقات پارالمپیک به ثبت رساند که پروتز به کار رفته برای او از پنجه کربنی برخوردار بود.

کلی کارتودر

از دیگر ورزشکاران دارای پنجه کربنی که به موفقیت های بزرگی در عرصه ورزشی نائل آمده است، کلی کارتودر نام دارد. این ورزشکار به بدترین نوع از سرطان زانو دچار شد و پس از بررسی های انجام شده، پزشکان به این نتیجه رسیدند که باید پای راست او از قسمت بالای زانو قطع شود.به طبع برای یک ورزشکار این موضوع بسیار ناامید کننده خواهد بود. اما کلی به کمک پروتزهای بالای زانو پیشرفته جزء موفق ترین ورزشکاران دارای پنجه کربنی محسوب می شود.

امی پوردی

امی پوردی به عنوان یکی دیگر از ورزشکاران دارای پنجه کربنی به حساب می آید که پیشرفت چشمگیری را از زمان نصب پروتزها تجربه کرده است. این ورزشکار در سن ۱۹ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری مننژیت باکتریایی متاسفانه دو بار عمل زانو روی او انجام گرفته که منجر به قطع پای او از زیر زانو شد.این ورزشکار به کمک تلاش های بی وقفه و پروتزهای زیر زانو این قابلیت را برای خود به وجود آورد که در ورزش اسنوبرد به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند. امی در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ برگزار شده در کشورهای فرانسه و کانادا به طور مشترک، موفق به کسب مدال های باارزشی در عرصه ورزش حرفه ای شد.علاوه بر این در مسابقات ملی پارالمپیک اسنوبرد سال ۲۰۱۳ آمریکا و مسابقات برگزارشده برای معلولان در ایالات متحده با بهره گیری از پروتز زیر زانو مدال های مهمی را برای خود و کشورش دریافت کرد. او ثابت کرد که به کمک ابزارهای پیشرفته در علم پزشکی و تلاش های بی وقفه کسب موفقیت در زمینه های مختلف امکان پذیر خواهد بود.

 

امی مولینز

یکی از برجسته ترین ورزشکاران دارای پنجه کربنی که افراد زیادی را تحت تاثیر توانایی های خود قرار داده‌، امی مولینز آمریکایی است. این ورزشکار از بدو تولد در دو پای خود از استخوان فیبولا بی بهره ماند. به همین دلیل پزشکان مجبور به قطع پای امی از ناحیه زیر زانو در سن یک سالگی شدند.پس از این اتفاق نصب پروتزهای زیر زانو برای کمک به راه رفتن امی توسط متخصصان توصیه شد. بنابراین امی مولینز با بهره گیری از پروتزهای پنجه کربنی و پیشرفته این قابلیت را پیدا کرد که در مسابقات پارالمپیک موفقیت های زیادی را به دست بیاورد.امی مولینز در سال ۱۹۹۸ پارالمپیک رکورد جهانی را در دو رشته دو ۲۰۰ متر و پرش طول در هم شکست. او به همه ثابت کرد هیچ محدویتی برای افرادی که می خواهند موفق باشند و بدین منظور تلاش می کنند، وجود ندارد.

ورزشکاران دارای پنجه کربنی با بهره گیری از پروتز، موفقیت های بی شماری را کسب کرده اند

پروتز به عنوان مهم ترین ابزار در عرصه پزشکی محسوب می شود که با توجه به آسیب های پیش آمده برای افراد از انواع مختلفی نیز برخوردار است. یکی از رایج ترین و کارآمد ترین پروتزها، پروتزهای بالا و زیر زانو به حساب می آید که در به روز ترین نوع آن از پنجه های کربنی برای ساخت بهره گرفته شده است.در این متن چندین ورزشکار را که با بهره گیری از پروتزهای بالا و زیر زانو با پنجه کربنی به موفقیت های بزرگی در عرصه های بین المللی دست یافته اند، نام بردیم.از میان آن ها به امی مولینز اشاره می کنیم که از زمان تولد به دلیل فقدان استخوان فیبول پزشکان مجبور به قطع دو پای او شدند. اما امی با تلاش های بی وقفه و کسب مدال های باارزش پارالمپیک این موضوع را اثبات کرد که هیچ مانعی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *